Reklama

Tato krabička Lady definitivně přenáší do 21. století

Lady po dekády právem neplatily za zrovna moderní auta, v posledních letech ale ztrátu rychle stahují. A tohle je pomyslná třešinka na dortu - všechny modely s výjimkou Nivy teď půjde sledovat a ovládat přes mobil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tato krabička Lady definitivně přenáší do 21. století

9.10.2018 | Petr Prokopec

Lady po dekády právem neplatily za zrovna moderní auta, v posledních letech ale ztrátu rychle stahují. A tohle je pomyslná třešinka na dortu - všechny modely s výjimkou Nivy teď půjde sledovat a ovládat přes mobil.

Ruskou automobilku Lada má nejspíše většina lidí zafixovanou jako tu společnost, která odmítá přijmout nové pořádky. Jinými slovy, značka dle nich setrvala v komunistické minulosti a odmítá přijmout, že minimálně svět mimo její domovinu se razantně změnil. A že díky tomu jsou vlastně odlišné i chutě ruského publika. To je ovšem mýlka, neboť Lada modernizuje každým dalším krokem. A tím nejnovějším byl definitivně stvrzen její vstup do 21. století.

Rusové totiž momentálně začali nabízet systém Lada Connect, díky kterému je možné na dálku skrze mobilní telefon či počítač nastartovat motor, odemknout dveře či rozsvítit světla. Zároveň můžete také monitorovat aktuální polohu vozu, stejně jako jeho stav - k dispozici je přitom ukazatel stavu paliva, dojezdu či nabití baterie. Zrovna poslední zmíněná vlastnost je pro Rusko velmi důležitá, a to kvůli mrazům a možnému nastartování.

Něco takového dnes umí řada auta, systém Lady ale umí ještě více. Dokáže totiž i monitorovat jízdní styl řidiče, tedy kupříkladu jeho sklony k dodržování či překračování rychlostních limitů, náhlé brzdění či zbytečnou akceleraci. Tato data ovšem nejsou předávána policii, místo toho je mohou majitelé dobrovolně předat pojišťovně. Pokud totiž svědčí spíše o spořádanosti než rebelanství, lze počítat se slevami na pojistném.

Novinku Rusové samostatně ukázali už dříve a původně se počítalo, že do produkce zamíří jako součást standardní výbavy. Vývoj se však protáhl, navíc je třeba za „chytrou krabičku“ připlácet, a to 30 tisíc rublů (cca 10 090 Kč). Za to lze počítat s předplatným služeb na tři roky, každý další pak vyjde na dodatečné 4 000 RUB (1 345 Kč).

Dané sumy nejsou nesmyslně vysoké, očekávat lze proto velký zájem publika. A to i přesto, že zapotřebí je ještě instalace systému, za kterou je účtována částka 6 000 RUB (2 020 Kč). Systémem lze přitom osadit celé „elektroničtější“ portfolio ruské značky, tedy modely Vesta, Granta, X-Ray a Largus. Jedinou výjimkou je tedy Niva prodávaná pod obchodním označením 4x4, ta se opravdu zasekla (i s mnoha výhodami, ovšem) v dávné minulosti.

Lze pak již jen dodat, že za vývojem platformy Lada Connect stojí Smart Driving Laboratory v čele s Ekaterinou Ignatovou. Ta je manželkou Sergeje Chemezova, předsedy konglomerátu Rostec. Pod ten spadá i AvtoVAZ, jehož spoluvlastníkem je aliance Renault-Nissan. Do rodinného byznysu pak byl zatažen i jejich syn Stanislav, který šéfuje divizi AvtoVAZEnergo.

Tato krabička Lady definitivně přenáší do 21. století - 1 - Lada Connect 2018 prvni foto 01Tato krabička Lady definitivně přenáší do 21. století - 2 - Lada Connect 2018 prvni foto 02
Se systémem Lada Connect, který umožňuje vzdálený přístup k vozu, ruská automobilka konečně definitivně vstoupila do 21. století

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše