Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster dostala dva nové diesely. Překvapí dynamikou, mají ale jeden háček
7.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned pár měsíců po začátku prodejů dochází k poměrně zásadním změnám v motorovém prostoru Dusteru. Dynamiku nové motory vylepšují znatelně, mají však své „ale”.
Druhou generaci Dacie Duster lze stále považovat za relativně žhavou novinku, ač byla odhalena již loni v září. S rozjezdem prodejů totiž rumunská automobilka zrovna nespěchala a nechala si jej až na letošní rok. SUV je tedy k mání jen chvíli, přičemž zájem je vskutku enormní - jen během prvních čtyř měsíců bylo v Evropě prodáno 61 340 kusů. To je takřka polovina celkových loňských evropských registrací.
Nyní tu ovšem máme novinku, kvůli které si část čerstvých majitelů rumunské novinky bude na první pohled rvát vlasy. Dacia totiž přišla s novým, 1,5litrovým turbodieselovým motorem, který bude prodáván pod nálepkami Blue dCi 95 a Blue dCi 115. Zasvěceným přitom již jen tento název naznačí, oč při modernizaci šlo.
Abyste ovšem nemuseli zbytečně tápat, rovnou dodáme, že výkon slabší varianty se zvedl o pět koní na 95, v případě silnější pak rovněž o pět na 115. Aby toho navíc nebylo málo, máme tu také navýšení točivého momentu a to o 30, respektive 20 Nm. To není zase tak moc, jízdní dynamika se ale zlepšila opravdu razantně - Duster Blue dCi 95 má zvládat stovku za 12,6 s (dříve 13,8 s), Blue dCi 110 pak za 10,5 s (dříve 11,8 s).
Jen s vyšším výkonem, lepším sprintem na stovku či navýšením maximálky (ze 158 na 167 km/h, respektive ze 171 na 179 km/h) ale nový motor nepřichází. Podstatou bylo nepřekvapivě hlavně přizpůsobení pohonné jednotky novým emisním regulím. Katalyzátor výfuku proto nyní počítá s technologií SCR (Selektivní katalytická redukce), integrováno tedy bylo vstřikování močoviny. A kvůli tomu si možná oni čerství majitelé vlasy rvát přestanou - toto řešení sice znamená výrazný pokles emisí NOx, přináší ale nutnost „tankovat” krom nafty ještě onu močovinu alias AdBlue.
Ve srovnání s předchozí generací pohonných jednotek nedošlo ke změně v jediném případě, a sice v rámci spotřeby a jí přímo úměrných emisí CO2. I nadále tu tedy pro obě verze máme průměr 4,4 l/100 km, respektive 115 g/km. Zajímavé přitom je, že Dacia v tiskové zprávě zmiňuje měřící proceduru NEDC - pokuty za emise CO2 se totiž ještě pár let budou vyměřovat právě podle ní...
Oficiální fotogalerie Dacie Duster 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry