Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko
4.9.2019 | Petr Prokopec
Osmá generace německé ikony dorazí v méně verzích než ta dosluhující. GTI a R však z trhu nezmizí, základ se 100 koňmi by pak měl být k mání již od 477 tisíc korun, překvapivě levně.
Volkswagen Golf osmé generace měl dle původních záměrů německé automobilky debutovat za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Nicméně těžkosti při vývoji nakonec v hesenské metropoli nechají zazářit jen nový elektrický hatchback ID.3. Ten samozřejmě do jisté míry bude pokrokový, značka však nejspíše doufá, že zpočátku mnoho lidí neosloví. Jakkoliv přitom tato strategie může na první pohled vypadat jako zcela nesmyslná, ve skutečnosti dává nemalou logiku. Němci totiž již předem deklarovali, že minimálně v prvních letech budou prodělávat desítky tisíc korun na každém prodaném kusu.
V případě Golfu se ovšem bude hrát naprosto jiná písnička, neboť stejně jako předchozí generace má i ta osmá přinést do firemní kasy nemalý obnos. Na to ostatně Volkswagen myslel již při vývoji, jakkoliv ani Němci samozřejmě ještě před pár lety netušili, že změna procedury měření emisí přinese výrobcům aut takové potíže. Výsledkem tak bude značné zúžení portfolia, do kterého se již nevrátí kabriolet. Na rozloučenou pak lze zamávat i provedení e-Golf, což ale není překvapivé, neboť právě za tento vůz bude zaskakovat ID.3.
Volkswagen tedy na jedné straně osekal náklady, na druhé straně však musel také nemalou měrou utrácet. Všechny benzinové verze totiž dostanou již standardně deaktivaci válců, stejně jako mild-hybridní techniku. Počítat přitom můžeme s litrovými tříválci a 1,5litrovými nebo dvoulitrovými čtyřválci, jenž budou s výkonem startovat na 100 koních. Vrchol nabídky přitom stejně jako dosud budou okupovat verze GTI a R, z nichž první počítá s 280 koňmi a druhá s 350 koňmi a pohonem všech kol.
V závislosti na vaší volbě pak dostanete standardně šestistupňový manuál či sedmistupňový automat, za který si bude možné připlatit, u vrcholného R ale bude standardem, stejně jako zmíněný pohon 4x4. Také za te si bude u jiných verzí možné připlatit, jedinou možností by pak měl být také pro variantu Alltrack. Té se přitom čistka dotknout nemá, stejně jako klasického kombíku Variant. A obejít se Golf nehodlá ani bez dieselu, ostatně dle očekávání se hlavně nová dvoulitrová jednotka má stát jedním z nejprodávanějších motorů.
Kromě vyšších nákladů na ekologičtější motory sahal VW do firemní kasy také patřičně hluboko v případě interiéru, kde víceméně skončí fyzická tlačítka. Ovládání místo toho bude mít na starosti středový displej, jenž bude k mání ve dvou velikostech (v základu prý máme čekat 9,2 palce). Ve dvou konfiguracích dorazí také digitální přístrojový štít, konektivitu pak ještě umocní možnost modernizace vozu online. Právě hlavně ta společně se zabezpečením stojí za zpožděním vývoje.
Všechny tyto informace publikoval s odvoláním na zdroj uvnitř automobilky německý magazín Focus a není mnoho důvodů jim nevěřit. Podle téhož zdroje se premiéra uskuteční v říjnu ve Wolfsburgu a ač značka původně počítala s tím, že do prodeje Golf osmé generace pustí až na počátku příštího roku, první vozy by měly být vyexpedovány ještě před Vánoci. Ceny pak mají startovat na 18 500 Eur (cca 477 tisíc Kč).
Taková suma je překvapivá, neboť novinka bude ve všech ohledech lepší než současný model, vůči kterému nabídne více stylu, prostoru uvnitř i nižší spotřebu a větší ohled k životnímu prostředí. Přesto má být citelně levnější než sedmá generace, která v Německu s tříválcem startuje na 21 415 Eur (552 490 Kč). Jsme tedy opravdu zvědavi, kde bude nový Golf začínat, neboť pokud se potvrdí domácí cena, u nás by se mohl dostat až ke 400 tisíc korun, což by bylo skutečně nezvykle málo.
Osmá generace Volkswagenu Golf na nových neoficiálních ilustracích...
...odpovídá záběrům špionážních fotografů, kteří vůz nachytali bez maskování
Stranou zájmu profesionálních špiónů nezůstala ani kabina
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova