Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dieselová renesance pokračuje, do nabídky se vrátil i ten největší a nejsilnější vůbec
22.7.2019 | Petr Prokopec
Mluvíme pochopitelně o největším a nejsilnějším dieselu v osobních autech, který se dostal do nabídky v roce 2016, loni ji ale zase opustil a nebylo jisté, zda se vrátí. Teď je zpět.
Letos v září vejde v platnost nová emisní norma Euro 6d-TEMP, stejně jako projde dalšími úpravami měřící procedura WLTP. Od ledna 2020 navíc začnou postupně nabírat na obrátkách nové limity spotřeby resp. emisí CO2, se kterými si ovšem netykají dnes tolik oblíbená SUV příliš netykají. Benzinové motory, jenž jsou novou modlou namísto dieselů prosazovaných v posledních letech, ovšem spotřebovávají více paliva a tedy produkují více oxidu uhličitého než pohonné jednotky spalující motorovou naftu. Zejména Audi proto zavelelo k obratu.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku za posledních několik měsíců vyrukovala s nemalou rošádou, která se odehrála pod kapotou sportovních derivátů. Modely S4, S5, S6 a S7 totiž hromadně přepřáhly z benzinového třílitru na dieselový. Jízdní dynamika se tím sice poněkud zhoršila, ovšem po stránce emisí CO2 a spotřeby celá tato rodina zamířila dolů. Pro značku to znamená, že je snáze dokáže udržet při životě.
Že změna strategie je úplná, dokazuje i nejnovější krok Audi. Německá automobilka totiž vrátila do nabídky vrcholné provedení modelu Q7. Toto SUV se před nedávnem dočkalo svěžího kabátu, jenž přivedl do hry třeba novou čelní masku. Po stránce motorické pak sice byla řeč o dieselech, nicméně v obou případech šlo jen o třílitrový šestiválec. Tato pohonná jednotka se přitom dočkala mild-hybridní techniky, stejně jako třílitrový benzinový agregát. Na cokoliv většího ale nedošlo.
Stačilo ale chvíli počkat a ve faceliftované podobě se vrátilo i Audi SQ7, která automobilka vyřadila z nabídky loni. Také v tomto případě zde máme hlavně novou čelní masku, se kterou dorazily i nové přední a zadní světlomety. Mezi ty koncové se navíc nastěhovala nová metalická lišta, upraven pak byl i nárazník mezi koncovkami výfuku. Nového povrchu se dočkala venkovní zpětná zrcátka, s osvěžením je spojena i nabídka barev karoserie. Standardem jsou pak 20palcová litá kola, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 285/45.
Za pětipaprskovými ráfky se skrývají již ve standardu opravdu mohutné brzdy, průměr kotoučů totiž narostl na 400 milimetrů vpředu a 370 mm vzadu. Svírat je přitom mohou černé nebo červené třmeny. Pokud vám to ovšem nestačí, je možné sáhnout po karbon-keramických kotoučích, kdy ty vpředu mají dokonce 420milimetrový průměr. Třmeny jsou přitom lakované antracitovou šedí.
Velké brzdné síly je třeba kvůli pohonné jednotce, kterou není nikdo jiný než důvěrně známý čtyřlitrový osmiválec, jenž se dočkal nejen podpory dvou klasických turbodmychadel, ale také elektrického kompresoru. Výkon tak narostl na 435 koní a točivý moment na 900 Nm, což stále stačí na titul nejsilnějšího dieselu montovaného do silničního osobního auta. Sprintu na stovku je pak otázkou 4,8 sekundy, maximálka činí 250 km/h a průměrná spotřeba 7,6-7,7 l/100 km.
Audi dodává, že vrcholné dieselové SUV lze objednávat již nyní, na první vozy si ovšem zákazníci budou muset vyčkat do září. Pětimístné provedení je na německém trhu k mání od 94 900 Eur (cca 2 422 790 Kč), sedmimístné pak od 96 420 Eur (2 461 600 Kč). České ceny se nejspíše příliš lišit nebudou, přičemž v případě zájmu byste si měli pospíšit. Jakkoliv se totiž jedná o novinku, která navíc páruje diesel s jistou hybridizací, věčně SQ7 v nabídce nebude. Jednoho dne totiž i jeho technika nebude pro EU dost čistá.
Audi SQ7 opět počítá s čtyřlitrovým dieselovým osmiválcem, dvěma turby a elektrickým kompresorem. 435 koní se ale nově skrývá za modifikovanou čelní maskou
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda