Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle

Je to příliš velký kompromis a jeho vrozené neduhy se dosud nepodařilo potlačit nikomu. Nezvládne to ani Volvo, které tříválec nadělilo svému nejnovějšímu SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle

19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to příliš velký kompromis a jeho vrozené neduhy se dosud nepodařilo potlačit nikomu. Nezvládne to ani Volvo, které tříválec nadělilo svému nejnovějšímu SUV.

Nové Volvo XC40 jsme si mohli představit již v září loňského roku. Značka přitom dala k dispozici kompletní tiskovou zprávu, ve které zmiňovala hlavně čtyřválcové motorizace T5 a D4. Zároveň ale uvedla, že ve druhé fázi můžeme čekat patřičné rozšíření portfolia. Stalo se to, radostí do vzduchu ovšem kvůli tomu neskáčeme - nejde o nic jiného než o přeplňované tříválce.

O jejich příchodu Švédové mluví již dlouho, dosud je ale reálně nenabídli. Teď to změnili a za šťastný jejich krok označit nelze. Tříválec z podstaty své konstrukce nemůže být opravdu dobrý motor a na miskách vah staví proti svým vrozeným nedostatkům jen nižší papírovou spotřebu a tedy i nižší emise CO2. S vidinou stejných výhod jej přidává do nabídky Volvo, které si musí být dobře vědomo toho, že větu: „Chci tříválcový motor!” neřekl nikdo, nikdy.

Ať už se na to ale budeme dívat jakkoli, nová motorizace T3 je tady a značí 1,5litrový benzinový tříválec. Volvo říká, že v rámci jeho vývoje použilo zkušeností, které má se čtyřválci Drive-E. Pohonná jednotka tedy spadá do modulárního programu, načež může být vyráběna na téže lince jako výkonnější agregáty. Standardně se přitom počítá s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, osmistupňový automat by ale měl být posléze rovněž k mání.

V rámci suchých čísel zatím nemáme k dispozici příliš mnoho parametrů, zatím lze zmínit pouze výkon 156 koní a točivý moment 265 Nm. To na jedné straně nejsou zcela zanedbatelná data, nicméně je třeba si uvědomit, že XC40 je 4 425 milimetrů dlouhé SUV, jehož hmotnost se pohybuje okolo nemalých 1 700 kilogramů. Pokud tedy verze T5 s 247 koňmi a 350 Nm zvládá stovku za 6,5 sekundy, základ bude nejspíše zvládat tutéž akceleraci v nejlepším případě za nějakých 10 sekund.

Ceny byly známy ještě před odhalením samotného motoru, tak si je shrňme. Pokud se rozhodnete pro Volvo XC40 T3 s nejnižší úrovní výbavy Kinetic, zaplatíte 742 000 Kč. S čím lze ovšem kromě hnacího ústrojí počítat, to bohužel nevíme - tuzemské zastoupení zatím mluví pouze o výbavách vyšších stupňů Momentum, Inscription a R-Design. První zmíněná přitom zahrnuje plejádu elektronických bezpečnostních asistentů, jednozónovou klimatizaci či 18palcová litá kola. V kombinaci s tříválcem vás pak vyjde na 807 000 Kč.

Dále můžeme dodat, že kromě tříválcového motoru se nabídka rozrůstá také o čtyřválcové varianty T4 a D3. V případě benzinového dvoulitru lze přitom čekat 190 koní, jenž bude pouze automat přenášet na přední nebo všechna čtyři kola. Diesel pak disponuje 150 koňmi, které dostane na starosti manuál i automat. Zamířit pak mohou na jednu nebo obě nápravy. Ceny startují na částce 800 000 Kč, za verzi T4 bude třeba platit nejméně 863 500 Kč.


Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 1 - Volvo 1 5 trivalec prvni 01Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 2 - Volvo 1 5 trivalec prvni 02Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 3 - Volvo 1 5 trivalec prvni 03Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 4 - Volvo 1 5 trivalec prvni 04
Volvo představilo svůj první tříválec. Při objemu 1,5 litru produkuje 156 koní

Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 5 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 01Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 6 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 02Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 7 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 03Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 8 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 04Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 9 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 05Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 10 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 06Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 11 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 07Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 12 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 08Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 13 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 09Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 14 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 10Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 15 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 11Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 16 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 12Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 17 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 13Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 18 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 14Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 19 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 15Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 20 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 16Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 21 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 17Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 22 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 18Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 23 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 19Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 24 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 20Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 25 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 21Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 26 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 22Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 27 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 23Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 28 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 24Další značka se přidala k tříválcovému šílenství. I tady je to rána vedle - 29 - Volvo XC40 2018 trivalec prvni sada 25
Jako první míří pod kapotu modelu XC40, kde bude spojen se zhruba 1 700 kilogramy. Dechberoucí dynamiku tedy nečekejte

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše