Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prý nezničitelný terénní karavan jak z Šíleného Maxe mohli stvořit v jediné zemi
28.9.2018 | Mirek Mazal
Obytné přívěsy jsou obvykle docela křehká stvoření orientovaná hlavně na komfort při bydlení. Žádný z takových neuspokojil dva dobrodružné bratry, kteří si postavili vůz podle svého gusta.
Dva bratři z daleké Austrálie zasvětili život zkoumání nehostinných oblastí rodné země. Postupem času sbírali cenné zkušenosti s přežitím v divočině a s přibývajícím věkem se začali zajímat i o karavany. Žádný z těch existujících ale dokonale nevyhověl jejich způsobu využití, a tak jednoho dne využili zkušenosti ze svých dobrodružství a postavili si vlastní obytný přívěs vyšší třídy. Jejich nekompromisní vozík s veškerým zázemím se nezalíbil jenom jim, a tak se jej pod záštitou nově založené společnosti Brüder (Bratři) rozhodli nabídnout celému světu.
Něco podobného na trhu opravdu chybělo. Kromě několika výjimek nemůžou konvenční domy na kolech brázdit rozbité louky nebo rozbahněné lesy. Do terénu bílé obytňáky nepatří, pro ostatní dobrodruhy je tu stan a karimatka. A nebo Brüder - model EXP 6 se tváří jako optimální cestovní partner do nepohody a na pohled připomene více než co jiného filmy o Šíleném Maxovi. Možná ne náhodou, uvážíme-li, že jde o sérii australské provenience.
Normální karavan by se za autem asi uskákal a z věcí na palubě udělal fašírku. Šasí tohoto spoléhá na nezávislé vzduchové odpružení všech kol s velkými pneumatikami. Kombinace s osmi tlumiči nastavitelnými pro jízdu po silnici nebo v terénu dává řidiči větší kontrolu nad situací než kdykoli dříve. Tlumení je namontováno vertikálně, nikoliv pod úhlem, pro maximální účinnost. Pod podlahou obytné částí je dvojitá kompresní izolace, která snižuje přenos vibrací. Autoři jej označují za nezastavitelný a nezničitelný jakýmkoli rozumným využitím.
Podvozek s dálkovým nastavením světlé výšky je celkově navržen tak, aby uvezl více než 11krát svou vlastní hmotnost. Konečná hmotnost ukazuje 1 880 kilogramů, výška 2 120 milimetrů, délka vozíku dosahuje na 6 700 milimetrů a šířka činí 1 920 milimetrů. Vzhled, tvar a velikost kompozitového těla byly navrženy tak, aby poskytly kompaktní přístřeší se všemi potřebami, což by se mělo projevit vynikající manévrovatelností v terénu. Izolační hmota na 30milimetrovém vrstveném plášti karavanu maximalizuje tepelnou pohodu během bydlení v náročném prostředí i bez nutnosti neustálého vyhřívání.
Brüder EXP 6 by se rád stal společníkem při prozkoumávání prozatím necivilizovaných míst. Návrh interiéru podložený zkušenostmi obou bratrů se snaží využít každého koutku a přirozeného světla, řešením je propojení venkovního prostředí s bezpečím pevných stěn a střechy. Jednou z možností je vyklopit boční část, vysunout 3,5 metrů dlouhou markýzu a používat karavan jako průchodový domek.
V nutném případě se dá přežít jen uvnitř, bez nutnosti karavan opouštět. Své místo tam našlo veškeré nutné vybavení jako kuchyňský koutek, pohovka, televizor s plochou obrazovkou HD, moderní ozvučení Bose, filtrace vzduchu s funkcí regulace teploty, topení a pohyblivý stůl, který se dá otáčet podle potřeby. Své místo má i koupelna s toaletou, umyvadlem a sprchou. Interiér se postará o páry nebo celé rodiny a zajistí spaní až pro 6 osob. K uložení přebytečných věcí poslouží úložné schránky.
Bratrský počin vypadá opravdu odolně. Jeho tvary dokonce prošly zkouškou ve větrném tunelu, přívěs by tak neměl být na obtíž ani při jízdě vyššími rychlostmi. Zatím je na trhu jen chvíli, v závislosti na vybavení může stát od 68 000 do více než 100 000 dolarů (1,1 až 1,6 milionu Kč). To není málo, na takový extrém to ale nepůsobí ani jako nesmyslně mnoho.
Brüder EXP 6 vzdoruje divočině lépe než jakýkoli jiný existující karavan. Cestující by se měli cítit jako doma i hodně daleko od civilizace
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch