Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrické experimenty BMW definitivně končí, znamenají konec jedné éry
19.9.2019 | Petr Prokopec
Pokus BMW prorazit na pro něj nezoraném poli dobře nedopadlo. Navzdory spoustě péče a ještě větším investicím se jeho elektrické modely i3 a i8 nesetkaly s úspěchem a končí, svůj podíl na tom nese i jejich design.
Pokud se ohlédnete za posledními roky a zaostříte pozornost na různé elektromobily, zjistíte, že je automobilky obvykle spojovaly s futuristickým designem. Tato strategie měla své opodstatnění v předpokladu, že zákazníci takových aut nebudou chtít být viděni v konvenčních vozech, ale místo toho touží dát co nejvíce najevo svou odlišnost. Něco takového se ale neukázalo schůdnou cestou.
Výrobci rychle přišli na to, že zákazníků toužících takto vystoupit z řady je minimum a ty ostatní příliš specifických design jen odrazuje. Když si k tomu přidáte rozporuplné vnímání elektrických aut jako takových, šance na jejich úspěch na trhu je minimální. Přesně to v posledních letech poznalo na vlastní kůži BMW, které kdysi s velkou pompou uvedlo modely i3 a i8. Do jejich vývoje a propagace investovalo desítky miliard korun, úspěch na trhu ospravedlňující takový výdaj se ale zdaleka nedostavil. Pouhé desetitisíce prodaných vozů v Evropě za více jak 6 let prodejů je skutečně mizerný výsledek.
Marketingový šéf mnichovské automobilky tak potvrdil to, co nedávno zmiňoval šéf vývoje, který hovořil o brzkém konci obou „íčkových” model. Pieter Nota nyní uvedl, že model i3 skončí bez nástupce zcela určitě a stěží lze něco jiného očekávat od větší i8, která i vedle menšího sourozence na trhu jen paběrkovala.
Neznamená to samozřejmě, že by BMW hodlalo trh s elektromobily zcela opustit, to si ostatně v rámci Evropy již nemůže dovolit žádná automobilka. Ta mnichovská proto dle plánu přijde do roku 2023 hned s jinými elektrickými novinkami. Má jich být 13, kromě toho se dočkáme také řady nových plug-in hybridů, jenž BMW vidí jako současný ideál. Benzin-elektrické varianty totiž zvládnou bezemisní pohyb po městě a zároveň díky spalovací jednotce mohou pokrýt i velké vzdálenosti.
Mnichovští přitom počítají s tím, že své elektrické a hybridní expanzi dodají konvenčnější tvář, než s jakou počítalo BMW i3, neboť sázka na specifický vzhled prostě nevyšla. „V případě nástupce i3 nemáme žádné konkrétní plány. Chceme totiž přinést více elektrifikace do mainstreamu,“ potvrdil dané záměry Nota. Éra prapodivně stylizovaných elektroaut je tedy zjevně u konce, cesta tudy nevede ani pro designově relativně avantgardní BMW.
BMW i3 nástupce nedostane, dle automobilek je doba podivně stylizovaných elektromobilů u konce
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch