Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm

Ze zpráv z médií není těžké nabýt pocitu, že diesely už jen doklepnou svůj part a odkráčí ze scény, tím spíše v USA. Tohle auto je z USA a nabízí nový diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm

5.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek

Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ze zpráv z médií není těžké nabýt pocitu, že diesely už jen doklepnou svůj part a odkráčí ze scény, tím spíše v USA. Tohle auto je z USA a nabízí nový diesel.

Nemyslete si, válka o co nejvyšší výkon se nevede jen na poli supersportů. O své místo na slunci se dnes přou i auta, u kterých by to před nedávnem nikdo neřekl. Mluvíme o velkých amerických pick-upech, které už dávno nejsou určeny jen pro tvrdou práci někde na stavbě. Dnes vám představíme horkou novinku ze stáje Fordů řady F, která nese pojmenování Super Duty.

Pro modelový rok 2018 Ford u tohoto modelu nabízí několik novinek, jedna je ale klíčová, zvlášť s ohledem na okolnosti. Je jí přepracování dieselové V8 o objemu 6,7 litru, která teď nabízí až 450 koní výkonu, točivý moment se vrcholí na 1 267 Nm. Oproti verzi pro stále ještě aktuální rok to sice není dramatický nárůst, ale ve výsledku tak Ford co do výkonu a točivého momentu poráží ostatní velké konkurenty své třídy. I když jen o fous. Třeba Chevy Silverado HD, který je nabízen s dieselovým agregátem 6,6 litru je o 5 koní slabší. A Dodge Ram s dieselovým motorem o objemu 6,7 litru zase ztrácí na poli točivého momentu o 5 Nm. Úsměvné? Ano, souhlasíme, ale dnešní svět je vlastně jen o číslech, takže tuhle přetahovanou o pár drobných není těžké pochopit.

Ford ale nevsadil jen na samotný výkon. Svou třídu válcuje i co se možných nákladů týče. Na klasickém tažném zařízení totiž může mít naloženo až 9 525 kilogramů. Pokud ovšem sáhne po zařízení podobné sedlovým tahačům, může počítat s nákladem o hmotnosti až 15 422 kilogramů. A ano, stále se bavíme vlastně jen o luxusním pick-upu. Nepřesunuli jsme se mezi nákladní auta.

Ale ať nezůstaneme jen u suchých faktů. Ford ví, že takovému pick-upu dnes velmi sluší maximální komfort a luxus. Proto interiér nového Super Duty nabídne kůží čalouněná, ale také vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, roletky v oknech, celou armádu asistentů včetně hlídání mrtvého úhlu nebo jízdních pruhů, ale i nejmodernější infotainment. Exteriér pak nabídne dnes takřka povinné LED svícení, spoustu kamer, které přenášejí obraz do kokpitu auta, ale také stále tu parádní chromovou a zatraceně masivní příď.

Novinka bude nabízena ve verzi 4x4 i 4x2, přičemž za obě si americký výrobce nechá náležitě zaplatit. Verze 4x2 startuje na 52 830 dolarech, tedy asi 1,14 milionu korun. Verze 4x4 v top výbavě se pak snadno dostane přes 100 000 dolarů, tedy v přepočtu asi 2,2 milionu korun. Ukažte nám ale jiné auto, které v takovém přepychu hostí tak monstrózní nafťák...


Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 1 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 01Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 2 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 02Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 3 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 03Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 4 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 04Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 5 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 05Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 6 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 06Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 7 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 07Diesely nejsou mrtvé. Tenhle kolos teď v bavlnce hýčká diesel 6,7 V8 s 1 267 Nm - 8 - Ford F-Series Super Duty 2018 prvni 08
Ford F-Series Super Duty pro rok 2018 je pouze přepracovaný, přesto nabízí pozoruhodné věci

Anna Fišerová

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.