Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje
11.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná Zmije míří do důchodu a vyráběna byla navíc jen jako kupé. Ve formě VLF F1 ale přežije dál, teď i s plátnem místo pevné střechy.
Dodge Viper sice svou životní dráhu odstartoval až v roce 1992, přesto se stal vedle mnohem déle nabízeného Chevroletu Corvette či Fordu Mustang další americkou legendou. Bohužel však v případě poslední generace koncern FCA poněkud neodhadl potřeby trhu ani budoucích vládních nařízení, což vedlo k poklesu prodejů a oznámení o konci výroby související s konstrukčními nároky na doplnění povinných hlavové airbagy. Aktuálně se tedy prodávají poslední kusy a poté nastane definitivní konec.
Zatímco oficiální kariéru pod taktovkou koncernu FCA Viper letos ukončí, jeho další životní cyklus právě startuje. Na autosalonu v Šanghaji bude odhalen nový model značky VLF, za jejímž založením stojí Bob Lutz, tedy osoba, která se postarala o zrod původního Viperu a jako správný rodič se postará i o jeho další přežití.
Značka VLF totiž v Šanghaji vystaví novinku zvanou F1 Roadster, která stojí právě na základech Dodge Viper. Svědčí o tom také pohled na zadní partie, kde najdeme klenuté blatníky a výraznou odtrhovou hranu. Pod dlouhou přídí se pak ukrývá další vodítko mířící na Zmiji, a tou je 8,4litrový atmosférický desetiválec, který má produkovat více než 700 koní.
S tímto výkonem - konkrétně se 756 koňmi - je spojen i další již nabízený model značky VLF, a sice F1 Force. Tedy kupé, u kterého byl původ šasí a pohonné jednotky v modelu Viper zcela nepokrytě přiznán. Nová varianta F1 Roadster je tedy skalpovanou verzí tohoto vozu, což muselo vést k celé řadě výztuh. Oficiálně totiž poslední verze Zmije byla vyráběna pouze jako kupé.
Stejně jako model se zafixovanými střešními panely dostane i otevřené provedení karoserii z karbonu, přičemž zákazníci nejspíše budou moci opětovně volit mezi šestistupňovým manuálem i šestistupňovým automatem. Jsme přitom zvědavi, zda došlo k navýšení výkonu, který by kompenzoval vyšší hmotnost a umožnil tak Roadsteru sprint na stovku pod 3 sekundy a maximálku 337 km/h.
VLF F1 Roadster, otevřená verze modelu F1 Force, která jako základ používá Dodge Viper, míří na autosalon v Šanghaji
Verzi kupé už jsme mohli vidět loni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda