Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 končí bez nástupce. Náhradníka tak museli zbavit designových výstřelků
27.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nikoli překvapivým krokem se Citroën rozhodl ukončit trápení C4 na trhu a nahradit jej vozem, co frčí. Inovovaným a také poněkud uzemněným crossoverem C4 Cactus.
Asi pro vás nebude novinkou, když zmíníme, že zákazníci dnes stále častěji hledají nový vůz ve stále širší nabídce SUV a odvozených crossoverů. Hromadně přitom opouští hlavně vozy kategorie MPV, překvapivě se tak ovšem neděje vždy a všude. Proti proudu jde hlavně Citroën, tedy alespoň v kompaktním segmentu. Francouzská automobilka totiž loni prodala „jen“ 71 378 kusů modelu C4 Cactus, zatímco C4 Picasso dosáhl za stejné období 106 267 registrací.
Ukazuje se tedy, že ačkoliv Citroën měl s modelem Cactus smělé plány, ty se nepovedlo plně realizovat. Ostatně už loňské prodeje představovaly vůči těm předloňským menší dokonale, ještě větší měrou pak tento crossover zamíří dolů letos. Kupříkladu letos v srpnu bylo totiž prodáno po celé Evropě jen 2 769 kusů, což je pátý nejhorší měsíční výsledek od doby, kdy vůz zamířil v dubnu 2014 do prodeje.
Důvod nevalného zájmu lze přitom hledat nejen v příliš vysoké ceně, kterou Citroën C4 Cactus byl - a vlastně v podstatě stále je - ověnčen. Mimo to se nejspíše řadě lidí zajídal i jeho styl, který sice byl originálně francouzský, nicméně pro někoho nejspíše i příliš odvážný. Právě proto ostatně automobilka v rámci aktuálně odhaleného faceliftu zamířila konvenčním a „uťáplejším“ směrem. A důvod to nemá jen v prodejích, které by mohly být vyšší.
Neznamená to ovšem, že by Francouz již nevystupoval z davu. Děje se tak i nadále, jen je přitom elegantnější. V rámci modernizace byly totiž přesunuty vzduchové kapsle Airbump ze středu dveří na jejich spodní část, navíc došlo také k jejich zmenšení. Tedy tak, jak Citroën naznačoval. V obdobném stylu byla přeprofilována také příď a záď, Cactus tedy působí již daleko více dojmem klasického hatchbacku než crossoveru.
„Návrat k normálu“ je zdůvodněn i tím, že podle šéfky automobilky Lindy Jackson dojde „v nadcházejících měsících“ k ukončení výroby Citroënu C4. To není nikterak překvapivé, hatchback je totiž na trhu již sedm let a jeho prodeje aktuálně nejsou zrovna světoborné - v již zmiňovaném srpnu po něm na evropských trzích sáhlo jen 1 785 lidí, tedy 17krát menší množství než po konkurenčním VW Golf.
Inovovaný Cactus tedy za C4 zaskočí, přímý nástupce se nechystá. S novým vozem plánuje automobilka zamířit do nižší střední třídy až v roce 2020, a to je otázka, zda tento plán bude naplněn. Krátce na to představí také nástupce C4 Cactus, to jsme však již u poněkud vzdálené minulosti, proto se rychle vraťme do současnosti k onomu faceliftu.
Ten je spojen s příchodem nových barev, v rámci karoserie tedy mohou zákazníci vybírat z devíti odstínů. K dispozici pak mají i pět designů litých kol v 16- a 17palcovém rozměru (u většího je volitelná i barva), celkově tedy nabídka nyní zahrnuje jednatřicet exteriérových variací.
Uvnitř je pro změnu možné volit mezi pěti barvami interiéru, přičemž základ nabídky tvoří látkové čalounění, ovšem k dispozici je i jemná kůže Nappa doplněná Alcantarou. Stran toho lze zmínit širší možnosti konektivity, stejně jako větší počet asistenčních systémů. Těch je nyní již dvanáct, přičemž mezi ně patří autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekce únavy řidiče.
Změny se odehrály také pod kapotou, kde sice lze i nadále volit 1,2litrový tříválec PureTech naladěný na 82 nebo 110 koní, ovšem nově je k dispozici také varianta se 130 koňmi. Tu přitom lze spárovat s pětistupňovým manuálem i šestistupňovým automatem, stejně jako méně výkonné provedení. U nejslabšího základu je však k dispozici pouze manuální převodovka.
Novinky lze zaevidovat rovněž u dieselové části, jíž tvoří 1,6litrový čtyřválec, který byl dosud k mání pouze se 100 koňmi a manuálem i automatem. Nyní ovšem dostanou zákazníci k dispozici i verzi se 120 koňmi, ta však bude spárována pouze se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Na tuto kombinaci bude navíc třeba vyčkat, dorazit má až na podzim 2018.
Inovovaný Citroën C4 Cactus ovšem bude k dispozici již od počátku příštího roku, přičemž ceny nejspíše zamíří nad stávajících 291 400 Kč, za které vám může říkat pane jedna-dvojka s 82 koňmi, 15palcovými ocelovými koly a manuální klimatizací. Jsme přitom zvědavi, zda daleko střídmější styling napomůže ony klesající registrace opětovně nakopnout.
Citroën C4 Cactus již nově příliš nehraje na crossoverovou notu, spíše se tváří jako konvenční hatchback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 7 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 10 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva