Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster se dočkala překvapivého faceliftu v Indii, je tou nejstylovější vůbec
9.7.2019 | Petr Prokopec
Druhá generace Dusteru je na světě ani ne dva roky, takže zpráva o jeho faceliftu z Indie překvapí. Jenže v tomto koutě světa není dosud v prodeji nová generace, ale stále ta původní a právě ta prošla stylovým omlazením.
První generaci Dacie Duster naleznete v Evropě již jen u prodejců ojetin, rumunská automobilka totiž předloni přišla s nástupcem. Ten se v mezičase dočkal i loga Renaultu, ovšem pouze v některých zemích. Indie mezi ně nepatří, na tomto trhu je stále k dispozici originál. Ten se momentálně dočkal druhé modernizace, která jen dokazuje, že francouzská automobilka se skutečně snaží od svého příbuzného alespoň na pohled distancovat. Pod povrchem ale již své kořeny nikterak nezapírá a naopak nadále bazíruje na těch původních.
Co přesně se tedy změnilo? Indický Duster dostal nově do vínku světlomety s odlišnou grafikou a hlavně s integrovanými diodami pro denní svícení. Úpravami prošla také čelní maska, která je nyní stylovější, či kapota motoru, jenž se dočkala vyboulení. Díky tomu se zvětšil prostor mezi tvrdým motorem a měkkým plechem, což vylepšilo ochranu chodců. Novinky tím ale nekončí, rumunské SUV se totiž dále dočkalo ještě nových nárazníků, černého plastového výlisku na zádi či obměněné palety barev a nabídky litých kol.
Modernizací ovšem prošla i kabina, kde nově nechybí modifikovaný volant či zrevidovaná středová konzole, na níž se nastěhovaly hranaté výdechy klimatizace namísto oválných. Lehké přepracování se dotklo i ovládacích prvků, opomenout nesmíme ani příchod nového multimediálního systému MediaNAV Evolutin, který podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Aby toho pak nebylo málo, Renault zmiňuje i navýšení kvality materiálů. Kupříkladu v oblasti dveří by se tak Indové měli dočkat měkčených plastů.
Duster tak nyní vypadá stylověji než kdy dříve, a to i ve srovnání s novou generací, která zase tak nová není - technika je v základu stejná a vzhled se odlišuje spíše v detailech. Ani u faceliftované indické „jedničky” se technika neměnila. Na výběr jsou tedy nadále 1,5litrové čtyřválce v benzinovém i dieselovém provedení. První zmíněný produkuje 106 koní, o jejichž přenos se stará pětistupňový manuál či příplatkové CVT. Jednotka dCi pak nabízí 85 či 110 koní, přičemž u výkonnějšího provedení lze volit mezi manuálem i automatem. Se samočinnou převodovkou lze ovšem spárovat jen pohon předních kol, čtyřkolka je vyhrazena ručnímu řazení.
Lze pak jen dodat, že omlazený Renault Duster první generace startuje na indickém trhu na 799 tisících rupií (265 340 Kč). Je tak jen o chlup dražší než druhá generace s logem Dacie na českém trhu. Ta pak sice již se základní úrovní výbavy páruje přeplňovaný litrový tříválec, jeho výkon však činí „pouze“ 100 koní. Jak se tedy zdá, Indům máme co závidět nejen po stránce vizuální.
První generace Dacie Duster se v Indii dočkala druhého faceliftu
S logem Renaultu byla spojena i dosud, nově je však daleko stylovější
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch