Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plod spolupráce Daimleru a značky BYD pokoří stovku za dlouhých 14 s, nabíjet se pak může až 32 hodin. Přesto před dotacemi stojí 1,22 milionu Kč.
O chystaném čínském dítku koncernu Daimler jsme se již několikrát zmiňovali. Je tedy známým faktem, že Němci na jeho vývoji spolupracovali se značkou BYD, stejně tak byla již dříve zveřejněna fakta o pohonném ústrojí, které generuje 117 koní a 177 Nm točivého momentu. Nově pak značka na autosalonu v Pekingu odhalila krom konečného vzhledu i veškeré zbývající parametry, díky čemuž známe detaily o jízdní dynamice, dojezdu, výbavách i cenách.
Začněme samozřejmě údaji o dynamice, které počítají s akcelerací z klidu na stovku za dlouhých 14 sekund a nejvyšší rychlostí 150 km/h. Tedy ne zrovna ohromujícími čísly, se kterými nic nenadělá ani ani fakt, že při „nejakčnějším” dostupném nastavení Denza EV produkuje až 290 Nm točivého momentu.
Přejít můžeme k údajům o dojezdu, který má činit až 300 km. To by podle Daimleru mělo průměrnému čínskému motoristovi vystačit na tři až čtyři dny, poté bude potřeba elektromobil dobít. Zvolit přitom můžete standardní způsob dobíjení generující maximálně 1,5 kW, která baterie o kapacitě 47,5 kWh doplní za cca 32 hodin. Při využití třífázového dobíjení (až 50 kW) prý nebude k plnému dobití potřeba ani hodina - to zní lépe, o vlivu takového zacházení s akumulátory na jejich životnost ale tisková zpráva nehovoří a nulový jistě nebude.
V rámci výbavy jsou pak k dispozici dvě úrovně, přičemž základní Lifestyle zahrnuje ABS, šest airbagů, stabilizaci, osmipalcový displej, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, klimatizaci, zpětnou kameru, denní světla nebo 18palcová litá kola. Zvolit ovšem můžete i úroveň Executive, jenž přihazuje prosklenou střechu, audio Harman Kazdon nebo navigaci.
Prodej by pak měl odstartovat v září, přičemž ceny začínají na částce 369 000 čínských yuanů (cca 1 224 000 Kč). To samozřejmě není žádná láce, čínská klientela však může počítat s vládními dotacemi, a to až do výše 120 000 RMB (398 tisíc Kč) podle provincie. I tak se nám ovšem Denza EV jeví jako opravdu velmi drahý špás s nepřesvědčivými parametry...
Denza EV sice nevypadá špatně, svými jízdními parametry ale mnoho lidí neohromí. Svou cenou pak spíše kupce odradí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva