Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Děsivě povedená kopie Lamborghini míří do prodeje za zlomek ceny originálu
16.10.2018 | Mirek Mazal
Repliky Lamborghini nejsou ničím až tak výjimečným, obvykle ale jde o auta fandů, která vznikla v jejich garážích. Firma z Íránu se rozhodla si na kopírování aut založit byznys.
I když se to nemusí zdát, Írán patří mezi velké výrobce nových automobilů. Ročně v této zemi vznikne i přes 1,4 milionu aut, což vzhledem k její velikosti nevypadá jako velké číslo, na Středním východě je to ale jasně nejvíce. Nově hodlá k tomuto číslu svou trochou přispět i dosud neznámá společnost Massouda Moradiho, kterého nenapadlo nic lepšího, než se pustit do kopírování aut slavných značek.
Za přítomnosti početného publika tak veřejně ukázal kopii Lamborghini Murciélago SV. V originální podobě se tento supersport může chlubit zážehovým dvanáctiválcem o objemu 6,5 litru o výkonu 670 koní (493 kW) a 660 Nm. Zrychlení z 0-100 km/h mu zabere pouhé 3,2 sekundy. Předem můžeme říci, že technikou se kopie originálu nemůže rovnat, po vizuální stránce je ale skoro k nerozeznání.
Některé spáry sice prozradí nedokonalosti, jde ale spíše o detaily, kterých si na první pohled stěží všimnete. Podle tvůrců má replika naprosto stejné rozměry jako její předloha a i dílčí designové linie jsou shodné. Grafika níže vám ukáže, jak přesně vůz vznikal - Íránci vzali skutečné Murciélago a okopírovali díl po dílu. Jsou na to snad dokonce hrdí, když se tím takto chlubí.
Hlavní autor celého nápadu prozradil, že realizace začala před čtyřmi lety, kdy celý tým začal pracovat na nepravém Murciélagu. Kopie používá i komponenty z uhlíkových vláken nebo kompozitu, také podvozek repliky je prý založen na dílech velmi blízkých těm ze Sant'Agaty Bolognese. Vzhled i části techniky tedy původní podobě blízké jsou, motor ale ani zdaleka.
Místo 6,5litrového V12 pohání kopii v podstatě poloviční agregát původem od Hyundai. V6 o objemu 3,8 litru podle Moradiho ale prý má dostatečný výkon na rychlost až 280 km/h. Půjde nejspíše jen o počítačové propočty, neboť testováním auta se podle Moradiho nikdo pořádně nezabýval. Daleko skromnější pohonné ústrojí ale prý znamená menší nároky na údržbu, jednodušší servis a dokonce lepší ovladatelnost. Se vším ostatním to pramení v cenu, která bude podle Moradiho „zlomková” proti originálu - přesné číslo nezmínil, za více než zlomek ceny skutečného Lamba by ale tento vůz stejně nikdo nekoupil.
Pokud bude zájem zákazníků dostatečný, přijít může i na rozšíření nabídky motorů či dokonce modelů. Šéf v čele svérázného byznysu v tuto chvíli plánuje produkovat 50 až 100 okopírovaných aut ročně. „Vybrali jsme si jedinečný model vynikající značky a snažili jsme se věřit hlavním rysům a dokonce i jednoduchým drobnostem původního auta. Věřím, že náš tým může vyrobit jeden z nejlepších vozů na světě,“ sdělil poněkud naivně šéf.
Otázkou je, co s tímto reverzním inženýrstvím z íránského Tabrízu provede dotčená italská automobilka. Jistě se případem již zabývají její právníci, otázkou však je, co zmůžou. V Číně se také kvalitně „vykrádá” kde co a nenadělá s tím nikdo nic...
Obrázky jako z premiéra skutečného Lamborghini ve skutečnosti zachycují jen repliku Murciélaga SV, kterou íránská firma hodlá nabízet ve velkém. Bizarní
Zdroj: RT
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova