Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster dostala dva nové diesely. Překvapí dynamikou, mají ale jeden háček
7.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned pár měsíců po začátku prodejů dochází k poměrně zásadním změnám v motorovém prostoru Dusteru. Dynamiku nové motory vylepšují znatelně, mají však své „ale”.
Druhou generaci Dacie Duster lze stále považovat za relativně žhavou novinku, ač byla odhalena již loni v září. S rozjezdem prodejů totiž rumunská automobilka zrovna nespěchala a nechala si jej až na letošní rok. SUV je tedy k mání jen chvíli, přičemž zájem je vskutku enormní - jen během prvních čtyř měsíců bylo v Evropě prodáno 61 340 kusů. To je takřka polovina celkových loňských evropských registrací.
Nyní tu ovšem máme novinku, kvůli které si část čerstvých majitelů rumunské novinky bude na první pohled rvát vlasy. Dacia totiž přišla s novým, 1,5litrovým turbodieselovým motorem, který bude prodáván pod nálepkami Blue dCi 95 a Blue dCi 115. Zasvěceným přitom již jen tento název naznačí, oč při modernizaci šlo.
Abyste ovšem nemuseli zbytečně tápat, rovnou dodáme, že výkon slabší varianty se zvedl o pět koní na 95, v případě silnější pak rovněž o pět na 115. Aby toho navíc nebylo málo, máme tu také navýšení točivého momentu a to o 30, respektive 20 Nm. To není zase tak moc, jízdní dynamika se ale zlepšila opravdu razantně - Duster Blue dCi 95 má zvládat stovku za 12,6 s (dříve 13,8 s), Blue dCi 110 pak za 10,5 s (dříve 11,8 s).
Jen s vyšším výkonem, lepším sprintem na stovku či navýšením maximálky (ze 158 na 167 km/h, respektive ze 171 na 179 km/h) ale nový motor nepřichází. Podstatou bylo nepřekvapivě hlavně přizpůsobení pohonné jednotky novým emisním regulím. Katalyzátor výfuku proto nyní počítá s technologií SCR (Selektivní katalytická redukce), integrováno tedy bylo vstřikování močoviny. A kvůli tomu si možná oni čerství majitelé vlasy rvát přestanou - toto řešení sice znamená výrazný pokles emisí NOx, přináší ale nutnost „tankovat” krom nafty ještě onu močovinu alias AdBlue.
Ve srovnání s předchozí generací pohonných jednotek nedošlo ke změně v jediném případě, a sice v rámci spotřeby a jí přímo úměrných emisí CO2. I nadále tu tedy pro obě verze máme průměr 4,4 l/100 km, respektive 115 g/km. Zajímavé přitom je, že Dacia v tiskové zprávě zmiňuje měřící proceduru NEDC - pokuty za emise CO2 se totiž ještě pár let budou vyměřovat právě podle ní...
Oficiální fotogalerie Dacie Duster 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22