Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další velká automobilka teď může vyrábět auta pro Evropu v Číně. Roztrhne se pytel?
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo čínskou výrobou aut pro Evropu či USA prolomilo bariéru, za kterou se nyní mohou podívat i další automobilky. Teď už může auta z Číny vozit i BMW.
Volvo se již nějaký ten pátek netají tím, že prioritou je pro značku čínský trh, však z této země pochází i mateřská firma Geely. Nové ovšem je, že Švédové do Číny začínají přesouvat kompletní výrobu modelu S90, který pak následně transportují vlakem do Evropy. Tedy na světadíl, kde Volvo mělo (a stále má) své továrny již desetiletí a ze kterého ostatně pochází.
To ve světle přesouvání výroby čehokoli tímto směrem není zase tak překvapivé, nakonec snad každá automobilka dnes používá komponenty vyráběné čínskými dodavateli. Jenže zákazníci vnímají jako místo výroby tu část světa, kde bylo auto zkompletováno a to dosud u evropských, amerických ale i japonských automobilek - nešlo-li o modely pro tamní trh - nikdy nebyla Čína. Volvo tím nepochybně riskuje ztrátu důvěry části zákazníků, neboť nálepku „Made in China” někteří stále vnímají jako diskreditující, ať už oprávněně nebo ne. Jisté ale je, že Švédové prolomili jisté tabu a dalo se očekávat, že budou následováni dalšími automobilkami.
To se skutečně děje a dříve, než bychom se nadáli. Příklad Volva zjevně následuje BMW, které aktuálně získalo od čínských úřadů licenci, díky níž může do celého světa vyvážet vozy, které vyrobí ve spolupráci se značkou Brilliance. Mnichovská automobilka přitom věří, že lidé se již dovedou povznést nad předsudky týkající se špatné kvality a spolehlivosti aut vyrobených v Číně.
Zároveň je ovšem třeba dodat, že ačkoli už samotné podání žádosti o licenci, která nyní byla schválena, svědčí o záměru BMW něco takového jednou udělat, v tuto chvíli značka žádné konkrétní kroky nechystá. Automobilka říká, že jde o reakci na snahy vlády podpořit export automobilů, ke kterému ale BMW přistoupí pouze tehdy, pokud to bude dávat ekonomický smysl. To ale nevypadá jako nepřekonatelná podmínka.
BMW aktuálně omezuje ve vývozu čínských aut do Evropy jiná věc. Olaf Kastner, šéf čínského zastoupení BMW, uvedl, že kapacita továren v Dadongu a Tiexi stačí akorát na uspokojení místní poptávky. Oba podniky přitom loni vyrobily přes 300 000 aut, produkce však bude pro příští roky kvůli zájmu navýšena na 450 000 vozů.
Ani přes zvýšení výrobní kapacity ale aliance BMW-Brilliance nejspíše nebude mít prostor na export. Uvidíme tedy, jak se celá záležitost časem vyvine. Aktuálně tak jen dodáme, že největší smysl by pro vývoz dávaly především jinde nenabízené prodloužené varianty řady 3 a 5 či modelu X1. Stejně tak by se jistě v mnoha zemích uchytil i sedan řady 1, ten ale prozatím zůstává vyhrazen exkluzivně jen čínskému publiku.
Bez ohledu na kroky BMW lze ale očekávat, že stejnou cestou vyrazí další firmy. A je docela pozoruhodné, že v první linii dnes vidíme prémiové značky, které by na „neposkvrněnou image” měly dbát více než ty mainstreamové. Zákazníkům Dacie by pravděpodobně bylo vesměs jedno, odkud jejich auto pochází. Zákazníkům Volva nebo BMW to jedno být nemusí...
BMW získalo licenci pro export aut vyrobených v Číně, takovou prodlouženou řadu 3 si tak budou moci užívat i jiné trhy. Tedy pokud značka nakonec vývoz realizuje
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva