Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Škody si skutečně marně hraje na Volkswagen, máme další detaily
29.1.2020 | Petr Prokopec
V sériové verzi se ukáže už letos, zatím ale nikdo mimo automobilku nedokáže říci, jak bude vypadat. V provozu se zásadně pohybuje v převleku za VW Tiguan, teď už bez pochybností.
Během víkendu jsme od jednoho z našich čtenářů dostali snímky tajuplného prototypu pořízené v Mladé Boleslavi s dotazem, zda nevíme, oč kráčí. Na fotografiích byl Volkswagen Tiguan, jeho karoserie však evidentně prošla řadou modifikací. Patrné je to zejména na středovém sloupku, který byl rozšířen. Kromě toho došlo také na svérázné zaslepení palivové nádrže. Vše nasvědčovalo skutečnosti, že se jedná o elektromobil, neboť se stejnými „úpravami“ byl tento či obdobný prototyp nachytán před nějakou dobou na Nürburgringu.
Již o víkendu jsme naznačovali, že jde nejspíše o prototyp produkční verze konceptu Škoda Vision iV, který se ukázal loni na autosalonu v Ženevě. Tyto domněnky nyní byly potvrzeny, neboť k dispozici máme nové informace od těch, kteří se přímo podílejí na přípravách.
Vůz byl v uplynulých dnech převezen z německého Wolfsburgu do Mladé Boleslavi a v Česaně se neuvedl v nejlepším světle, neboť po vyložení z přepravník začal stávkovat jeho elektrický pohon. Od našeho zdroje též víme, že podobně jako exteriér působí nekompletně i interiér, kde chybí mimo jiné kryt přístrojové desky. Jsou to zkrátka základy elektrického SUV škodovky s naroubovanou karoserií Tiguanu, buď kvůli nenápadnosti nebo nižší fázi vývoje zbytku vozu.
Dále víme, že Škoda v září zahájila výrobu baterií pro koncernové elektromobily a zpočátku počítá s produkcí 150 tisíc kusů ročně. Na linkách se montují jen moduly, články vznikají jinde. Samotný prototyp pak měl dorazit do Boleslavi právě pro nové akumulátory a s nimi spojené testy. Ty dosavadní měly být nahrazeny novými s vyšší energetickou hustotou, které zaručují delší dojezd.
Zajímavé je, že u vozu došlo na to, co dříve naznačoval jeden z šéfů vývoje škodovky Martin Hrdlička. Ten před pár léty hovořil o renezanci bubnových brzd, kterých se dočkají právě s nástupem elektrických aut, která kvůli brzdným schopnostem elektromotorů nezatěžují brzdovou soustavu tolik jako současné automobily. Prototyp Škody v hávu Tiguanu tak navzdory své velikosti a jistě i nemalé hmotnosti má vzadu právě „bubny”, což dnešním pohledem působí poněkud nepatřičně. Výše zmíněným je to ale vysvětleno.
Další informace v této chvíli bohužel chybí, sériové SUV se má ukázat až ve druhé půli roku. Pro Škodu půjde o stěžejní mezník, a to nejen kvůli elektrickému ústrojí. Vůz totiž bude k mání s jedním či dvěma motory, kdy ta první dostane jednotku pouze na zadní nápravě. K zadokolkové koncepci se značka vrací po více než 30 letech, s příchodem modelu Favorit v roce 1987 totiž Škoda vůbec poprvé ve své produkční historii přepřáhla na pohon předních kol.
Zadokolka by se však měla ukázat až v roce 2021, letos tedy čekejme pouze provedení se dvěma jednotkami a elektrickým pohonem 4x4. V případě konceptu přitom soustava produkovala 306 koní, jež stačily na zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy, maximální rychlost byla kvůli limitům elektrického pohonu zredukována jen na 180 km/h. Baterie o kapacitě 83 kWh by pak měly zaručit dojezd až 500 kilometrů. Uvidíme, s čím přijde sériová podoba.
Děkujeme Davidovi a Ivanovi za fotky a informace!
Tajuplný prototyp nachytaný v Mladé Boleslavi je skutečně chystanou sériovou verzí konceptu Škoda Vision iV
Jeden z dalších exemplářů se ukázal na Ringu, v tomto případě bylo jeho hnací ústrojí i jasně deklarováno na zádi
Foto: David L., Carscoops
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera