Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde
17.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Facelift Challengeru přináší řadu vítaných úprav a celou škálu verzí. Všechny motory jsou zatím bez přeplňování, jelikož na verzi SRT se bude ještě čekat.
Newyorský autosalon servíruje novinky s velmi slušnou kadencí a největší pozornost samozřejmě věnuje domácím Amerikám. Populární trojice ponycars tvořená Mustangem a Camarem a Challengerem je opět bohatší, neboť přichází facelift posledního jmenovaného. Detroitský výrobce už nás na něj navnadil před několika dny upoutávkou, na které bylo jasné, že se lehce pozmění vzhled i technika. Ovšem až nyní si severoamerického svalovce v modernizované podobě můžeme konečně prohlédnout pořádně.
Současná generace je na trhu od roku 2008, a tak bylo jasné, že musí přijít facelift. Ten se nese spíše v duchu kosmetických než nějakých radikálních úprav. Největší novinkou je široká nabídka, která čítá dokonce osm různých verzí: SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6,4 HEMI Scat Pack a 392 HEMI Scat Pack Shaker. Všechny se mohou pochlubit revidovaným vzhledem, který odkazuje na ikonický Challenger z roku 1971. Zároveň se úprav dočkal také podvozek, interiér a standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku doplnil Dodge osmistupňovým automatem TorqueFlite.
Nás samozřejmě zajímají nejsilnější verze, což jsou ty, které pod kapotou v podstatě ani příliš neskrývají pohonnou jednotku. Tou je osmiválec HEMI o objemu 6,4 litru (tj. 392 kubických palců), jehož výkon dosahuje 492 koní a 644 Nm, přičemž s novým automatem dokáže Challenger rozjet na stovku zhruba za 4,5 sekundy a čtvrtmíli prolétnout za méně než 12 sekund. Maximální rychlosti údajně dosahuje při 182 mílích v hodině, tedy zhruba při 293 km/h. Obě varianty HEMI, a sice Scat Pack a Scat Pack Shaker, jsou vybaveny dvacetipalcovými hliníkovými koly a brzdami od Bremba.
Další z řady s přídomkem R/T (tedy R/T, R/T Plus, R/T Shaker a R/T Plus Shaker) dostaly méně objemnější osmiválec HEMI, tentokrát s objemem 5,7 litru. Jejich výkon dosahuje až na 380 koní a maximální točivý moment na 556 Nm. Nakonec jsou tu zbývající SXT a SXT Plus s šestiválcovým Pentastarem, jenž z objemu 3,6 litru doluje maximálních 309 koňských sil. Nejvíce samozřejmě fandy zajímalo, jak to bude s přeplňováním a s čím se tedy pochlubí vrcholná verze SRT. Tato varianta však zatím nedorazila. Očekává se však, že přijede na 90 procent vyzbrojena novým motorem Hellcat od Chrysleru, a to s objemem 6,2 litru a přeplňováním kompresorem.
Další novinkou pro Challenger je zástavba elektrického posilovače řízení, který nabízí tři stupně nastavení. Faceliftovaný model si také přiváží upravený podvozek Super Track Pak a systému nastavování dynamiky vozidla s režimem Sport, který umožňuje nastavit účinek posilovače, citlivost plynu a chování automatu do nejostřejší podoby.
Při pohledu na karoserii budete moci modernizovaný Chelly odlišit pomocí rozdělené masky chladiče, LED na denní svícení, přepracovaných zadních světel a výraznější boule na kapotě. Uvnitř se novinka od původního ztvárnění liší vysoko posazenou čalouněnou středovou konzolí, přístrojovým panelem orientovaným na řidiče, hliníkovými rámečky a spoustou nových barev a čalounění (klasická volba Houndstooth nezmizela). Posádku potěší Challenger novým chryslerovským multimediálním systémem Uconnect Access s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou. Druhý, tentokrát sedmipalcový displej je součástí přístrojového štítu.
V nabídce bezpečnostní výbavy je novinkou couvací kamera, adaptivní tempomat, varování před nebezpečím kolize včetně asistentu pro vyparkovávání z řady a také monitoring mrtvého úhlu. Výroba faceliftovaného Challangeru bude probíhat v továrně Brampton v Kanadě a jeho prodeje odstartují už letos na podzim.
Dodge Challenger ještě musí počkat na novou verzi SRT s kompresorem, údajně bude mít objem 6,2 litru a výkon by mohl dosahovat až na 600 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 4 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 6 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva