Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km

Plod spolupráce Daimleru a značky BYD pokoří stovku za dlouhých 14 s, nabíjet se pak může až 32 hodin. Přesto před dotacemi stojí 1,22 milionu Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km

22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Plod spolupráce Daimleru a značky BYD pokoří stovku za dlouhých 14 s, nabíjet se pak může až 32 hodin. Přesto před dotacemi stojí 1,22 milionu Kč.

O chystaném čínském dítku koncernu Daimler jsme se již několikrát zmiňovali. Je tedy známým faktem, že Němci na jeho vývoji spolupracovali se značkou BYD, stejně tak byla již dříve zveřejněna fakta o pohonném ústrojí, které generuje 117 koní a 177 Nm točivého momentu. Nově pak značka na autosalonu v Pekingu odhalila krom konečného vzhledu i veškeré zbývající parametry, díky čemuž známe detaily o jízdní dynamice, dojezdu, výbavách i cenách.

Začněme samozřejmě údaji o dynamice, které počítají s akcelerací z klidu na stovku za dlouhých 14 sekund a nejvyšší rychlostí 150 km/h. Tedy ne zrovna ohromujícími čísly, se kterými nic nenadělá ani ani fakt, že při „nejakčnějším” dostupném nastavení Denza EV produkuje až 290 Nm točivého momentu.

Přejít můžeme k údajům o dojezdu, který má činit až 300 km. To by podle Daimleru mělo průměrnému čínskému motoristovi vystačit na tři až čtyři dny, poté bude potřeba elektromobil dobít. Zvolit přitom můžete standardní způsob dobíjení generující maximálně 1,5 kW, která baterie o kapacitě 47,5 kWh doplní za cca 32 hodin. Při využití třífázového dobíjení (až 50 kW) prý nebude k plnému dobití potřeba ani hodina - to zní lépe, o vlivu takového zacházení s akumulátory na jejich životnost ale tisková zpráva nehovoří a nulový jistě nebude.

V rámci výbavy jsou pak k dispozici dvě úrovně, přičemž základní Lifestyle zahrnuje ABS, šest airbagů, stabilizaci, osmipalcový displej, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, klimatizaci, zpětnou kameru, denní světla nebo 18palcová litá kola. Zvolit ovšem můžete i úroveň Executive, jenž přihazuje prosklenou střechu, audio Harman Kazdon nebo navigaci.

Prodej by pak měl odstartovat v září, přičemž ceny začínají na částce 369 000 čínských yuanů (cca 1 224 000 Kč). To samozřejmě není žádná láce, čínská klientela však může počítat s vládními dotacemi, a to až do výše 120 000 RMB (398 tisíc Kč) podle provincie. I tak se nám ovšem Denza EV jeví jako opravdu velmi drahý špás s nepřesvědčivými parametry...


Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 1 - Denza EV oficialni sada 01Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 2 - Denza EV oficialni sada 02Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 3 - Denza EV oficialni sada 03Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 4 - Denza EV oficialni sada 04Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 5 - Denza EV oficialni sada 05Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 6 - Denza EV oficialni sada 06Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 7 - Denza EV oficialni sada 07Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 8 - Denza EV oficialni sada 08Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 9 - Denza EV oficialni sada 09Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 10 - Denza EV oficialni sada 10Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 11 - Denza EV oficialni sada 11Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 12 - Denza EV oficialni sada 12Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 13 - Denza EV oficialni sada 13Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 14 - Denza EV oficialni sada 14Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 15 - Denza EV oficialni sada 15Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 16 - Denza EV oficialni sada 16Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 17 - Denza EV oficialni sada 17Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 18 - Denza EV oficialni sada 18Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 19 - Denza EV oficialni sada 19Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 20 - Denza EV oficialni sada 20Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 21 - Denza EV oficialni sada 21Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 22 - Denza EV oficialni sada 22Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 23 - Denza EV oficialni sada 23Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 24 - Denza EV oficialni sada 24Denza EV: čínská „tramvaj“ odhalena, na jedno nabití prý zvládne 300 km - 25 - Denza EV oficialni sada 25
Denza EV sice nevypadá špatně, svými jízdními parametry ale mnoho lidí neohromí. Svou cenou pak spíše kupce odradí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.