Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën CXperience nakonec zamíří do výroby, jako nová generace C5 i C6
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept pro Paříž má završit znovuhledání identity značky. Ta prý změnit vnímání mainstreamu, důraz bude klást na aerodynamiku, komfort a luxus.
Jednou z novinek letošního pařížského autosalonu bude i koncepční Citroën CXperience. Ten byl dosud prezentován jen jako vize, která ovlivní budoucí směřování značky. Nicméně nové informace naznačují, že nakonec skutečně půjde o předobraz znovuzrozené rodiny modelů C5 a C6. Je tedy patrné, že Francouzi nehodlají trh s klasickými sedany opustit, byť ještě nedávno mluvili o pravém opaku a jako možného nástupce Citroënu C5 dokonce zmiňovali SUV.
Jistá nerozhodnost je ovšem automobilce v poslední době vlastní. Ještě před pár lety Francouzi naznačovali, že svými modely DS hodlají pokrýt vrchní patra vozu, zatímco na „Céčka“ zbudou ta spodní. Po odštěpení celé divize DS má ovšem nemalé ambice i samotný Citroën. „Jsme mainstreamovou značkou, ale máme schopnost změnit zažité vnímání hlavního proudu,“ dodává šéfka značky Linda Jackson.
„Ve skutečnosti naši zákazníci takový krok očekávají. Jak daleko ale můžeme zajít? A můžeme zamířit do vyšších sfér? Řekla bych, že ano. Bez ohledu na segment tak můžeme učinit, ovšem naším vlastním způsobem,“ upřesňuje situaci CEO francouzské značky. Přitom také zmiňuje, že daný posun umožnila právě separace divize DS, pročež nyní máme očekávat redefinování podstaty Citroënu. A to „bez limitů“.
„Klíčovým prvkem naší DNA je slogan „Buďme odlišní, ale ciťme se skvěle“, dle kterého bude vyroben každý nový vůz,“ dodává dále Linda Jackson. Přitom poukazuje na fakt, že výrobu unikátních automobilů má značka v krvi. Nově jí pak v dosažení vytyčeného snu má napomoci program Citroën Advanced Comfort, jehož součástí je především nový podvozek nahrazující někdejší hydrauliku.
Výsledkem daného řešení je navýšení komfortu a zároveň redukce vnějšího hluku a vibrací, což jsou přesně ty atributy, jakými se pyšnilo předchozí pérování. Nově tu ale budeme mít zejména nižší výrobní náklady. Z toho důvodu automobilka nový podvozek využije již u níže postavených modelů, které dorazí dříve než chystané vlajkové lodi předznamenané konceptem CXperience.
„Chceme, aby Citroën byl atraktivní, inspirativní a ikonickou značkou, bez ohledu na segment, ve kterém se nachází,“ potvrzuje rozšíření náskoku před konkurencí šéfka francouzské značky. Nic bližšího ale již neupřesňuje, i když nemalou nápovědou je nám zmiňovaná studie. Ta totiž svým označením odkazuje na někdejší model CX, podle mnohých poslední skutečný Citroën.
Zkratka CX je francouzským ekvivalentem pro zkratku aerodynamického odporu (Cd), jehož nízkými hodnotami chtějí Francouzi do budoucna ohromit. Patrné je to ze samotného konceptu, který při 4,85metrové délce měří jen 1,37 m na výšku. Zároveň se chlubí třímetrovým rozvorem, zatímco třeba Ford Mondeo je 4,87 metru dlouhý, 1,5 metru široký a má 2,8metrový rozvor.
Tím sice netvrdíme, že reálné provedení u daných rozměrů zůstane, nicméně jisté vodítko tu máme. Uvnitř pak máme čekat obdobnou architekturu, s jakou se vytasil Citroën C4 Cactus a jíž zopakovala i nová generace C3. Byť zde půjde o luxusnější zpracování, kdy rozměrný středový displej a jednoduchou palubní desku doplní pohodlná křesla vpředu i vzadu.
Citroën CXperience nakonec přímo ovlivní budoucí generace modelů C5 a C6
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB