Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Diesely v Německu zažívají renesanci, nejvíc bodují u značky, která s nimi končí
13.5.2019 | Mirek Mazal
Dopady aféry Volkswagenu už Němce zjevně netrápí tak moc, jako dříve. Přímo VW boduje s diesely u všech klíčových modelů, nejvíce ale Němci chtějí naftové motory paradoxně od Volva.
Aféra Dieselgate nepochybně změnila automobilový svět, nejvíce ale zahýbala děním v místě svého zrodu, v Německu. Ne snad, že by tamní motoristé byli k naftovým motorům rázem více odmítaví, kroky ekologických aktivistů mající za následek zákazy vjezdu ale vzaly vítr z plachet i velkým nadšencům do klapajících motorů. Starší diesely rázem nechtěl skoro nikdo a vzhledem k nejistotě obcházející budoucí využitelnost i hodnotu těch nově prodaných významně poklesly i v jejich případě.
Hysterie okolo zákazů vjezdů do měst ale v Německu pomíjí, a tak se i obliba vznětových agregátů po delším váhání vrací blíže do stavu, který panoval před Dieselgate. Aktuální situaci na německém trhu detailně rozebírá magazín Automobilwoche, který konstatuje, že celkem sedm z patnácti zavedených automobilek nabízejících dieselové motory letos v dubnu zvýšilo jejich zastoupení v rámci svých prodejů. U ostatních podíl stagnoval a jen zřídka výrazněji klesl.
Například Volkswagen zvýšil své zastoupení největší měrou - konkrétně z méně než 40 % ve stejném měsíci loňského roku na téměř 49 % v dubnu 2019. Motory TDI tedy dnes u VW v Německu nacházejí místo znovu v téměř polovině prodaných aut. Model Golf s motorem TDI si minulý měsíc v Německu koupilo 6 210 lidí. O dvanáct měsíců dříve to bylo pouze 4 967 zákazníků. A zatímco celkový počet nově zaregistrovaných vozů klesl o deset procent, prodej vznětových motorů byl navýšen o čtvrtinu.
Výjimky přesto existují, u některých značek diesely dále třou bídu s nouzí. Platí to hlavně o Land Roveru, u něhož zastoupení dieselů masivně pokleslo z 84,5 na 57,4 %. I u Audi dochází k výraznému propadu podílu dieselů, před rokem stav to bylo 45,7 %, letošní duben ukázal jen 32,8 %. A ani dobře prodávané naftové motory nemohou být obyčejné. Například u modelu A6 se prodeje ryzích dieselových verzí téměř úplně zastavily. Před rokem bylo zaregistrováno 2 916 dieselů, kdežto v dubnu 2019 jich přibylo pouze 19. Na jejich místo nastoupily mild-hybridní TDI, jichž bylo prodáno 3 036 oproti 160 kusům v předchozím roce.
Další pozoruhodná čísla vyhodily statistiky u Fiatu a Volva. Švédové nejhlasitěji říkají, že s diesely končí a další nevyvinou, přitom na jejich prodejích v Německu mají podíl přes 61 % - vůbec nejvíce ze všech značek na trhu. Znovu se tedy ukazuje, že ačkoli by Volvo nejraději prodávalo něco jako hybridní tříválce nebo rovnou elektrické modely, jeho zákazníci mají mnohem blíže ke staré dobré naftě. Podobně je na tom Fiat, také v jeho případě nárůst zájmu o motory nesoucími rukopis Rudolfa Christiana Karla Diesela znamená podíl skoro 61 % na celkových prodejích.
Je tady jasně patrné, že diesely se v Německu znovu vrací na výsluní. U všech patnácti nejžádanějších modelů v Německu (které jsou s diesely k dispozici) byl v dubnu podíl prodaných naftových verzí vyšší než před rokem. V žebříčku vede VW Golf, který zvýšil svůj podíl nafty z 24,2 na 33,5 %, největším skokanem (ze 64 na 85 %) se stal VW Passat, značný nárůst ale zaznamenaly i vozy Škoda Superb (ze 65 na 85 %), VW Tiguan (ze 49 na 67 %) a VW Touran (ze 44 na 58 %).
Diesely to tedy v Evropě spočítané zjevně stále nemají, a to ani v Německu, kde v posledních letech utržily největší rány.
Volkswagen Golf TDI je v Německu stále žádanější zboží, v dubnu oslovil 6 210 lidí, nejvíc ze všech dieselů. Relativně ale ještě více bodují vozy o třídu výše, zejména pak VW Passat a Škoda Superb. V případě značek pak mají vůbec největší relativní zastoupení u té, která je nejvíce odmítá - u Volva
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB