Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën CXperience nakonec zamíří do výroby, jako nová generace C5 i C6
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept pro Paříž má završit znovuhledání identity značky. Ta prý změnit vnímání mainstreamu, důraz bude klást na aerodynamiku, komfort a luxus.
Jednou z novinek letošního pařížského autosalonu bude i koncepční Citroën CXperience. Ten byl dosud prezentován jen jako vize, která ovlivní budoucí směřování značky. Nicméně nové informace naznačují, že nakonec skutečně půjde o předobraz znovuzrozené rodiny modelů C5 a C6. Je tedy patrné, že Francouzi nehodlají trh s klasickými sedany opustit, byť ještě nedávno mluvili o pravém opaku a jako možného nástupce Citroënu C5 dokonce zmiňovali SUV.
Jistá nerozhodnost je ovšem automobilce v poslední době vlastní. Ještě před pár lety Francouzi naznačovali, že svými modely DS hodlají pokrýt vrchní patra vozu, zatímco na „Céčka“ zbudou ta spodní. Po odštěpení celé divize DS má ovšem nemalé ambice i samotný Citroën. „Jsme mainstreamovou značkou, ale máme schopnost změnit zažité vnímání hlavního proudu,“ dodává šéfka značky Linda Jackson.
„Ve skutečnosti naši zákazníci takový krok očekávají. Jak daleko ale můžeme zajít? A můžeme zamířit do vyšších sfér? Řekla bych, že ano. Bez ohledu na segment tak můžeme učinit, ovšem naším vlastním způsobem,“ upřesňuje situaci CEO francouzské značky. Přitom také zmiňuje, že daný posun umožnila právě separace divize DS, pročež nyní máme očekávat redefinování podstaty Citroënu. A to „bez limitů“.
„Klíčovým prvkem naší DNA je slogan „Buďme odlišní, ale ciťme se skvěle“, dle kterého bude vyroben každý nový vůz,“ dodává dále Linda Jackson. Přitom poukazuje na fakt, že výrobu unikátních automobilů má značka v krvi. Nově jí pak v dosažení vytyčeného snu má napomoci program Citroën Advanced Comfort, jehož součástí je především nový podvozek nahrazující někdejší hydrauliku.
Výsledkem daného řešení je navýšení komfortu a zároveň redukce vnějšího hluku a vibrací, což jsou přesně ty atributy, jakými se pyšnilo předchozí pérování. Nově tu ale budeme mít zejména nižší výrobní náklady. Z toho důvodu automobilka nový podvozek využije již u níže postavených modelů, které dorazí dříve než chystané vlajkové lodi předznamenané konceptem CXperience.
„Chceme, aby Citroën byl atraktivní, inspirativní a ikonickou značkou, bez ohledu na segment, ve kterém se nachází,“ potvrzuje rozšíření náskoku před konkurencí šéfka francouzské značky. Nic bližšího ale již neupřesňuje, i když nemalou nápovědou je nám zmiňovaná studie. Ta totiž svým označením odkazuje na někdejší model CX, podle mnohých poslední skutečný Citroën.
Zkratka CX je francouzským ekvivalentem pro zkratku aerodynamického odporu (Cd), jehož nízkými hodnotami chtějí Francouzi do budoucna ohromit. Patrné je to ze samotného konceptu, který při 4,85metrové délce měří jen 1,37 m na výšku. Zároveň se chlubí třímetrovým rozvorem, zatímco třeba Ford Mondeo je 4,87 metru dlouhý, 1,5 metru široký a má 2,8metrový rozvor.
Tím sice netvrdíme, že reálné provedení u daných rozměrů zůstane, nicméně jisté vodítko tu máme. Uvnitř pak máme čekat obdobnou architekturu, s jakou se vytasil Citroën C4 Cactus a jíž zopakovala i nová generace C3. Byť zde půjde o luxusnější zpracování, kdy rozměrný středový displej a jednoduchou palubní desku doplní pohodlná křesla vpředu i vzadu.
Citroën CXperience nakonec přímo ovlivní budoucí generace modelů C5 a C6
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:15 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch