Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku
21.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce Lotusu Seven dává nyní patřičně najevo uhlíková vlákna. Levný proto rozhodně nebude, stovku však má pokořit za méně než 2,8 sekundy.
S holandskou automobilkou Donkervoort jsme se naposledy setkali v lednu, kdy světlo světa spatřila edice Bilster Berg, jež skládá hold německému okruhu téhož názvu. A především údajně rekordnímu (vznikly kolem toho vášnivé diskuze) kolu, které na 4,2 kilometru dlouhé dráze obkroužil firemní model D8 GTO. Ten je jedním z nástupců Lotusu Seven, přičemž ke svému pohonu používá 2,5litrový pětiválec TFSI od Audi naladěný na 345 nebo 381 koní.
Stejnou pohonnou jednotku najdeme rovněž pod kapotou nové edice nazvané Bare Naked Carbon. Jak přitom naznačuje již název, jediný odklon od standardu je spojen s kosmetickými změnami, neboť dvoumístný extrém dává patřičně najevo uhlíková vlákna. Z těch je vyrobeno 90 procent veškerých karosářských dílů, mimo to ovšem karbon najdeme také pod kapotou.
Exotický materiál se rovněž nastěhoval do interiéru, kde jsou z něj zhotovena sedadla, palubní deska či případně rám okna a boční prahy. To jsou ovšem finesy, které se dotýkají i základního modelu. Unikátem je ovšem veškeré lakování, které počítá pouze s ochrannou vrstvou. Jinak je ovšem struktura vláken plně viditelná.
Zákazníci si přitom mohou vybrat, zda touží po lesklém či naopak matném provedení. Stejně tak je možné sáhnout kromě čirého laku rovněž po jakékoliv barvě dle vaší fantazie, samotnou karoserii ale bude zdobit víceméně jen její nádech. Za vším přitom stojí nejen snaha o zviditelnění materiálu, ale rovněž odlehčení.
Díky absenci klasické barvy srazila edice Bare Naked Carbon několik kilo z hmotnosti Donkervoortu D8 GTO. Konkrétní hodnotu sice Holanďané nezmiňují, již základní provedení ovšem nemůžeme považovat za obézního mastodonta. Slabší verze Touring totiž na vahách ukáže 730 kg, silnější Performance pak 695 kg.
Počítat lze tedy s ještě působivější jízdní dynamikou, ani v tomto směru ovšem nemáme k dispozici tovární údaj. Dodat tak můžeme pouze tolik, že výkonnější standardní D8 GTO pokoří stovku za 2,8 sekundy a dvoustovku za 8,6 s. Přitom stojí 163 002,73 Eur (cca 4,473 mil. Kč), nová verze ale dozajista bude ještě dražší.
Donkervoort D8 GTO dává v edici Bare Naked Carbon patřičně najevo uhlíková vlákna
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva