Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky

Mnohá pozdvihnutá obočí měl za následek příchod dvou kompaktních MPV s předním pohonem do nabídky BMW. Automobilka nyní oceňuje, že přilákala zákazníky, prodávat už je ale nechce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky

19.6.2019 | Petr Prokopec

Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnohá pozdvihnutá obočí měl za následek příchod dvou kompaktních MPV s předním pohonem do nabídky BMW. Automobilka nyní oceňuje, že přilákala zákazníky, prodávat už je ale nechce.

Pokud máte BMW zafixované jako výrobce sportovně laděných aut, jejichž zadní nápravy roztáčí skrze manuální převodovku řadový atmosférický motor, je třeba si tento názor definitivně poupravit. Mnichovská automobilka se za posledních několik málo let od svých kořenů vzdálila a nově uznává o trochu jiné pořádky. Atmosféricky plněný motor BMW nenabízí ani jeden, manuály začínají být raritou a zadní pohon vlastně též - standardem je spíše pohon 4x4 a stále častěji i pohon předních kol.

Ztělesněním těchto změn se staly modely BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer, MPV s předním pohonem a často tříválcovými motory. Přijata byla nejrozpačitěji ze všech vozů značky posledních let a možná i proto to mají spočítané. Automobilka nyní dává na podobném poli přednost SUV, která jsou na trhu přijímána obecně vřeleji.

Danou skutečnost potvrdil viceprezident produktového plánování Peter Henrich, který momentálně uvedl, že BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer po skončení aktuálního životního cyklu nedostanou nástupce. To je poněkud překvapivé, neboť rozhodně nejde o modely, které by zaostaly za očekáváním. Na evropských trzích se totiž každý měsíc prodá zhruba pět tisíc exemplářů, což je daleko vyšší číslo než u takového Opelu Zafira. Přitom mnichovský vůz startuje na mnohem vyšší ceně.

Proč tedy automobilka s touto dvojicí končí? Henrich ocenil, že MPV „odvedla skvělou práci, když k naší značce přilákala nové zákazníky. Nicméně aktuálně nekorespondují s image, jakou automobilka má. Nyní tedy uvidíme zákazníky, kterak se přesouvají k našim SUV.“ Tím je přitom řečeno prakticky vše. BMW zkrátka nechce být známo jen jako automobilka, která vyrábí M3 či M5, ale rovněž jako značka, která se pyšní mnoha skvělými SUV, na kterých má navíc vyšší zisk než na MPV.

Dá se navíc předpokládat, že dané rozhodnutí má své částečné opodstatnění také v odbytišti. MPV se totiž prodávají mimo Evropu pouze v Číně, ovšem za loňský rok se jednalo pouze o 8 811 exemplářů a letos budou registrace ještě nižší. Ve Státech pak BMW tyto modely ani nenabídlo, neboť v zemi pick-upů a SUV by se jistě se zlou potázalo. Active Tourer a Grand Tourer jsou tak hlavně evropskou záležitostí, nicméně i starý kontinent se začíná registracemi podobat novému světu.

Kdy přesně ale MPV zmizí z výrobního programu BMW, již Henrich neuvedl, velkou budoucnost jim ale nevěštěme - pověstný rok, maximálně dva. Pokud tedy máte vícečlenou rodinu, která se na cestách neobejde bez velkého množství zavazadel, a nechce se vám platit za BMW X5, je čas, abyste si mezi puristy velmi nepopulární modely pořídili.


Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky - 1 - BMW 2 Active a Grand Tourer 2019 01Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky - 2 - BMW 2 Active a Grand Tourer 2019 02Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky - 3 - BMW 2 Active a Grand Tourer 2019 03Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky - 4 - BMW 2 Active a Grand Tourer 2019 04Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky - 5 - BMW 2 Active a Grand Tourer 2019 05Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky - 6 - BMW 2 Active a Grand Tourer 2019 06
BMW 2 Active a Grand Tourer skončí bez nástupce, nezapadají do současného obrazu značky

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.