Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Diesely v Německu zažívají renesanci, nejvíc bodují u značky, která s nimi končí
13.5.2019 | Mirek Mazal
Dopady aféry Volkswagenu už Němce zjevně netrápí tak moc, jako dříve. Přímo VW boduje s diesely u všech klíčových modelů, nejvíce ale Němci chtějí naftové motory paradoxně od Volva.
Aféra Dieselgate nepochybně změnila automobilový svět, nejvíce ale zahýbala děním v místě svého zrodu, v Německu. Ne snad, že by tamní motoristé byli k naftovým motorům rázem více odmítaví, kroky ekologických aktivistů mající za následek zákazy vjezdu ale vzaly vítr z plachet i velkým nadšencům do klapajících motorů. Starší diesely rázem nechtěl skoro nikdo a vzhledem k nejistotě obcházející budoucí využitelnost i hodnotu těch nově prodaných významně poklesly i v jejich případě.
Hysterie okolo zákazů vjezdů do měst ale v Německu pomíjí, a tak se i obliba vznětových agregátů po delším váhání vrací blíže do stavu, který panoval před Dieselgate. Aktuální situaci na německém trhu detailně rozebírá magazín Automobilwoche, který konstatuje, že celkem sedm z patnácti zavedených automobilek nabízejících dieselové motory letos v dubnu zvýšilo jejich zastoupení v rámci svých prodejů. U ostatních podíl stagnoval a jen zřídka výrazněji klesl.
Například Volkswagen zvýšil své zastoupení největší měrou - konkrétně z méně než 40 % ve stejném měsíci loňského roku na téměř 49 % v dubnu 2019. Motory TDI tedy dnes u VW v Německu nacházejí místo znovu v téměř polovině prodaných aut. Model Golf s motorem TDI si minulý měsíc v Německu koupilo 6 210 lidí. O dvanáct měsíců dříve to bylo pouze 4 967 zákazníků. A zatímco celkový počet nově zaregistrovaných vozů klesl o deset procent, prodej vznětových motorů byl navýšen o čtvrtinu.
Výjimky přesto existují, u některých značek diesely dále třou bídu s nouzí. Platí to hlavně o Land Roveru, u něhož zastoupení dieselů masivně pokleslo z 84,5 na 57,4 %. I u Audi dochází k výraznému propadu podílu dieselů, před rokem stav to bylo 45,7 %, letošní duben ukázal jen 32,8 %. A ani dobře prodávané naftové motory nemohou být obyčejné. Například u modelu A6 se prodeje ryzích dieselových verzí téměř úplně zastavily. Před rokem bylo zaregistrováno 2 916 dieselů, kdežto v dubnu 2019 jich přibylo pouze 19. Na jejich místo nastoupily mild-hybridní TDI, jichž bylo prodáno 3 036 oproti 160 kusům v předchozím roce.
Další pozoruhodná čísla vyhodily statistiky u Fiatu a Volva. Švédové nejhlasitěji říkají, že s diesely končí a další nevyvinou, přitom na jejich prodejích v Německu mají podíl přes 61 % - vůbec nejvíce ze všech značek na trhu. Znovu se tedy ukazuje, že ačkoli by Volvo nejraději prodávalo něco jako hybridní tříválce nebo rovnou elektrické modely, jeho zákazníci mají mnohem blíže ke staré dobré naftě. Podobně je na tom Fiat, také v jeho případě nárůst zájmu o motory nesoucími rukopis Rudolfa Christiana Karla Diesela znamená podíl skoro 61 % na celkových prodejích.
Je tady jasně patrné, že diesely se v Německu znovu vrací na výsluní. U všech patnácti nejžádanějších modelů v Německu (které jsou s diesely k dispozici) byl v dubnu podíl prodaných naftových verzí vyšší než před rokem. V žebříčku vede VW Golf, který zvýšil svůj podíl nafty z 24,2 na 33,5 %, největším skokanem (ze 64 na 85 %) se stal VW Passat, značný nárůst ale zaznamenaly i vozy Škoda Superb (ze 65 na 85 %), VW Tiguan (ze 49 na 67 %) a VW Touran (ze 44 na 58 %).
Diesely to tedy v Evropě spočítané zjevně stále nemají, a to ani v Německu, kde v posledních letech utržily největší rány.
Volkswagen Golf TDI je v Německu stále žádanější zboží, v dubnu oslovil 6 210 lidí, nejvíc ze všech dieselů. Relativně ale ještě více bodují vozy o třídu výše, zejména pak VW Passat a Škoda Superb. V případě značek pak mají vůbec největší relativní zastoupení u té, která je nejvíce odmítá - u Volva
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 20 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch