Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další

Že si Číňané s autorskými právy hlavu nedělají, není nové, někteří jsou v tom ale opravdu důslední. Huanghai už 14 let nabízí jen plagiáty všeho druhu a teď k nim přidal další, „vlastní” Chevrolet Silverado.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další

11.6.2019 | Petr Prokopec

Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že si Číňané s autorskými právy hlavu nedělají, není nové, někteří jsou v tom ale opravdu důslední. Huanghai už 14 let nabízí jen plagiáty všeho druhu a teď k nim přidal další, „vlastní” Chevrolet Silverado.

Není žádným tajemstvím, že pojem „duševní vlastnictví“ je čínským automobilkám cizí. Leckdo by možná očekával, že po verdiktu ve sporu Land Roveru a Landwindu se situace změní, realitou je však pravý opak. Kopírování designů i technických řešení zavedených značek pokračuje jak na běžícím pásu, jak ostatně dokazuje novinka N7 automobilky Huanghai. O té jste nejspíše ještě neslyšeli, stejně jako o mateřské společnosti SG Automotive. Než tedy přistoupíme k samotnému vozu, nahlédneme za oponu.

Firma SG byla založena v roce 1984 jakožto výrobce náprav pro off-roadová vozidla. Její záběr se však od té doby značně rozšířil, vedle zásobování mnohem známějších Brilliance Auto, Chery či JAC Motors automobilovými komponenty také pod značkou Huanghai vyrábí od roku 2005 vlastní autobusy, dodávky, SUV či pick-upy. Slovo „vlastní“ bychom ale měli dát alespoň do dvojích uvozovek, neboť za oněch 14 let nenabídla jediný vůz, který by vypadal originálně - co model, to kopie evropského, japonského, korejského nebo amerického vozu.

Abychom nemluvili jen tak obecně, lze říci, že Huanghai Aurora je okopírovaným SsangYongem Rexton. Landscape F1 pro změnu nepokrytě čerpá inspiraci u Kie Sorento, čelní masku si ale pro změnu vypůjčuje u Mercedesu ML. Landscape V3 je kopií Toyoty Harrier, zatímco Major si bere za vzor Toyotu Tacoma. A aby toho nebylo málo, pak Plutus vám připomene Chevrolet Colorado, zatímco Raytour je asijskou verzí Volkswagenu Crafter.

Nabídka značky je plná „ukradených” vzorů a i její poslední novinka kráčí úplně stejným směrem. Tentokrát kopíruje třetí generaci Chevroletu Silverado, která šla do prodeje v květnu 2013. Časem prošla řadou úprav, základní kontury však za uplynulých šest let zůstaly nezměněny. A na nich Huanghai parazituje.

Máme tu tedy výraznou čelní masku, jíž ovšem nezdobí zlatý kříž Chevroletu, nýbrž kosočtverec, jehož dvě vlnky odkazují na mateřskou firmu SG Automotive. To je ale pomalu jediný rozdíl, neboť dále si můžeme povšimnout hranatých světlometů, spíše hranatých než zcela kulatých blatníků či bočních prolisů. Na zádi jsou Číňané trochu osobitější v oblasti světel a víka zavazadelníku, nárazník ale již opět zkopírovali.

Zmatení tak může být nemalé, ovšem jen do chvíle, než přijde řada na techniku. V rámci suchých čísel již Huanghai N7 nezvládá obstát, neboť je ve všech klíčových parametrech horší než originál. Na délku mu tak naměříme „jen“ 5 685 milimetrů, na šířku 1 950 mm a na výšku 1 865 mm. V rámci rozvoru se chlubí 3 405 mm, samotná korba pak měří 1 715, 1 620 a 460 mm.

Pod kapotou se budou střídat dvě pohonné jednotky - 2,4litrový benzinový a 2,5litrový dieselový čtyřválec. První dává k dobru 218, druhý pak 130 koní. Zákazníci přitom mohou volit mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem, stejně jako mezi pohonem zadních či všech čtyř kol. Co se týče samotné karoserie, zde je na výběr pouze provedení Double Cab.

Kabinu Číňané nechávají prozatím skrytou za čtveřicí dveří, byť zrovna v tomto směru lze nápravu čekat velmi rychle. Huanghai N7 má totiž již cenu, přičemž v showroomech by se měl objevit v řádu týdnů. Co přesně ale za základních 117 800 yuanů (cca 384 850 Kč) dostanete a jak budou naceněné další specifikace, zůstává v těchto chvílích opět tajemstvím.


Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 1 - Huanghai N7 2019 prvni sada 01Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 2 - Huanghai N7 2019 prvni sada 02Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 3 - Huanghai N7 2019 prvni sada 03Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 4 - Huanghai N7 2019 prvni sada 04Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 5 - Huanghai N7 2019 prvni sada 05
Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 6 - Huanghai N7 2019 prvni sada 06Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 7 - Huanghai N7 2019 prvni sada 07
Automobilka Huanghai vyrukovala s novým pick-upem N7...

Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 8 - Huanghai N7 2019 prvni sada 08Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další - 9 - Huanghai N7 2019 prvni sada 09
...který pomalu do nejmenšího detailu připomíná třetí generaci Chevroletu Silverado

Zdroj: Auto.qq.com

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše