Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Druhé nejdražší SUV světa se představilo do detailu, jeho česká cena je ohromující
30.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod kapotou má 565 koní ve svém interiéru luxus, který si nezadá ani s těmi nejprestižnějšími limuzínami. Stát může klidně až sedm milionů korun.
Jako nejdražší SUV světa je momentálně titulováno Bentley Bentayga. Do budoucna se sice situace změní, neboť na trůn dozajista vystoupá Rolls-Royce Cullinan, jeho příchod však můžeme očekávat až za několik měsíců. Do té doby musíme žít dle zavedených pořádků, Bentayga je tedy v dané kategorii nadále králem. Druhou příčku pak pro sebe s jistotou urval inovovaný Range Rover ve verzi SVAutobiography.
Luxusní britský křižník jsme vám mohli ukázat už v říjnu, automobilka však tehdy tiskovou zprávu i fotogalerii zaměřila hlavně na nové plug-in hybridní ústrojí. S tím ovšem nelze vrcholnou úroveň výbavy spárovat, místo toho máte k dispozici jen přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na 565 koní. Volit přitom lze mezi krátkým a dlouhým rozvorem, což ovlivní nejen dynamiku, ale logicky rovněž i cenu.
My si nejprve posvítíme na základ, tedy na provedení SVAutobiography Dynamic, které disponuje rozvorem 2 922 milimetrů. Po stránce jízdní dynamiky se přitom počítá se sprintem z klidu na stovku za 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena metou 225 km/h. To ovšem za předpokladu, že zůstanete u standardně dodávaných 21palcových litých kol, s dvaadvacítkami maximálka naroste na 250 km/h.
Vrcholná verze SVAutobiography je v rámci akcelerace o desetinu pomalejší, v případě nejvyšší rychlosti platí totéž, co u výše představeného modelu. Rozvor však u tohoto provedení narostl na 3 120 milimetrů, pročež lze počítat se základní cenou 5 785 978 Kč (kratší Range Rover 5,0 V8 je k mání od 4 841 936 Kč). Standardní výbava je nadmíru bohatá, stran oněch dvaadvacítek tak vlastně nic dalšího není třeba.
Abychom nemluvili jen tak obecně, můžeme dodat, že kromě 21palcových ráfků můžete v rámci exteriéru počítat s laserovými světlomety, u kratšího modelu pak rovněž s bodykitem divize SVO. Dovnitř se pro změnu v obou případech nastěhovala vyhřívaná a chlazená sedadla, jenž vpředu nabízejí masáž „lávovými kameny“. Vzadu pro změnu dostanete sedadla Executive Class, u prodloužené verze doplněná chladničkou.
Samozřejmostí jsou pak prvky jako audio systém Meridian, čtyřzónová klimatizace či souprava kamer monitorujících prostranství okolo celého vozu. Jak jsme tedy řekli, v podstatě není důvod pátrat v příplatkové výbavě, za ony dvaadvacítky přitom dáte v závislosti na zvoleném stylu zhruba 29 nebo 44 tisíc korun. Prémiový duální lak pak může váš koncový účet navýšit klidně i o 578 259 Kč.
Obdobným tempem můžete v utrácení pokračovat v interiéru, fajnovější čalounění totiž vychází na necelých 179 tisíc korun a za příležitostná pikniková sedadla vyklápějící se ze zavazadelníku dáte 207 152 Kč. Není tedy problém vyhnat u prodlouženého modelu koncovou cenu až na sedm milionů korun, díky čemuž vedle vás i základní Bentley Bentayga rázem bude vypadat chudě. Ovšem jen to, také ono nabízí nepřeberné množství ještě dražších příplatků...
Vrcholný Range Rover SVAutobiography se ukázal naživo v Los Angeles...
...i na nových oficiálních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda