Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Dvouoká” Škoda Octavia 2017 už testuje v provozu, záď facelift nezmění
26.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Český bestseller čeká razantní vizuální modernizace, jednolité čelní lampy totiž dvojitými na každé straně. Toto je pohled na jeden z prototypů.
O modernizaci Škody Octavia se mluví už déle než rok. Sám šéfdesignér mladoboleslavské automobilky navíc již dříve naznačil, že s faceliftem Octavie dorazí radikálně nová příď. Pod tím se ovšem neskrývá pouze jiná čelní maska či nárazník, jak je to ostatně běžné v případě osvěžení uprostřed životního cyklu takřka každého modelu. Souběžně s těmito prvky totiž automobilka chystá také dvoudílné přední světlomety namísto jednolitých.
Tento prvek má tvář Octavie proměnit razantním způsobem a namísto nenápadnosti vsadit na jistou extravaganci. Ovšem skutečně jen v čelních partiích, ty zadní se budou měnit jen ve velmi drobných detailech. Potvrzují to i první snímky testovacích prototypů, které zatím v noci korzují po českých silnicích - zadní partie nejsou snad vůbec maskované a sazka na lehce přeprofilovaný nárazník či odlišnou vnitřní grafiku koncových lamp bude velmi bezpečnou.
Vraťme se ovšem ještě na moment k přední části, která bude mít vliv také na zbytek portfolia značky. Všeobecně se totiž počítá s tím, že klasické modely jako liftbacky či kombíky dostanou do vínku horizontálně separovaná duální čelní světla, zatímco na crossovery a SUV zbude vertikální dělení. Prohlédnout si je ostatně můžeme na nové Škodě Kodiaq.
Na přiložených záběrech vidíme maskovanou příď v noci, a tak není lehké udělat si jasnější obrázek o tom, co od faceliftované Octavie očekávat. Zřejmé jsou pouze dva světelné zdroje a ještě jedna věc - autorem záběrů je stejný člověk, který nafotil nemaskovaný Kodiaq v noci a do éteru dostal i jediné snímky Škody Roomster II. Půjde tedy zřejmě o „náhodu” jako většinou. Pochopitelně, může jít také o informovaného nadšence, ale říkáme si, že když už bychom korzovali nocí po dálnici v očekávání přistižení nějakého auta, vezmeme si třeba pořádný foťák s bleskem, aby na fotkách bylo něco vidět...
Octavia III s facelitem mimo modifikované karoserie vsadí na lehce přepracovaný interiér, kde lze čekat zejména větší důraz kladený na konektivitu a multimédia. Dočkáme se tedy většího centrálního displeje. Rozšířen ale bude i počet asistenčních systémů, mezi které zamíří detekce vozů ve slepém úhlu. Tento prvek přitom českému bestselleru dosud chyběl.
Po stránce motorické lze čekat změny spojené s novým motorem 1,5 TSI Evo, v případě verze RS ovšem dorazí větší počet koní než dosud. Oproti koncernovým sourozencům sice spekulovaných 245 koní nevypadá jako světoborná porce, nicméně vděčni musíme být za jakýkoliv krok k lepšímu.
Ve finále pak již jen dodáme, že výstavní debut faceliftované Škody Octavia je naplánován na březnovou Ženevu. U dealerů značky byste si ji ovšem měli mít možnost objednat ještě letos, což odkazuje na virtuální debut někdy v závěru roku. Jsme přitom více než zvědavi, jak budou hlavně ona světla vypadat v reálu.
Facelift Škody Octavia byl nachytán při testech, dlouho dopředu avizované duální čelní světlomety si ale zatím můžeme prohlédnout jen v náznacích
O výsledné podobě vozu se dosud jen spekulovalo zdařilejšími...
Zdroje: Lukáš Mareš, Auto iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch