Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská SUV nabízí víc a víc, soupeř Škody Karoq je větší, modernější, vybavenější i levnější
26.6.2019 | Petr Prokopec
Se vskutku zajímavým vzhledem, velmi moderním a vybaveným interiérem i slušnou technikou míří na trh Exceed LX, přímý konkurent Škody Karoq. Oproti ní nabízí o dost víc za cenu o statisíce níž.
Přírůstek do řad čínských SUV jménem TX byl původně odhalen již v roce 2017, tehdy ještě pod značkou Chery. Automobilka však svůj tehdy zvažovaný útok na Evropu na pár let pozdržela a místo toho přišla s novou luxusní divizí Exeed, pod jejíž hlavičkou bude nabízet pouze výše profilovaná vozidla. Pětimístné TX se stalo první vlaštovkou, druhou pak bylo sedmimístné provedení TXL. Nyní můžeme přivítat třetího člena do party, model LX se však zařadí v nabídce o trochu níže.
Novinka měří 4 533 milimetrů na délku, 1 848 mm na šířku a 1 699 mm na výšku. Je tak menší než Exeed TX, zároveň disponuje i lehce zkráceným rozvorem (2 670 mm). Rozhodně však nejde o nějakého drobečka, LX ve všech ohledech překonává třeba Škodu Karoq, kterému chce přímo konkurovat. Vůči českému zástupci má výraznější design, byť je evidentní, že spíše než pro originální cestu se Číňané rozhodli pro tu inspirativní. Jasně patrné jsou tedy vlivy Range Roveru, stejně jako třeba Lamborghini.
Exeed vpředu i vzadu používá LEDky, světlomety tak mohly být zeštíhleny na minimum. Vzadu jsou navíc propojeny proužkem diod, který rozbíjí víko zavazadelníku. Na to se dost možná snese nemalá kritika, neboť to vypadá, že madlo bylo usazeno pod spodní hranou v oblasti nárazníku, která patří k těm nejvíce znečišťovaným. Během zimních plískanic tak budou třeba na otevírání rukavice nebo vlhčené ubrousky, které nahradí vodu a mýdlo.
„Západními“ modely se čínská novinka nechala inspirovat také uvnitř, a to především v oblasti přístrojového štítu - dvojici 12,3palcových digitálních displejů jako první začal užívat Mercedes. Zde dvěma obrazovkám, jež se obejdou bez tradiční kapličky, dělá společnost kožené čalounění či dřevěné dekory celek působí velmi čitě a moderně. Již v základní výbavě pak má být k dispozici vše, co vidíme, tedy mimo jiné automatická klimatizace, pokročilý parkovací asistent s řadou kamer nebo ony kožené a dřevěné (či spíše dřevo imitující doplňky).
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde bude možné vybírat mezi atmosférickým dvoulitrem a přeplňovanou jedna-pětkou. První nabídne 122 koní, o jejichž přenos se postará šestistupňový manuál či automat CVT. Ve druhém případě je pak řeč o 152 koních, s nimiž se kromě ručně řazené převodovky postará dvouspojkový automat. Všechny převodovky mají výkon posílat pouze dopředu, systém 4x4 není ani za příplatek.
Do prodeje novinka nezamíří jen ve své domovině, ale také v Rusku. Otázkou je cena, ta ale zejména z našeho úhlu pohledu vysoká zela jistě nebude. Větší TX s výkonnější jedna-šestkou a 197 koňmi startuje na 422 tisících korunách, menší LX se má dostat nejméně o 10 procent níže. To by bylo kolem 380 tisíc Kč, za too zmíněný Karoq nenabízí nic - základ u nás stojí 490 tisíc, první čtyřválec 590 tisíc. A výbavu blízkou spíše žádné než vysoké...
Exeed LX je nové čínské SUV konkurující Škodě Karoq. Vůči ní vypadá zajímavěji, je vybavenější a už základním motorem je dvoulit. Stát přitom bude daleko méně
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan