Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1

(+ video) Japonský třílitr v útrobách nabízí 300 až 600 koní, podle přání zákazníka a tlaku turbodmychadel. Můžete ale mít i V8 či V12.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1

8.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Japonský třílitr v útrobách nabízí 300 až 600 koní, podle přání zákazníka a tlaku turbodmychadel. Můžete ale mít i V8 či V12.

Že si automobilka BMW vytváří skuliny na trhu a pak je plní, už víme dlouho. Britský stroj s názvem Contera MD1 však plní jednu, kterou vytvořila legenda 90. let - McLaren F1. Ne, Contera není nejrychlejší na světě - má tři místa a řidič sedí uprostřed, za kulatým čelním oknem, inspirovaným okruhovými závoďáky skupiny C.

Jak by řekli pánové v Top Gearu, Contera MD1 byla doslova postavena dvěma chlápky v kůlně. Ti chlápci se jmenují David Halford a Michail Papastergiou a na videu níže si o Conteře můžete poslechnout, co za jejím vznikem stálo - líbil se jim design závodních aut skupiny C a v dané cenové hladině nikdo nenabízí nic podobného.

Je nutno dodat, že designem Contera MD1 zaujme zejména ty petrolheady, kteří měli za vrchol automobilového designu přelom 20. a 21. století a dnešní ostře řezané rysy je moc neberou. Otázkou může být, kolik takových lidí je a kolik jich hledá stroj s motorem uprostřed... a volantem také uprostřed. Výhodou budiž, že zájemci nemusí patřit k nejbohatším lidem na světě - Contera MD1 v provedení, v jakém ji zde vidíme, 55 tisíc liber, tedy lehce přes 2 miliony korun.

Nedostatkem výkonu nejspíš trpět nebude, třílitr Yamaha/Lexus v útrobách má dvě turbodmychadla a nabídne 300 koní a 379 Nm točivého momentu, ale zvýšením tlaku turbodmychadel z něj jde prý dostat až 600 koní. Podle tvůrců je také možno zabudovat hromadu jiných motorů, mimo jiné i osmiválce Chevrolet či různé dvanáctiválce. Taková kompresorová V8 z Corvette C7 Z06 by tedy nemusela být marná, jen by poslala cenu nejspíš o něco výše.

Ani o výbavu nebude posádka ochuzena. Nečekejte tu tedy armádu nejmodernějších asistentů, ale posilovač řízení má proměnlivý účinek v závislosti na rychlosti, je tu také klimatizace, elektrická okna a couvací kamera. Stroj na snímcích a videu je prý již prodaný, ale duo Halford & Papastergiou již údajně pracuje na dalším kousku. Co bude ten mít pod kapotou, zatím není známo, měl by se ale objevit video-test.

Podle Davida Halforda bylo cílem postavit auto, které bude schopné jezdit i po silnicích, a to nejen tak, že se v neděli projedete a pak na autě budete čtrnáct dní něco opravovat či přenastavovat. Jízdní komfort na jiném než hladkém asfaltu by tedy snad mohl být, řekněme, lepší než otřesný. Jak se bude pánům dařit, je zatím ve hvězdách, ale startovací pozice není vůbec špatná.


Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 1 - contera md1 01Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 2 - contera md1 01aContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 3 - contera md1 02Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 4 - contera md1 03Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 5 - contera md1 04Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 6 - contera md1 05Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 7 - contera md1 06Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 8 - contera md1 07Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 9 - contera md1 08Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 10 - contera md1 09Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 11 - contera md1 10Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 12 - contera md1 11Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 13 - contera md1 12Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 14 - contera md1 13Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 15 - contera md1 14Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 16 - contera md1 14aContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 17 - contera md1 14bContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 18 - contera md1 14cContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 19 - contera md1 14dContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 20 - contera md1 15Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 21 - contera md1 15aContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 22 - contera md1 16Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 23 - contera md1 17Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 24 - contera md1 18Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 25 - contera md1 19Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 26 - contera md1 20Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 27 - contera md1 21Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 28 - contera md1 22Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 29 - contera md1 23Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 30 - contera md1 24Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 31 - contera md1 25Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 32 - contera md1 26Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 33 - contera md1 27Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 34 - contera md1 28Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 35 - contera md1 29Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 36 - contera md1 29aContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 37 - contera md1 30Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 38 - contera md1 31Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 39 - contera md1 32Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 40 - contera md1 33Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 41 - contera md1 34Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 42 - contera md1 35Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 43 - contera md1 36Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 44 - contera md1 37Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 45 - contera md1 38Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 46 - contera md1 39Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 47 - contera md1 39aContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 48 - contera md1 39bContera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 49 - contera md1 40Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 50 - contera md1 41Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 51 - contera md1 42Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 52 - contera md1 43Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 53 - contera md1 44Contera MD1: sporťák postavený na koleně má tři sedadla jako McLaren F1 - 54 - contera md1 45
Designem se Contera MD1 vrací pár let do minulosti, což nemusí být na škodu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.