Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach

Dalo se čekat, že Stephan Winkelmann nejde do Audi proto, aby si hrál s ne až tak viditelnou divizí. „Jeho” Audi Sport tak nyní roste na významu a chce víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach

30.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dalo se čekat, že Stephan Winkelmann nejde do Audi proto, aby si hrál s ne až tak viditelnou divizí. „Jeho” Audi Sport tak nyní roste na významu a chce víc.

V důsledku dieselového skandálu se celý koncern VW Group otřásá v základech. Nejpatrnější to je u Audi, které se již muselo stáhnout ze světa Le Mans. Na svou premiéru i budou muset o chvíli déle počkat příští generace A3 a zcela nového crossoveru Q4, neboť technici značky musí pomoci „žehlit“ problematický software. Mohlo by se tedy zdát, že se čtyřmi kruhy v nejbližších letech nebude žádná legrace. Pravdou je ale kupodivu přesný opak.

Ve spojitosti s ukončením závodního programu WEC dochází k přeskupení u divize Audi Sport. Pod její křídla přechází i divize Quattro GmbH, které mělo dosud na starosti výrobu modelů RS. Nyní ale vše bude propojeno s dalšími aktivitami, jež spočívají ve vývoji a produkci modelu R8, zákaznických závodních speciálech, mezi něž se řadí třeba RS3 LMS, programem Audi Exclusive a prodejem lifestylových doplňků.

Celá tato divize bude mít nadále své ústřední v německém Neckarsulmu se Stephanem Winkelmannem u kormidla. Někdejší šéf Lamborghini přitom nedávno oznámil, že během příštích osmnácti měsíců se portfolio modelů RS zdvojnásobí. Ke stávajícím derivátům RS3, RS Q3, RS6, RS7, TT RS, R8 a S8 plus tak přibude dalších osm vozů, s nichž však ani jeden nebyl konkretizován.

S ohledem na modernizaci běžné nabídky lze ovšem očekávat, že mezi novinky budou zcela jistě patřit modely RS4 a RS5. První zmíněný by měl dorazit jako sedan i kombík, druhý pak jako kupé a kabriolet. Pokaždé je však můžeme počítat jen za jednoho. Dále se mluví o ostřejších variantách SUV Q5 a Q7, tím jsme ale pouze v půlce expanze.

Provedení RS6 Allroad již berte pouze jako čirou spekulaci, stejně jako ještě ostřejší R8. Na druhou stranu ovšem nic nevylučuje jejich příchod. Winkelmann dále uvedl, že novinek může být nakonec ještě více, pokud bude zaručen jejich prodejní úspěch a pokud se takové modely dostanou do závěrečné fáze svého výrobního cyklu.

Divize Quattro GmbH byla založena v roce 1983, aby vzkřísila úspěch „stříbrných šípů“ ze 30. let minulého století. Tradice modelů RS pak odstartovala o jedenáct let později, kdy na svět přišlo Audi RS2 Avant. S jeho vývojem pomáhalo Porsche, které rodinné kombi přetransformovalo na zabijáka supersportů.

Pod hlavičkou Audi Sport by nyní divize měla rozšířit počet dealerství ze stávajících 370 na přibližně 600, a to již do konce příštího roku. To má samozřejmě napomoci ve zlepšení prodejů, které navýší zisk a tedy i již zmiňované šance na příchod ještě členitější expanze. Jak jsme tedy řekli, i přes aktuální nepopulární kroky s Audi ještě bude veselo.


Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 1 - Audi Sport prvni sada 01Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 2 - Audi Sport prvni sada 02Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 3 - Audi Sport prvni sada 03Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 4 - Audi Sport prvni sada 04Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 5 - Audi Sport prvni sada 05Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 6 - Audi Sport prvni sada 06Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 7 - Audi Sport prvni sada 07Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 8 - Audi Sport prvni sada 08Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 9 - Audi Sport prvni sada 09Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 10 - Audi Sport prvni sada 10Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 11 - Audi Sport prvni sada 11Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 12 - Audi Sport prvni sada 12Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 13 - Audi Sport prvni sada 13Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 14 - Audi Sport prvni sada 14Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 15 - Audi Sport prvni sada 15Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 16 - Audi Sport prvni sada 16Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach - 17 - Audi Sport prvni sada 17
Pod divizi Audi Sport nyní patří prakticky vše, co v nabídce německé automobilky sportem jen zavání - a to včetně lifestylových doplňků

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše