Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý

Z evropských nabídek automobilek mizí další a další zajímavé modely či verze a ty nové do nich nepřibývají. V místech, kde už včera znamenalo za 10 let, nebude k mání ani nový Caddilac CT6-V.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý

8.10.2019 | Mirek Mazal

Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z evropských nabídek automobilek mizí další a další zajímavé modely či verze a ty nové do nich nepřibývají. V místech, kde už včera znamenalo za 10 let, nebude k mání ani nový Caddilac CT6-V.

Před několika dny byl ohlášen start dodávek objednaných Cadillaců CT6-V modelového roku 2019. Zhruba rok a půl po odhalení velmi rychlého sedanu se dočká řada zájemců o ostře řezanou karoserii skrývající neobyčejně výkonný motor. Jak už se ale stává zvykem, těmto zákazníkům můžeme jen tiše závidět, protože vrcholná verze nebude na rozdíl od ostatních variant modelu CT6 prodávána na žádném trhu Evropské unie.

„V současné době nemáme v plánu dovážet CT6-V do Evropy,“ zhasl plamínek naděje Rene Kreis, šéf oddělení pro styk s veřejností oddělení v Cadillac Europe. Novinka přitom bude k mání na všech ostatních trzích, kde Cadillac působí, na světě totiž neexistuje jiné místo sešroubované tak omezujícími předpisy.

Nereálným se prodej CT6-V v Evropě stal kvůli spotřebě resp. emisím CO2 a také případné nutnosti přizpůsobit jej emisní normě Euro 6d-TEMP. Není to tak, že by to Cadillac nedokázal, s ohledem na očekávané prodeje by ale šlo o příliš drahý špás. Stejně je tomu nakonec i u jiných výrobců, kteří z nabídek vyřazují jednu zajímavou verzi za druhou - prodávat je v Evropě je moc drahé na to, aby se to vyplatilo.

Tentokrát tedy přicházíme o ručně skládaný 4,2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Agregát též zvaný Blackwing disponuje výkonem 410 kW (558 koní) a 867 Nm. Nával energie putuje přes desetistupňový automat na všechna čtyři kola. Přijdeme také o jízdní zážitky z přepracovaného systému řízení s lepší zpětnou vazbou. Funkční změny potkaly i podvozkové komponenty držící stopu dvacetipalcovými pneumatikami vyvinutými jen pro CT6-V. Za paprskovými disky bude připraven brzdový systém Brembo s červenými třmeny.

Také uvnitř jsou znát zámořské zvyklosti odlišné architektury, která dává Cadillacu vítanou odlišnost od místní konfekce. V USA je vůz aktuálně k mání od 97 790 USD, tedy ani ne 2,2 milionu Kč. Vzhledem ke svým schopnostem by tu jistě pár lidí oslovil, takto nemá šanci.


Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 1 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 01Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 2 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 02Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 3 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 03Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 4 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 04Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 5 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 05Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 6 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 06Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 7 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 07Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 8 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 08Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 9 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 09Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 10 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 10Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý - 11 - Cadillac CT6-V 2019 foto prvni 11
Elegantní raketa Cadillac CT6-V nebude ke koupi na trzích Evropy, s místními limity spotřeby a emisí si nerozumí

Zdroj: Cadillac Society

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše