Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se částečně vrací k tomu, co po léta definovalo jejich auta - jedinečnému odpružení zajišťujícímu maximální jízdní komfort.
Nový Citroën C5 známe již od minulého týdne, kdy francouzské automobilce unikly první fotografie a informace. Vzhledem k současným trendům poněkud nepřekvapivě dosavadní sedan a kombík nahrazuje SUV. To vzešlo z konceptu téhož jména, který byl odhalen v roce 2015. Už tehdy Francouzi naznačovali, že právě tento vůz by měl nahradit klasické tvary, překvapení se v tomto ohledu opravdu nekoná.
Ovšem při pohledu pod sukně už to je jiný příběh. Přestože Citroën dříve naznačoval, že kvůli ceně pošle hydropneumatický podvozek do muzea a nahradí jej běžnými a tedy levnějšími tlumiči a pružinami, C5 Aircross běžný podvozek nemá. Na tradici se pokouší navázat novým systémem Progressive Hydraulic Cushions.
Nejde o systém plně srovnatelný s tím, co známe z minulosti. Na nápravách jsou na první pohled klasické tlumiče a pružiny. Na hladkých cestách také funguje zcela stejně, jako u všech ostatních aut. V tlumičích jsou ale přidány dva hydraulické „polštáře”, jeden pro odskok, druhý pak propružení. Podle Citroënu zajišťují „unikátně jemnou a komfortní jízdu, která je pro značku typická“. Jen u tohoto tvrzení ovšem Francouzi nezůstávají, dále poněkud neskromně svou novinku označují jako „nejpohodlnější SUV dneška“. C5 Aircross by tedy mělo pokořit i Bentley Bentayga.
Zda někdo tato dvě auta opravdu napřímo srovná, lze nyní jen odhadovat. Je ovšem jisté, že zákazníky si tyto modely krást rozhodně nebudou. Už jen proto, že C5 rozměrově patří do zcela jiné kategorie. Na délku měří 4,5 m, na šířku 1,84 m a 1,67 m na délku. Má ale dlouhý rozvor, s 2 730 m je jedním z největších v segmentu.
Kromě dvou řad sedadel lze v kabině počítat s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem. Je otázkou, jestli jej bude mít i evropská verze a zda v základu nenabídne konvenční analogové provedení. Aktuálně je totiž Citroën C5 Aircross určen pouze čínskému publiku, které osloví již letos v říjnu. Evropa si musí rok počkat.
Dá se ovšem předpokládat, že ve zbytku kabiny již budou obě varianty shodné, což znamená přítomnost osmipalcového centrálního displeje, multimediálního systému či bezdrátového dobíjení mobilů. Vrcholné varianty pak dostanou i luxusně vypadající kožené čalounění, které jako kdyby vypadlo z oka modelům značky DS. Pomalu se tak vlastně musíme ptát, proč Citroën tuto svou divizi oddělil, když jí nyní sám leze do zelí.
Co se motorů týče, u čínského provedení najdeme zpočátku pouze dva benzinové motory, oba o objemu 1,6 l. První produkuje 165, druhý pak 200 koní, přičemž standardem je pokaždé šestistupňový automat. Brzy by ale měl dorazit ještě plug-in hybrid, který dostane elektrický pohon všech kol, 300 koní a 60kilometrový bezemisní dojezd.
U této varianty má trakci obstarávat samotný systém e-AWD, kdy benzinový motor roztáčí přední kola a dva elektromotory si berou na starosti zadní. Pro klasické předokolky je určena technologie Grip Control, která přilnavost upravuje skrze modul ESP a počítá s pěti jízdními režimy (Standard, Sand, Off-Road, Snow a ESP Off). V rámci samotných kol je přitom možné vybírat mezi 17- až 19palcovou velikostí.
Nová C5 samozřejmě je vybavena celou řadou bezpečnostních systémů. Zmiňme systém pro sjíždění svahů, brzdového asistenta, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempovat s funkcí úplného zastavení. Jelikož jde o sériovou výbavu, neměl by být problémem zisk pěti hvězd od Euro NCAP. To si ale dříve než za rok nebudeme moci potvrdit.
Galerie fotografií a videí nového Citroënu C5 Aircross a jeho odpružení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry