Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc

Geniální plán, nebo rychlý náběh přímo na vidle, obojím se může ukázat záměr Renaultu, jak skrze značku Dacia snížit průměrné emise CO2. Rumuni tu chtějí prodávat levné elektrické SUV z Číny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc

14.12.2019 | Petr Prokopec

Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Geniální plán, nebo rychlý náběh přímo na vidle, obojím se může ukázat záměr Renaultu, jak skrze značku Dacia snížit průměrné emise CO2. Rumuni tu chtějí prodávat levné elektrické SUV z Číny.


V květnu roku 2015 představil Renault malé SUV (či crossover, chcete-li) jménem Kwid. Vůz vypadal vcelku povedeně a skutečnost, že byl postaven na globální modulární platformě CMF-A, naznačovala jeho možné rozšíření do zbytku světa. K tomu však došlo jen částečně, neboť Kwid se po indickém trhu objevil v nabídce Renaultu také v Indonésii a Brazílii. Tím však expanzivní plány skončily. Tedy alespoň prozatím, přestože se po celá léta spekulovalo o evropské verzi, která by ovšem dostala logo Dacie.

Nyní se ukazuje, že tyto dohady nebyly od věci, jen bylo třeba počkat na to správné načasování. A také na provedení, kterým se stala elektrická varianta City K-ZE určená primárně pro Čínu. Právě v této verzi se má Kwid s logem Dacie dostat do prodeje v Evropě, a to už na konci příštího roku.

S odvoláním na své zdroje uvnitř skupiny Renault to tvrdí obvykle dobře informovaný německý magazín Automobilwoche. Podle něj prodejní šéf skupiny Renault Olivier Murguet potřebuje snížit průměrné emise francouzského konglomerátu do takové míry, že to ani bez elektromobilu dceřiné Dacie nepůjde. Problém je v tom, že Dacia takové auto nemá a přes náznaky probíhajícího vývoje ani nemůže mít za přibližně rok v prodeji. City K-ZE se ale v Číně vyrábí a Dacia by jej v modifikovaném provedení s vlastními logy dovážela právě odtud.

Právě tím by Francouzi všem ukázali záda, neboť auto se má s cenou dostat pod 15 tisíc Eur (asi 379 tisíc) bez jakýchkoli dotací. Po jejich započtení ve štědřejších zemích by pak mohlo jít o slušný hit, neboť jeho cena by se přiblížila hranici 10 000 Eur, tedy 255 tisíc Kč. To je nízká suma obecně, natož pak na elektrické SUV.

Z tyto peníze by byl k mání relativně velký kus auta - Kwid a tedy i K-ZE totiž měří 3,7 metru na délku, 1,6 metru na šířku a 1,5 metru na výšku. Kromě toho užívá 2,5metrový rozvor, se čtveřicí pasažérů tedy nemá problém. Renault kromě toho vůz uzpůsobil především na městský provoz, kde jsou kompaktní rozměry výhodou. Za vyloženě špatný pak vzhledem k ceně nelze označit ani dojezd 271 km, třebaže byl vypočten dle přehnaně optimistického cyklu NEDC.

Dá se přitom předpokládat, že právě v této oblasti by Renault mohl přijít s jistými modifikacemi a praktičnost modelu K-ZE pro Evropu poněkud navýšit. Kromě toho půjde jistě nahoru i bezpečnostní výbava. Ve všem ostatním by ale elektrické SUV mohlo zůstat u starého základu, což by cenu skutečně udrželo v přijatelných mezích.

I standardní cena pod 380 tisíc Kč by mohla slušně zahýbat automobilovým světem. Nejde sice o vyloženou láci, když ale vezmeme v potaz, že prťavá Škoda e-Citigo iV dnes stojí od 480 tisíc Kč, jeví se nabídka Dacie mnohem atraktivněji. A to je třeba říci, že e-Citigo iV je dnes jedním z nejlevnějších elektromobilů vůbec, třeba takový VW ID.3 stojí ještě o 300 tisíc víc a je to pořád jen kompaktní vůz. Přesto se ale může stát, že pro spořivé a konzervativní klienty Dacie nebude novinka to pravé a vůz na trhu ostrouhá.

Dodejme, že ve své současné podobě se hodí spíše pro městský či příměstský provoz. Disponuje elektromotorem naladěným na 44 koní a 125 Nm točivého momentu, sprintem na šedesátku za 7 sekund a nejvyšší rychlostí 105 km/h. Za to Číňané platí pouhých 200 tisíc korun, v Evropě by dráže jako Dacia měl nabídnout trochu víc.


Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 1 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 01Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 2 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 02Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 3 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 03Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 4 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 04Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 5 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 05Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 6 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 06Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 7 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 07Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 8 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 08Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 9 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 09Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 10 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 10Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 11 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 11Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc - 12 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 12
Renault K-ZE skutečně míří Evropy, za cenu pod 15 tisíc Eur před uplatněním jakýchkoli dotací se tu má prodávat s logem Dacie

Zdroj: Automobilwoche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.