Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster dostala dva nové diesely. Překvapí dynamikou, mají ale jeden háček
7.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned pár měsíců po začátku prodejů dochází k poměrně zásadním změnám v motorovém prostoru Dusteru. Dynamiku nové motory vylepšují znatelně, mají však své „ale”.
Druhou generaci Dacie Duster lze stále považovat za relativně žhavou novinku, ač byla odhalena již loni v září. S rozjezdem prodejů totiž rumunská automobilka zrovna nespěchala a nechala si jej až na letošní rok. SUV je tedy k mání jen chvíli, přičemž zájem je vskutku enormní - jen během prvních čtyř měsíců bylo v Evropě prodáno 61 340 kusů. To je takřka polovina celkových loňských evropských registrací.
Nyní tu ovšem máme novinku, kvůli které si část čerstvých majitelů rumunské novinky bude na první pohled rvát vlasy. Dacia totiž přišla s novým, 1,5litrovým turbodieselovým motorem, který bude prodáván pod nálepkami Blue dCi 95 a Blue dCi 115. Zasvěceným přitom již jen tento název naznačí, oč při modernizaci šlo.
Abyste ovšem nemuseli zbytečně tápat, rovnou dodáme, že výkon slabší varianty se zvedl o pět koní na 95, v případě silnější pak rovněž o pět na 115. Aby toho navíc nebylo málo, máme tu také navýšení točivého momentu a to o 30, respektive 20 Nm. To není zase tak moc, jízdní dynamika se ale zlepšila opravdu razantně - Duster Blue dCi 95 má zvládat stovku za 12,6 s (dříve 13,8 s), Blue dCi 110 pak za 10,5 s (dříve 11,8 s).
Jen s vyšším výkonem, lepším sprintem na stovku či navýšením maximálky (ze 158 na 167 km/h, respektive ze 171 na 179 km/h) ale nový motor nepřichází. Podstatou bylo nepřekvapivě hlavně přizpůsobení pohonné jednotky novým emisním regulím. Katalyzátor výfuku proto nyní počítá s technologií SCR (Selektivní katalytická redukce), integrováno tedy bylo vstřikování močoviny. A kvůli tomu si možná oni čerství majitelé vlasy rvát přestanou - toto řešení sice znamená výrazný pokles emisí NOx, přináší ale nutnost „tankovat” krom nafty ještě onu močovinu alias AdBlue.
Ve srovnání s předchozí generací pohonných jednotek nedošlo ke změně v jediném případě, a sice v rámci spotřeby a jí přímo úměrných emisí CO2. I nadále tu tedy pro obě verze máme průměr 4,4 l/100 km, respektive 115 g/km. Zajímavé přitom je, že Dacia v tiskové zprávě zmiňuje měřící proceduru NEDC - pokuty za emise CO2 se totiž ještě pár let budou vyměřovat právě podle ní...
Oficiální fotogalerie Dacie Duster 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 3 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 5 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 6 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 8 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.23. 21:48 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 20:48 - Brus
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch