Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to příliš velký kompromis a jeho vrozené neduhy se dosud nepodařilo potlačit nikomu. Nezvládne to ani Volvo, které tříválec nadělilo svému nejnovějšímu SUV.
Nové Volvo XC40 jsme si mohli představit již v září loňského roku. Značka přitom dala k dispozici kompletní tiskovou zprávu, ve které zmiňovala hlavně čtyřválcové motorizace T5 a D4. Zároveň ale uvedla, že ve druhé fázi můžeme čekat patřičné rozšíření portfolia. Stalo se to, radostí do vzduchu ovšem kvůli tomu neskáčeme - nejde o nic jiného než o přeplňované tříválce.
O jejich příchodu Švédové mluví již dlouho, dosud je ale reálně nenabídli. Teď to změnili a za šťastný jejich krok označit nelze. Tříválec z podstaty své konstrukce nemůže být opravdu dobrý motor a na miskách vah staví proti svým vrozeným nedostatkům jen nižší papírovou spotřebu a tedy i nižší emise CO2. S vidinou stejných výhod jej přidává do nabídky Volvo, které si musí být dobře vědomo toho, že větu: „Chci tříválcový motor!” neřekl nikdo, nikdy.
Ať už se na to ale budeme dívat jakkoli, nová motorizace T3 je tady a značí 1,5litrový benzinový tříválec. Volvo říká, že v rámci jeho vývoje použilo zkušeností, které má se čtyřválci Drive-E. Pohonná jednotka tedy spadá do modulárního programu, načež může být vyráběna na téže lince jako výkonnější agregáty. Standardně se přitom počítá s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, osmistupňový automat by ale měl být posléze rovněž k mání.
V rámci suchých čísel zatím nemáme k dispozici příliš mnoho parametrů, zatím lze zmínit pouze výkon 156 koní a točivý moment 265 Nm. To na jedné straně nejsou zcela zanedbatelná data, nicméně je třeba si uvědomit, že XC40 je 4 425 milimetrů dlouhé SUV, jehož hmotnost se pohybuje okolo nemalých 1 700 kilogramů. Pokud tedy verze T5 s 247 koňmi a 350 Nm zvládá stovku za 6,5 sekundy, základ bude nejspíše zvládat tutéž akceleraci v nejlepším případě za nějakých 10 sekund.
Ceny byly známy ještě před odhalením samotného motoru, tak si je shrňme. Pokud se rozhodnete pro Volvo XC40 T3 s nejnižší úrovní výbavy Kinetic, zaplatíte 742 000 Kč. S čím lze ovšem kromě hnacího ústrojí počítat, to bohužel nevíme - tuzemské zastoupení zatím mluví pouze o výbavách vyšších stupňů Momentum, Inscription a R-Design. První zmíněná přitom zahrnuje plejádu elektronických bezpečnostních asistentů, jednozónovou klimatizaci či 18palcová litá kola. V kombinaci s tříválcem vás pak vyjde na 807 000 Kč.
Dále můžeme dodat, že kromě tříválcového motoru se nabídka rozrůstá také o čtyřválcové varianty T4 a D3. V případě benzinového dvoulitru lze přitom čekat 190 koní, jenž bude pouze automat přenášet na přední nebo všechna čtyři kola. Diesel pak disponuje 150 koňmi, které dostane na starosti manuál i automat. Zamířit pak mohou na jednu nebo obě nápravy. Ceny startují na částce 800 000 Kč, za verzi T4 bude třeba platit nejméně 863 500 Kč.
Volvo představilo svůj první tříválec. Při objemu 1,5 litru produkuje 156 koní
Jako první míří pod kapotu modelu XC40, kde bude spojen se zhruba 1 700 kilogramy. Dechberoucí dynamiku tedy nečekejte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 50 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch