Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Čínské Volvo” šokuje konkurenty. Dá doživotní záruku, internet zdarma
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Existuje něco, čím by automobilky z Číny mohli prorazit mezi tradičními značkami? Jistě, třeba nabídkou věcí, o kterých konkurenti ani neuvažují.
S nově založenou čínskou značkou Lynk & Co jsme se v minulosti již setkali, nebylo by ale divné, kdyby vám povědomá nebyla. Přesto byste si ji asi měli zapamatovat, Lynk & Co má velké ambice. Stojí za ní firma Geely, tedy majitel Volva, který má přístup k těm nejmodernějším technologiím své švédské „dcery”. Dříve jsme od ní viděli koncept SUV nazvaný 01, a právě ten se přerodil do sériového provedení, které se ukázalo na autosalonu v Šanghaji.
Od dříve odhaleného konceptu se prakticky neliší. Jediným rozdílem jsou vlastně jen detaily, což nejspíše souvisí s prezentovanou úrovní výbavy. Nicméně třeba digitální přístrojový štít zůstal zachován, kromě něj i 10,2palcový dotykový displej, který dominuje středové konzoli. Pod kapotou budou zpočátku v nabídce čtyři varianty. Základem se stává přeplňovaný 1,5litrový tříválec naladěný na 182 koní, plug-in hybridní verze téhož motoru pak bude produkovat koní 223. Na vrcholu nabídky se usadí dvoulitrové čtyřválcové turbo s 243 koňmi. Vznikne i ryze elektrické provedení, ovšem v jeho případě technická data prozatím chybí.
V závislosti na volbě motoru lze vybírat mezi šestistupňovým manuálem, šestistupňovým automatem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. K dostání bude také pohon všech kol, byť nejspíše ne v základu. Zbývající detaily by měly být upřesněny v závěru letošního roku, kdy Lynk & Co 01 zamíří do domácího prodeje. Startovat by přitom měl zhruba na sumě 130 tisíc yuanů (cca 472 500 Kč).
Geely se ovšem se svou novou značkou nehodlá držet pouze ve své domovině, zamířit hodlá i na evropské a americké trhy. K tomu ovšem dojde až na konci roku 2019. Volvo má tedy dostatek času, aby mezitím oslovilo publikum svými modely postavenými na platformě CMA, kterou Lynk & Co užívá rovněž. A to nikoliv jen pro SUV, ale také pro nový sedan zvaný 03.
Vůz, který se taktéž ukázal v Šanghaji, je brán jako designový prototyp. Nicméně také v tomto případě si lze vsadit na to, že sériová verze se bude lišit jen v několika málo detailech. Kdy dorazí do prodeje, to zatím není jisté, nicméně zákazníci budou moci vybírat z identické skladby motorů a převodovek, s jakými je k mání SUV. Lišit se nebude ani nabídka pohonů 4x2 a 4x4.
Sedan se vyznačuje výše položenou kapotu motoru, s jejíž mohutností kontrastují malé světlomety. Litá kola v podbězích možná vypadají trochu utopeně, nicméně jejich velikost nejspíše již větší být nemůže - pneumatiky se téměř dotýkají lemů karoserie. Nižší úrovně výbavy s menšími ráfky asi bude vypadat hůř.
Stejně tak bude výbava rozhodovat o líbivosti interiéru, byť také v tomto případě lze vždy počítat s digitálním přístrojovým štítem a rozměrným středovým displejem. Ty poté v případě vystaveného vozu doplňuje černé kožené čalounění se světle zelenými ozdobnými švy. Nic bližšího ale již o novém sedanu říci nemůžeme, se značkou Lynk & Co ale ještě chvíli setrváme, neboť to nejzajímavější přišlo až po odhalení těchto modelů.
Číňané totiž k údivu svých konkurentů na autosalonu oznámili, že jejich produkční modely budou standardně vybaveny připojením k internetu zdarma. Automobilka je tak vůbec první na světě, kdo s takovou nabídkou přichází. A to je pořád ta méně zajímavá věc.
Lyn & Co chce být průkopníkem i v jiné oblasti a jako první firmy v oboru nabídnout záruku, která nebude dvouletá, pětiletá či sedmiletá, ale - a teď se podržte - doživotní. Nevíme tedy, co si představit pod oním koncem života, neboť ten zpravidla přichází se závadami, jejichž odstranění je příliš drahé a to by tady logicky většinou padlo na automobilku. Zprávy ze zákulisí ale naznačují něco jako časově neomezenou záruku do určitého počtu najetých kilometrů.
Detaily tohoto záměru hodlá Lynk & Co upřesnit znovu na konci roku, kdy odstartuje prodej zmiňovaného SUV. Jsme zvědavi a jistě nejsme sami - z prvních reakcí zástupců konkurentů je cítit překvapení, třebaže zatím skutečně není jasné, čeho a jak se ohlášená doživotní záruka bude týkat. I kdyby to ale byly jen specifické komponenty vozu, automobilovým světem to může pořádně otřást...
Značka Lynk & Co odhalila v Šanghaji nejen produkční SUV 01...
...ale také prototyp sedanu 03
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva