Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 WRC 2017 odhalen, je agresivnější, výkonnější i lehčí
20.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová pravidla umožňují zvednout výkon na 380 koní, poslat dolů hmotnost o 25 kg a použít širší karoserii. Nová C3 WRC má vše z toho.
Nad moderní podobou motorsportu hořekujeme poměrně často. Pokud se zadíváte třeba na současnou Formuli 1, pak asi pochopíte, proč tomu tak je. Zodpovědní činitelé vzali královskou motoristickou disciplínu a učinili z ní válku vysavačů plnou laciných předjížděcích manévrů. Jak jsme si navíc mohli nedávno ukázat, neutrpěl tu jen zvuk a sportovní férovost - downsizingem v motorovém prostoru a dalšími regulemi utrpěla také rychlost. Výsledkem tak show, kvůli které se nehodláme v neděli vracet dříve z chat či koupališť k televizním obrazovkám.
Existuje však podnik, který se rozhodl jít proti proudu, a tím je světový šampionát v rallye. WRC totiž od příštího roku mění pravidla, ovšem nikoliv směrem k horšímu. Možná i překvapivě je tomu právě naopak, neboť dle šéfa šampionátu Olivera Ciesly došlo k rozsáhlému průzkumu mezi fanoušky. Ti si vyžádali větší vizuální agresivitu, více výkonu i hluku, a to skutečně dostanou. Vedení WRC totiž dospělo ke shodě se zástupci FIA i jednotlivých týmů.
Prvním odhaleným vozem pro sezónu 2017 se přitom stává Citroën C3 WRC. Ten jsme si mohli prohlédnout již dříve, byť pod nánosem kamufláže. Ta je ovšem nyní pryč, i když i tento krok má svá „ale”. Francouzská automobilka totiž dodává, že momentálně máme tu čest pouze s konceptem. Zároveň však jedním dechem zmiňuje, že soutěžní model nebude až tak výrazně odlišný a už koncept bude pochopitelně odpovídat novým regulím.
K upsizingu pohonné jednotky sice nedošlo, pročež lze i nadále počítat s příchodem přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce. Průměr restriktorů turbodmychadla byl ovšem zvýšen na 36 milimetrů, pročež agregát produkuje zhruba 380 koní, tedy o nějakých 80 více, než dává k dobru stávající soutěžák. Navíc nezůstane jen u vyššího výkonu, klesat bude také hmotnost, a to o 25 kilogramů. Dosud přitom pravidla umožňovala minimum v podobě 1 200 kg.
Další modifikace jsou spojeny se vzhledem, pravidla totiž umožnila nárůst do délky i šířky. C3 WRC tak nyní měří 4 150 milimetrů, tedy o 55 mm více než předchůdce. Tato porce jde přitom na vrub čelního nárazníku a prominentnějšího zadního křídla. Onen nárazník, stejně jako zadní kousek, navíc mohou být širší, neboť pravidla povolují až 1 875 milimetrů v bocích. Zvětšen byl také rozchod kol a povolena je i elektronická kontrola diferenciálu.
Ve výsledku lze tak od nového speciálu očekávat mnohem větší přítlak, rychlost, hluk i zlepšenou ovladatelnost. Obdobným způsobem samozřejmě bude koncipována také konkurence, pročež WRC nejspíše zláká více fanoušků než kdy v posledních letech. Pro Citroën se tím mění i uvažování celé automobilky, jejíž silniční vozy z těch okruhových příliš neprofitovaly. Nová C3 ale má kráčet jiným směrem a možná se dočká vskutku ostrého provedení.
Je tu však jeden háček, jenž spočívá v odštěpené luxusní značce DS. Ta totiž nedávno spustila novou divizi Performance, která by v rámci francouzské automobilky měla zastřešovat veškeré silniční sportovní aktivity. Vývoj ostřejších modelů totiž není levný, a s logem DS by mohla být spojena vyšší cena, jenž by vylepšila návratnost investic Citroënu. Jsme tedy vskutku zvědavi, jaké oddělení vně Citroënu nakonec dostane přednost
Momentálně tak již jen dodáme, že první vystoupení sériového C3 WRC můžeme očekávat v lednu 2017 na Rallye Monte Carlo. Pro Citroën se de facto bude jednat o návrat, neboť aktuálně brázdí světová kolbiště právě varianta DS3. Francouzi jsou přitom po Lancii druhým nejúspěšnějším konstruktérem všech dob, neboť získali již 94 vítězství a osm mistrovských pohárů. Většina z toho jde přitom na vrub Sébastiena Loeba.
Nový Citroën C3 WRC bude výkonnější, hlučnější, lehčí a také vizuálně agresivnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva