Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel
29.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jde o motory, stalo se v posledních letech normou jejich objemy zmenšovat a nabídku dieselů omezovat. Mazda ale nemá ve zvyku jít s davem.
Na sklonku března Mazda představila inovovaný model CX-3. Poprvé se přitom ukázal na autosalonu v New Yorku, kde si návštěvníci mohli prohlédnout minimum venkovních změn. Mezi ně patří modifikovaná čelní maska, která dostala do vínku více chromu, či přepracované zadní světlomety. Zmínit lze rovněž nový design litých kol či paletu barev obohacenou o odstín Soul Red Crystal, tím nám zvenčí viditelné novinky končí.
O trochu více se Mazda „rozšoupla“ uvnitř, neboť přišla s novými předními sedadly, pozměněnými dveřními panely či překopanou středovou konzolí. Klasická ruční brzda byla nahrazena elektronickou, změny se dotkly i čalounění. Výsledkem všech těchto novinek má být mnohem tišší a vyspělejší kabina, se kterou ovšem Američané mohou spřáhnout pouze dvoulitrový benzinový čtyřválec.
Jak se ovšem ukazuje, ve svém rodišti, stejně jako v Evropě, bude CX-3 k mání ještě s jedním agregátem. Pokud ovšem tipujete dieselovou jedna-pětku, která byla v nabídce dosud, jste vedle jak ta jedle. Japonská automobilka se totiž rozhodla, že bude nadále pokračovat ve svém „upsizingovém” trendu a vyrukovala se zcela novou jedna-osmou. I nadále přitom jde o turbodieselovou jednotku.
Tento krok je s ohledem na současnou averzi k danému typu pohonných jednotek překvapivý, nicméně Mazda říká, že to byla v podstatě jediná možná cesta. Pouze se zvýšením objemu motoru bylo prý možné dosáhnout emisí v rámci normy Euro 6d TEMP. A nejde tu jen o emise, v reálném světě má nový motor „během většiny řidičských situací“ také spalovat méně paliva než ten starý.
Počítat můžeme i s lepší dynamikou, neboť 1,8litrový turbodiesel byl naladěn na 116 koní v 4 000 otáčkách. Dále produkuje 270 Nm, a to v pásmu 1 600 až 2 600 ot./min. Vůči dosluhující pohonné jednotce, která byla představena před pár lety a jejíž životní cyklus tedy není zrovna dlouhý, to představuje nárůst o 11 koní, točivý moment má navíc k dispozici v širším pásmu otáček.
Tím nám informace o novém motoru bohužel končí, bližší se dozvíme nejpozději v létě, kdy faceliftovaná Mazda CX-3 zamíří do evropského prodeje. Kromě výše zmíněného přitom navrch dostane ještě modifikovanou verzi systému Advanced SCBS (Smart City Brake Support), jenž nyní zvládá detekovat chodce i v noci. Finální tečkou jsou pak nové pneumatiky.
Faceliftovaná Mazda CX-3 se poprvé ukázala před dvěma měsíci v New Yorku. Nyní má po japonském debutu, do Evropy pak dorazí až v létě, s úplně novým, objemnějším dieselem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva