Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou

Zvykejme si na to, že pro automobilky už neexistuje segment, ve kterém by udávaná spotřeba resp. emise CO2 nebyly důležité, ať už zákazníky zajímá cokoli. Nové Audi RS7 není výjimkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou

10.9.2019 | Petr Prokopec

Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvykejme si na to, že pro automobilky už neexistuje segment, ve kterém by udávaná spotřeba resp. emise CO2 nebyly důležité, ať už zákazníky zajímá cokoli. Nové Audi RS7 není výjimkou.

Pokud jste loni touto dobou zamířili do showroomu Audi, nejspíše jste nevěřili vlastním očím. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku byla totiž nejvíce zasažena změnou metodiky měření emisí a spotřeby, kvůli čemuž pomalu nebylo zač utrácet. K mání totiž bylo jen pár výše postavených modelových řad, a z nich jste mohli vybírat jen ty nejběžnější motorizace. Jakmile jste ale začali toužit po něčem jiném, měli jste smůlu. A co bylo snad ještě horší, automobilka vám ani nedokázala říci, kdy dojde na změny k lepšímu.

Letos se ale naštěstí pěje zcela jiná písnička. Pokud tedy toužíte hlavně po sportovních derivátech, máte nyní k dispozici prakticky stejné portfolio, jako v dobách, kdy svět ještě nezachvátilo ekologické šílenství. Audi navíc ve svých snahách neustává, pročež nám jen před zhruba třemi týdny představilo novou generaci RS6 Avant. Nyní tu pro změnu máme RS7 Sportback, který se pod kapotou pyšní toutéž pohonnou jednotkou. Očekávat tedy můžete 600 koní a 800 Nm točivého momentu.

Veškerou sílu dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, která je spojena s pohonem všech kol quattro. Sprint z klidu na stovku tak proběhne za 3,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. S příplatkovým paketem Dynamic Package je ale možné posunout maximum na 280 km/h, respektive až na 305 km/h, pokud zvolíte Dynamic Plus Package. Spíše než o dynamické stránce se však Audi v tiskové zprávě rozepisuje o té ekologické.

Stejně jako v případě RS6 Avant je i v tomto případě čtyřlitrový osmiválec twin-turbo spárován s mild-hybridní technikou. Na palubě tedy nechybí 48voltový elektrický systém, lithium-iontová baterie a startér/alternátor, který dokáže v rámci jemné akcelerace přidat na výkonu až 12 kW. Nicméně pokud v rychlostech mezi 55 a 160 km/h plynový pedál pro změnu uvolníte, systém začne buď rekuperovat kinetickou energii či zcela deaktivuje pohonnou jednotku.

S vypnutím agregátu je možné počítat i v rámci systému start-stop, a to v rychlostech do 22 km/h. Motor přitom reaguje na pohyb vozu před vámi, naskočit tak může i ve chvíli, kdy ještě stojíte na brzdě. Díky tomu nezůstanete potupně stát na semaforech, přičemž mild-hybridní systém by těmito způsoby mě v reálném světě redukovat spotřebu o 0,8 litru na sto kilometrů. Dle značky byste se tak měli v průměru pohybovat okolo 11,4 až 11,6 l/100 km.

Od hnacího ústrojí se můžeme přesunout k podvozku, který standardně počítá se vzduchovými měchy a 21palcovými litými koly. Za příplatek ovšem můžete dostat tužší zavěšení RS, stejně jako lité dvaadvacítky. V takové chvíli přitom spolehlivě vyplníte roztáhlé blatníky, vůči základnímu Audi A7 byla totiž sportovní varianta rozšířena o nemalých 40 milimetrů. Na délku pak RS7 osazené specifickými nárazníky měří 5 009 mm.

Opomenout bychom neměli ani aktivní zadní spoiler, který se vysune po překročení rychlosti 100 km/h, stejně jako systém quattro, který běžně počítá s rozložením výkonu v poměru 40:60 za pomoci klasického mechanického středového diferenciálu. Pokud ovšem technika zjistí prokluzování jednoho z kol, dokáže poslat až 70 procent výkonu dopředu či 85 procent dozadu. Dopřát si můžete i sportovní diferenciál, který je součástí dynamických paketů.

Tím jsme se dostali prakticky na konec, zmínit již můžeme jen přítomnost ocelových brzd s kotouči o rozměru 420 mm, které lze nahradit karbon-keramickými 440milimetrovými kousky. Ty přitom poskytují nejen lepší účinek, ale zároveň redukují neodpruženou hmotnost o nemalých 34 kilo. Uvnitř pak kromě sportovních sedadel očekávejte také volant se zploštělým spodkem, který ozdobila tlačítka RS1 a RS2 aktivující speciální displeje na digitálním přístrojovém štítu.


Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 1 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 01Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 2 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 02Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 3 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 03Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 4 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 04Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 5 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 05Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 6 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 06Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 7 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 07Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 8 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 08Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 9 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 09Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 10 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 10Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 11 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 11Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 12 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 12Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 13 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 13Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 14 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 14Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 15 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 15Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 16 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 16Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 17 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 17Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 18 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 18Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 19 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 19Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 20 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 20Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 21 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 21Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 22 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 22Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 23 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 23Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 24 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 24Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 25 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 25Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 26 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 26Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 27 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 27Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 28 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 28Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 29 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 29Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 30 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 30Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 31 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 31Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 32 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 32Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 33 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 33Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 34 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 34Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 35 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 35Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 36 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 36Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 37 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 37Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 38 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 38Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 39 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 39Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 40 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 40Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou - 41 - Audi RS7 Sportback 2019 prvni sada 41
Nové Audi RS7 Sportback dostalo do vínku osmiválec se 600 koňmi, se kterým zvládá stovku za 3,6 sekundy

Zdroj: Audi

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše