Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Mercedesu chce být luxusem pro široké vrstvy, může to dokázat
11.6.2019 | Petr Prokopec
Mercedes asi nikdy nebude auto pro každého, nejnovější SUV značky jménem GLB má ale opravdu šanci oslovit kde koho. Pobere až sedm lidí, 1 755 litrů nákladu, s 224 koňmi zvládne stovku za 6,9 s a nemá stát nesmyslné peníze.
Když v roce 2005 přivedl Mercedes-Benz na trh první generaci třídy B, řada lidí nad malým MPV ohrnovala nos. Nicméně se stalo něco nepředvídatelného a praktická třícípá hvězda začala lákat zákazníky pomalu stejně jako světlo noční můry. V prosinci 2013 tak celkové prodeje překročily jeden milion kusů. Naneštěstí poté zájem začal klesat, což mělo spojitost se změnami na trhu - MPV již přestala být v hledáčku zákazníků a místo toho začaly prim hrát SUV.
Mercedes přitom již delší dobu zvažoval, že se prodeje pokusí rozšířit a posléze spíše nakopnout představením sedmimístného provedení. Nicméně právě změny v nákupních trendech nakonec klasickou třídu B se třemi řadami sedadel postavily mimo hru. Tuto klientelu automobilka nechce přenechat konkurenci, proto můžeme přivítat nový Mercedes GLB. Jde o náhradu sedmimístného Béčka, který je standardnímu modelu stejným příbuzným jako GLA třídě A.
Tato novinka by dle analýz mohla být pro Mercedes hotové terno. Vždy jeden ze tří prodaných vozů je podle nich SUV, každý čtvrtý exemplář je kompaktním vozem. GLB tak může těžit z obou zákaznických skupin, jež může okouzlit opravdu nemalou praktičností. Oproti třídě B se rozvor protáhl o deset centimetrů na 2 829 milimetrů. Na délku pak vůz měří 4 634 mm, na šířku 1 834 mm, na výšku 1 658 mm a do zavazadelníku pobere 560 až 1 755 litrů.
Data o kapacitě zavazadlového prostoru souvisí s pětimístným provedením, což je standard. Druhá řada je podélně posuvná (o 140 mm), stejně jako lze individuálně sklápět její opěradla. Za příplatek jsou k dispozici dva vyjímatelné individuální sedáky určené pro osoby vysoké maximálně 1,68 metru. I ty ale jsou chráněny okenními airbagy a k dispozici mají třeba držáky na nápoje mezi sedadly či USB porty.
Přesunout se můžeme k motorizacím, jichž bude zpočátku pět. Základ nabídky tvoří Mercedes GLB200, který je osazen 1,33litrovým čtyřválcem vyvinutým ve spolupráci s Renaultem. Pohonná jednotka v tomto případě produkuje 163 koní, s nimiž dáte stovku za 9,1 sekundy. Provedení GLB250 4Matic pak disponuje dvoulitrem, 224 koňmi, osmistupňovým automatem místo sedmistupňového či pohonem všech kol. Stovku pokoří již za 6,9 sekundy.
Ani s diesely není spojena manuální převodovka, ale to se v Mercedesu tohoto typu dá očekávat. Jak GLB 200d, tak 200d 4Matic a 220d 4Matic užívají osmistupňového automatu, se kterým je spárován dvoulitrový čtyřválec. Výkon u prvních dvou variant činí 150 koní, u posledního zmíněného vozu pak vyšplhal na 190 koní. Stovku tak pokoříte za 9,0 nebo 9,3 sekundy, respektive za 7,6 s. Spotřeba se pak má pohybovat mezi 4,9 a 5,5 litry na 100 kilometrů.
Designově má GLB navozovat dojem skutečného off-roadu, proto se pyšní krátkými převisy vpředu a vzadu či takřka kolmým čelním oknem. Nechybí ani černé plastové lemy ve spodní části karoserie nebo hliníkové ližiny na střeše, i přes tyto doplňky ale od čelního sloupku dozadu novinka více než co jiného připomene kombík ze zvýšeným podvozkem. Mercedes tedy skutečně umně spároval dva světy do jednoho vozu.
Pokud jste pak obeznámeni se současnou architekturou třícípé hvězdy, interiér pro vás nebude překvapením. Palubní desce vévodí dvojice 12,3palcových digitálních displejů, kdy pod tím středovým najdeme trojici výdechů klimatizace ve tvaru turbíny. S touto koncepcí přišla již třída A, což platí i o multimediálním systému MBUX, jehož součástí je hlasové ovládání, které aktivujete (často nechtěně) slovy „Můj Mercedese“.
Zbývá již jen dodat, že GLB může být osazeno dvěma typy čelních LEDkových světlometů, stejně jako třeba paketem Off-Road Engineering, který je určen modelům s pohonem všech kol. Po stránce bezpečností je vám k dispozici inovovaná kamera a radarové systémy, díky nimž se GLB může částečně pohybovat i autonomně. Tím je představení u konce, na české ceny budeme muset ještě nějaký ten týden vyčkat. Automobilka ale slibuje, že i ty budou přívětivější, než čekáme - to by teprve udělalo z GLB prodejní hit, kterým se předem zdá být.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu GLB
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva