Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská SUV nabízí víc a víc, soupeř Škody Karoq je větší, modernější, vybavenější i levnější
26.6.2019 | Petr Prokopec
Se vskutku zajímavým vzhledem, velmi moderním a vybaveným interiérem i slušnou technikou míří na trh Exceed LX, přímý konkurent Škody Karoq. Oproti ní nabízí o dost víc za cenu o statisíce níž.
Přírůstek do řad čínských SUV jménem TX byl původně odhalen již v roce 2017, tehdy ještě pod značkou Chery. Automobilka však svůj tehdy zvažovaný útok na Evropu na pár let pozdržela a místo toho přišla s novou luxusní divizí Exeed, pod jejíž hlavičkou bude nabízet pouze výše profilovaná vozidla. Pětimístné TX se stalo první vlaštovkou, druhou pak bylo sedmimístné provedení TXL. Nyní můžeme přivítat třetího člena do party, model LX se však zařadí v nabídce o trochu níže.
Novinka měří 4 533 milimetrů na délku, 1 848 mm na šířku a 1 699 mm na výšku. Je tak menší než Exeed TX, zároveň disponuje i lehce zkráceným rozvorem (2 670 mm). Rozhodně však nejde o nějakého drobečka, LX ve všech ohledech překonává třeba Škodu Karoq, kterému chce přímo konkurovat. Vůči českému zástupci má výraznější design, byť je evidentní, že spíše než pro originální cestu se Číňané rozhodli pro tu inspirativní. Jasně patrné jsou tedy vlivy Range Roveru, stejně jako třeba Lamborghini.
Exeed vpředu i vzadu používá LEDky, světlomety tak mohly být zeštíhleny na minimum. Vzadu jsou navíc propojeny proužkem diod, který rozbíjí víko zavazadelníku. Na to se dost možná snese nemalá kritika, neboť to vypadá, že madlo bylo usazeno pod spodní hranou v oblasti nárazníku, která patří k těm nejvíce znečišťovaným. Během zimních plískanic tak budou třeba na otevírání rukavice nebo vlhčené ubrousky, které nahradí vodu a mýdlo.
„Západními“ modely se čínská novinka nechala inspirovat také uvnitř, a to především v oblasti přístrojového štítu - dvojici 12,3palcových digitálních displejů jako první začal užívat Mercedes. Zde dvěma obrazovkám, jež se obejdou bez tradiční kapličky, dělá společnost kožené čalounění či dřevěné dekory celek působí velmi čitě a moderně. Již v základní výbavě pak má být k dispozici vše, co vidíme, tedy mimo jiné automatická klimatizace, pokročilý parkovací asistent s řadou kamer nebo ony kožené a dřevěné (či spíše dřevo imitující doplňky).
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde bude možné vybírat mezi atmosférickým dvoulitrem a přeplňovanou jedna-pětkou. První nabídne 122 koní, o jejichž přenos se postará šestistupňový manuál či automat CVT. Ve druhém případě je pak řeč o 152 koních, s nimiž se kromě ručně řazené převodovky postará dvouspojkový automat. Všechny převodovky mají výkon posílat pouze dopředu, systém 4x4 není ani za příplatek.
Do prodeje novinka nezamíří jen ve své domovině, ale také v Rusku. Otázkou je cena, ta ale zejména z našeho úhlu pohledu vysoká zela jistě nebude. Větší TX s výkonnější jedna-šestkou a 197 koňmi startuje na 422 tisících korunách, menší LX se má dostat nejméně o 10 procent níže. To by bylo kolem 380 tisíc Kč, za too zmíněný Karoq nenabízí nic - základ u nás stojí 490 tisíc, první čtyřválec 590 tisíc. A výbavu blízkou spíše žádné než vysoké...
Exeed LX je nové čínské SUV konkurující Škodě Karoq. Vůči ní vypadá zajímavěji, je vybavenější a už základním motorem je dvoulit. Stát přitom bude daleko méně
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 11 hodinami