Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská značka nikdy nenabídla jediné auto, které by neokopírovala, teď odhalila další
11.6.2019 | Petr Prokopec
Že si Číňané s autorskými právy hlavu nedělají, není nové, někteří jsou v tom ale opravdu důslední. Huanghai už 14 let nabízí jen plagiáty všeho druhu a teď k nim přidal další, „vlastní” Chevrolet Silverado.
Není žádným tajemstvím, že pojem „duševní vlastnictví“ je čínským automobilkám cizí. Leckdo by možná očekával, že po verdiktu ve sporu Land Roveru a Landwindu se situace změní, realitou je však pravý opak. Kopírování designů i technických řešení zavedených značek pokračuje jak na běžícím pásu, jak ostatně dokazuje novinka N7 automobilky Huanghai. O té jste nejspíše ještě neslyšeli, stejně jako o mateřské společnosti SG Automotive. Než tedy přistoupíme k samotnému vozu, nahlédneme za oponu.
Firma SG byla založena v roce 1984 jakožto výrobce náprav pro off-roadová vozidla. Její záběr se však od té doby značně rozšířil, vedle zásobování mnohem známějších Brilliance Auto, Chery či JAC Motors automobilovými komponenty také pod značkou Huanghai vyrábí od roku 2005 vlastní autobusy, dodávky, SUV či pick-upy. Slovo „vlastní“ bychom ale měli dát alespoň do dvojích uvozovek, neboť za oněch 14 let nenabídla jediný vůz, který by vypadal originálně - co model, to kopie evropského, japonského, korejského nebo amerického vozu.
Abychom nemluvili jen tak obecně, lze říci, že Huanghai Aurora je okopírovaným SsangYongem Rexton. Landscape F1 pro změnu nepokrytě čerpá inspiraci u Kie Sorento, čelní masku si ale pro změnu vypůjčuje u Mercedesu ML. Landscape V3 je kopií Toyoty Harrier, zatímco Major si bere za vzor Toyotu Tacoma. A aby toho nebylo málo, pak Plutus vám připomene Chevrolet Colorado, zatímco Raytour je asijskou verzí Volkswagenu Crafter.
Nabídka značky je plná „ukradených” vzorů a i její poslední novinka kráčí úplně stejným směrem. Tentokrát kopíruje třetí generaci Chevroletu Silverado, která šla do prodeje v květnu 2013. Časem prošla řadou úprav, základní kontury však za uplynulých šest let zůstaly nezměněny. A na nich Huanghai parazituje.
Máme tu tedy výraznou čelní masku, jíž ovšem nezdobí zlatý kříž Chevroletu, nýbrž kosočtverec, jehož dvě vlnky odkazují na mateřskou firmu SG Automotive. To je ale pomalu jediný rozdíl, neboť dále si můžeme povšimnout hranatých světlometů, spíše hranatých než zcela kulatých blatníků či bočních prolisů. Na zádi jsou Číňané trochu osobitější v oblasti světel a víka zavazadelníku, nárazník ale již opět zkopírovali.
Zmatení tak může být nemalé, ovšem jen do chvíle, než přijde řada na techniku. V rámci suchých čísel již Huanghai N7 nezvládá obstát, neboť je ve všech klíčových parametrech horší než originál. Na délku mu tak naměříme „jen“ 5 685 milimetrů, na šířku 1 950 mm a na výšku 1 865 mm. V rámci rozvoru se chlubí 3 405 mm, samotná korba pak měří 1 715, 1 620 a 460 mm.
Pod kapotou se budou střídat dvě pohonné jednotky - 2,4litrový benzinový a 2,5litrový dieselový čtyřválec. První dává k dobru 218, druhý pak 130 koní. Zákazníci přitom mohou volit mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem, stejně jako mezi pohonem zadních či všech čtyř kol. Co se týče samotné karoserie, zde je na výběr pouze provedení Double Cab.
Kabinu Číňané nechávají prozatím skrytou za čtveřicí dveří, byť zrovna v tomto směru lze nápravu čekat velmi rychle. Huanghai N7 má totiž již cenu, přičemž v showroomech by se měl objevit v řádu týdnů. Co přesně ale za základních 117 800 yuanů (cca 384 850 Kč) dostanete a jak budou naceněné další specifikace, zůstává v těchto chvílích opět tajemstvím.
Automobilka Huanghai vyrukovala s novým pick-upem N7...
...který pomalu do nejmenšího detailu připomíná třetí generaci Chevroletu Silverado
Zdroj: Auto.qq.com
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva