Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje
11.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná Zmije míří do důchodu a vyráběna byla navíc jen jako kupé. Ve formě VLF F1 ale přežije dál, teď i s plátnem místo pevné střechy.
Dodge Viper sice svou životní dráhu odstartoval až v roce 1992, přesto se stal vedle mnohem déle nabízeného Chevroletu Corvette či Fordu Mustang další americkou legendou. Bohužel však v případě poslední generace koncern FCA poněkud neodhadl potřeby trhu ani budoucích vládních nařízení, což vedlo k poklesu prodejů a oznámení o konci výroby související s konstrukčními nároky na doplnění povinných hlavové airbagy. Aktuálně se tedy prodávají poslední kusy a poté nastane definitivní konec.
Zatímco oficiální kariéru pod taktovkou koncernu FCA Viper letos ukončí, jeho další životní cyklus právě startuje. Na autosalonu v Šanghaji bude odhalen nový model značky VLF, za jejímž založením stojí Bob Lutz, tedy osoba, která se postarala o zrod původního Viperu a jako správný rodič se postará i o jeho další přežití.
Značka VLF totiž v Šanghaji vystaví novinku zvanou F1 Roadster, která stojí právě na základech Dodge Viper. Svědčí o tom také pohled na zadní partie, kde najdeme klenuté blatníky a výraznou odtrhovou hranu. Pod dlouhou přídí se pak ukrývá další vodítko mířící na Zmiji, a tou je 8,4litrový atmosférický desetiválec, který má produkovat více než 700 koní.
S tímto výkonem - konkrétně se 756 koňmi - je spojen i další již nabízený model značky VLF, a sice F1 Force. Tedy kupé, u kterého byl původ šasí a pohonné jednotky v modelu Viper zcela nepokrytě přiznán. Nová varianta F1 Roadster je tedy skalpovanou verzí tohoto vozu, což muselo vést k celé řadě výztuh. Oficiálně totiž poslední verze Zmije byla vyráběna pouze jako kupé.
Stejně jako model se zafixovanými střešními panely dostane i otevřené provedení karoserii z karbonu, přičemž zákazníci nejspíše budou moci opětovně volit mezi šestistupňovým manuálem i šestistupňovým automatem. Jsme přitom zvědavi, zda došlo k navýšení výkonu, který by kompenzoval vyšší hmotnost a umožnil tak Roadsteru sprint na stovku pod 3 sekundy a maximálku 337 km/h.
VLF F1 Roadster, otevřená verze modelu F1 Force, která jako základ používá Dodge Viper, míří na autosalon v Šanghaji
Verzi kupé už jsme mohli vidět loni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva