Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dočkáme se v Evropě nejlevnější Dacie Kwid? Šéf značky to nevylučuje
30.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé SUV na indickém trhu stojí jen 95 000 Kč a lákavé je zejména proto. S příchodem do Evropy by cena vzrostla, přesto by mohla být velmi zajímavá.
Od jeho představení celý svět spekuluje, kdy se malé SUV Renault Kwid, které je ale ve své podstatě kovanou Dacií, vydá mimo Indii na ostatní trhy a kam si to skutečně namíří. Mezi první vyvolené země patřila pouze Latinská Amerika. Evropa má i nadále smůlu, byť Kwid byl letos v červnu nafocen na Starém kontinentu na francouzských značkách.
Tato skutečnost jen potvrzovala předchozí spekulace, dle kterých by SUV nakonec do našich končin mohlo zavítat, nepochybně s logem Dacie. S dalším náznakem se nyní přihlásil obchodní ředitel rumunské automobilky Francois Mariotte. Ten řekl, že „jsme v historii Dacie již několikráte viděli, že nikdy se nemá říkat nikdy“.
Mariotte dále uvedl, že značka spoléhá zejména na masové prodeje, nikoliv na okrajové segmenty trhu. Nejprve je tedy třeba prozkoumat šance modelu Kwid na úspěch, což by mohlo být bezpředmětné, pokud si uvědomíme, že ve své domovině malé SUV stojí v přepočtu pouhých 95 tisíc korun. Tedy opravdový pakatel, díky kterému by se z něj stal bestseller.
Dacia by ovšem musela přikročit k výraznému přepracování, neboť Kwid není dokonale bezpečný vůz, alespoň z hlediska evropských standardů. Indická verze získala pouze jednohvězdičkové ohodnocení od Global NCAP. SUV by tedy potřebovalo posílit samotnou konstrukci a navrch přihodit pár elektronických systémů, což by zvedlo jeho cenu a tím snížilo šance na úspěch.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí, máme ale pocit, že poptávka po takovém autě nedá Renaultu spát a nějakou cestu najde. I za 150 tisíc Kč by takové auto v Evropě dozajista bodovalo...
Kwid už jsme v Evropě viděli - exemplář na francouzských značkách v Paříži potvrzuje, že Renault s myšlenkou jeho prodeje na starém kontinentu minimálně koketuje
Renaultu Kwid brání v příchodu do Evropy zejména nízká úroveň bezpečnosti, na té se ale pochopitelně dá zapracovat
Zdroj: Auto Plus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:33 - řidičBOB
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz