Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Druhý model Bugatti bude tak neobvyklý, že se nebude podobat ničemu, co známe
26.5.2019 | Petr Prokopec
Žádné spekulace, ale slova samotného šéfa Bugatti naznačují, že i druhý model značky bude něco zcela mimořádného. Prý půjde o jedinečný stroj v rámci celého automobilového světa.
Bugatti Veyron se nesmazatelně zapsalo do historie jako technologický milník. Pro samotnou automobilku však do jisté míry šlo o prokletý projekt, který skončil obrovskou ztrátou. Teprve s modelem Chiron se dostala do ziskových vod, k čemuž přispěl i příchod Stephana Winkelmanna. Někdejší šéf Lamborghini stejně jako na svém původním působišti i v Molsheimu skvěle vytušil potenciál Bugatti, a proto začal na trh posílat jednu speciální verzi za druhou.
Winkelmann má ovšem pocit, že tato kráva by se dala podojit ještě více, a proto nově oživil spekulace týkající se druhého modelu. Ten si Bugatti dosud nemohlo dovolit, zejména kvůli omezené produkční kapacitě. Ta sice zůstává víceméně nezměněna, což znamená, že značka zvládá ručně smontovat okolo 70 aut ročně, ovšem právě způsob, jakým plní koncernovou pokladnici, otevřel Winkelmannovi dveře dokořán. K dispozici tak má nyní zdroje, se kterými si může dovolit pomalu cokoliv. A jak se zdá, železo opravdu hodlá kout, dokud je žhavé.
„Myslím, že máme příležitost vyrábět více než jen jeden vůz,“ uvedl šéf značky s tím, že novinka by s ohledem na historii Bugatti musela být extrémně rychlá, ovšem zároveň by šlo o vůz, se kterým by nebyl problém jezdit na denní bázi. „Klidně by mohlo jít i o elektromobil,“ dodal Winkelmann. Ovšem zároveň připomněl, že ať už by druhý model byl jakýkoliv, stoprocentně by musel zamířit na absolutní vrchol. Z toho důvodu ale s alternativním ústrojím příliš nepočítáme, Bugatti by muselo porazit Teslu či chorvatský Rimac, což zní v této chvíli vcelku nepravděpodobně.
Hnací ústrojí ale není tou největší neznámou, Winkelmann utrousil pár slov na téma pojetí vozu a zamotal tím hodně hlav. Prohlásil, že novinka by byla pojata tak, že by nepřipomínala nic, co už známe. Buď tedy nepůjde o nic jako kupé, roadster, sedan, kombík, crossover, SUV, MPV, hatchback či liftback nebo fastback a nebo některý z takto koncipovaných vozů dostane hodně vyhraněný design. Od věci by pak nemusel být třeba přepychový třídveřový shooting brake.
Pokud se novinka opravdu ukáže, bude o trochu levnější než Chiron. Stále sice bude startovat minimálně na jednom milionu Eur (cca 25,8 mil. Kč), tato suma by ale již měla být zkousnutelná pro daleko větší množství lidí. Je tak dost možné, že navýšena by byla i produkce, která v případě stávajícího kupé má strop na pěti stech kusech. Bugatti přitom již více než 400 aut prodalo a přes 180 dodalo. I kdyby tedy své portfolio nerozšířilo, bude mít ještě pár let dost co dělat.
Stephan Winkelmann začal nově mluvit o druhém modelu Bugatti...
...ten však nemá připomínat nic, co je v současnosti na trhu. Pokud by tedy šlo spekulované SUV, muselo by být pojato velmi specificky, třeba jako virtuální koncept Megalon na těchto ilustracích
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch