Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde

Facelift Challengeru přináší řadu vítaných úprav a celou škálu verzí. Všechny motory jsou zatím bez přeplňování, jelikož na verzi SRT se bude ještě čekat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde

17.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift Challengeru přináší řadu vítaných úprav a celou škálu verzí. Všechny motory jsou zatím bez přeplňování, jelikož na verzi SRT se bude ještě čekat.

Newyorský autosalon servíruje novinky s velmi slušnou kadencí a největší pozornost samozřejmě věnuje domácím Amerikám. Populární trojice ponycars tvořená Mustangem a Camarem a Challengerem je opět bohatší, neboť přichází facelift posledního jmenovaného. Detroitský výrobce už nás na něj navnadil před několika dny upoutávkou, na které bylo jasné, že se lehce pozmění vzhled i technika. Ovšem až nyní si severoamerického svalovce v modernizované podobě můžeme konečně prohlédnout pořádně.

Současná generace je na trhu od roku 2008, a tak bylo jasné, že musí přijít facelift. Ten se nese spíše v duchu kosmetických než nějakých radikálních úprav. Největší novinkou je široká nabídka, která čítá dokonce osm různých verzí: SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6,4 HEMI Scat Pack a 392 HEMI Scat Pack Shaker. Všechny se mohou pochlubit revidovaným vzhledem, který odkazuje na ikonický Challenger z roku 1971. Zároveň se úprav dočkal také podvozek, interiér a standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku doplnil Dodge osmistupňovým automatem TorqueFlite.

Nás samozřejmě zajímají nejsilnější verze, což jsou ty, které pod kapotou v podstatě ani příliš neskrývají pohonnou jednotku. Tou je osmiválec HEMI o objemu 6,4 litru (tj. 392 kubických palců), jehož výkon dosahuje 492 koní a 644 Nm, přičemž s novým automatem dokáže Challenger rozjet na stovku zhruba za 4,5 sekundy a čtvrtmíli prolétnout za méně než 12 sekund. Maximální rychlosti údajně dosahuje při 182 mílích v hodině, tedy zhruba při 293 km/h. Obě varianty HEMI, a sice Scat Pack a Scat Pack Shaker, jsou vybaveny dvacetipalcovými hliníkovými koly a brzdami od Bremba.

Další z řady s přídomkem R/T (tedy R/T, R/T Plus, R/T Shaker a R/T Plus Shaker) dostaly méně objemnější osmiválec HEMI, tentokrát s objemem 5,7 litru. Jejich výkon dosahuje až na 380 koní a maximální točivý moment na 556 Nm. Nakonec jsou tu zbývající SXT a SXT Plus s šestiválcovým Pentastarem, jenž z objemu 3,6 litru doluje maximálních 309 koňských sil. Nejvíce samozřejmě fandy zajímalo, jak to bude s přeplňováním a s čím se tedy pochlubí vrcholná verze SRT. Tato varianta však zatím nedorazila. Očekává se však, že přijede na 90 procent vyzbrojena novým motorem Hellcat od Chrysleru, a to s objemem 6,2 litru a přeplňováním kompresorem.

Další novinkou pro Challenger je zástavba elektrického posilovače řízení, který nabízí tři stupně nastavení. Faceliftovaný model si také přiváží upravený podvozek Super Track Pak a systému nastavování dynamiky vozidla s režimem Sport, který umožňuje nastavit účinek posilovače, citlivost plynu a chování automatu do nejostřejší podoby.

Při pohledu na karoserii budete moci modernizovaný Chelly odlišit pomocí rozdělené masky chladiče, LED na denní svícení, přepracovaných zadních světel a výraznější boule na kapotě. Uvnitř se novinka od původního ztvárnění liší vysoko posazenou čalouněnou středovou konzolí, přístrojovým panelem orientovaným na řidiče, hliníkovými rámečky a spoustou nových barev a čalounění (klasická volba Houndstooth nezmizela). Posádku potěší Challenger novým chryslerovským multimediálním systémem Uconnect Access s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou. Druhý, tentokrát sedmipalcový displej je součástí přístrojového štítu.

V nabídce bezpečnostní výbavy je novinkou couvací kamera, adaptivní tempomat, varování před nebezpečím kolize včetně asistentu pro vyparkovávání z řady a také monitoring mrtvého úhlu. Výroba faceliftovaného Challangeru bude probíhat v továrně Brampton v Kanadě a jeho prodeje odstartují už letos na podzim.


Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 1 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 01Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 2 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 02Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 3 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 03Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 4 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 04Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 5 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 05Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 6 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 06Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 7 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 07Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 8 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 08Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 9 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 09Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 10 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 10Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 11 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 11Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 12 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 12Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 13 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 13Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 14 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 14Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 15 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 15Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 16 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 16Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 17 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 17Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 18 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 18Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 19 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 19Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 20 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 20Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 21 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 21Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 22 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 22Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 23 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 23Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 24 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 24Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 25 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 25Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 26 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 26Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde - 27 - Dodge Challenger 2015 FL oficialni sada 27
Dodge Challenger ještě musí počkat na novou verzi SRT s kompresorem, údajně bude mít objem 6,2 litru a výkon by mohl dosahovat až na 600 koní

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.