Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prý nezničitelný terénní karavan jak z Šíleného Maxe mohli stvořit v jediné zemi
28.9.2018 | Mirek Mazal
Obytné přívěsy jsou obvykle docela křehká stvoření orientovaná hlavně na komfort při bydlení. Žádný z takových neuspokojil dva dobrodružné bratry, kteří si postavili vůz podle svého gusta.
Dva bratři z daleké Austrálie zasvětili život zkoumání nehostinných oblastí rodné země. Postupem času sbírali cenné zkušenosti s přežitím v divočině a s přibývajícím věkem se začali zajímat i o karavany. Žádný z těch existujících ale dokonale nevyhověl jejich způsobu využití, a tak jednoho dne využili zkušenosti ze svých dobrodružství a postavili si vlastní obytný přívěs vyšší třídy. Jejich nekompromisní vozík s veškerým zázemím se nezalíbil jenom jim, a tak se jej pod záštitou nově založené společnosti Brüder (Bratři) rozhodli nabídnout celému světu.
Něco podobného na trhu opravdu chybělo. Kromě několika výjimek nemůžou konvenční domy na kolech brázdit rozbité louky nebo rozbahněné lesy. Do terénu bílé obytňáky nepatří, pro ostatní dobrodruhy je tu stan a karimatka. A nebo Brüder - model EXP 6 se tváří jako optimální cestovní partner do nepohody a na pohled připomene více než co jiného filmy o Šíleném Maxovi. Možná ne náhodou, uvážíme-li, že jde o sérii australské provenience.
Normální karavan by se za autem asi uskákal a z věcí na palubě udělal fašírku. Šasí tohoto spoléhá na nezávislé vzduchové odpružení všech kol s velkými pneumatikami. Kombinace s osmi tlumiči nastavitelnými pro jízdu po silnici nebo v terénu dává řidiči větší kontrolu nad situací než kdykoli dříve. Tlumení je namontováno vertikálně, nikoliv pod úhlem, pro maximální účinnost. Pod podlahou obytné částí je dvojitá kompresní izolace, která snižuje přenos vibrací. Autoři jej označují za nezastavitelný a nezničitelný jakýmkoli rozumným využitím.
Podvozek s dálkovým nastavením světlé výšky je celkově navržen tak, aby uvezl více než 11krát svou vlastní hmotnost. Konečná hmotnost ukazuje 1 880 kilogramů, výška 2 120 milimetrů, délka vozíku dosahuje na 6 700 milimetrů a šířka činí 1 920 milimetrů. Vzhled, tvar a velikost kompozitového těla byly navrženy tak, aby poskytly kompaktní přístřeší se všemi potřebami, což by se mělo projevit vynikající manévrovatelností v terénu. Izolační hmota na 30milimetrovém vrstveném plášti karavanu maximalizuje tepelnou pohodu během bydlení v náročném prostředí i bez nutnosti neustálého vyhřívání.
Brüder EXP 6 by se rád stal společníkem při prozkoumávání prozatím necivilizovaných míst. Návrh interiéru podložený zkušenostmi obou bratrů se snaží využít každého koutku a přirozeného světla, řešením je propojení venkovního prostředí s bezpečím pevných stěn a střechy. Jednou z možností je vyklopit boční část, vysunout 3,5 metrů dlouhou markýzu a používat karavan jako průchodový domek.
V nutném případě se dá přežít jen uvnitř, bez nutnosti karavan opouštět. Své místo tam našlo veškeré nutné vybavení jako kuchyňský koutek, pohovka, televizor s plochou obrazovkou HD, moderní ozvučení Bose, filtrace vzduchu s funkcí regulace teploty, topení a pohyblivý stůl, který se dá otáčet podle potřeby. Své místo má i koupelna s toaletou, umyvadlem a sprchou. Interiér se postará o páry nebo celé rodiny a zajistí spaní až pro 6 osob. K uložení přebytečných věcí poslouží úložné schránky.
Bratrský počin vypadá opravdu odolně. Jeho tvary dokonce prošly zkouškou ve větrném tunelu, přívěs by tak neměl být na obtíž ani při jízdě vyššími rychlostmi. Zatím je na trhu jen chvíli, v závislosti na vybavení může stát od 68 000 do více než 100 000 dolarů (1,1 až 1,6 milionu Kč). To není málo, na takový extrém to ale nepůsobí ani jako nesmyslně mnoho.
Brüder EXP 6 vzdoruje divočině lépe než jakýkoli jiný existující karavan. Cestující by se měli cítit jako doma i hodně daleko od civilizace
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda