Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu

Také už se vám zajídají zprávy o autech s litrovými tříválci pod kapotou? Pak je nejvyšší čas spravit si chuť něčím „plnotučným”. Unikátní stroj americké firmy to zvládne jako málokterý jiný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu

1.11.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také už se vám zajídají zprávy o autech s litrovými tříválci pod kapotou? Pak je nejvyšší čas spravit si chuť něčím „plnotučným”. Unikátní stroj americké firmy to zvládne jako málokterý jiný.

V americké společnosti Classic Recreations najdete jen a pouze skalní fandy silných amerických muclecars. Aby také ne, když je totéž hlavní pracovní náplní firmy, která déle než 15 let vyrábí extrémně výkonná auta právě na bázi klasických amerických strojů. A prim mezi nimi hraje ikonický Ford Mustang, který bývá úpravami posunut o úroveň výše.

Práce na každém objednaném voze představuje přibližně čtyři měsíce pečlivého stavění výsledného originálu. Každý kus z oklahomské dílny s koněm na přídi vyjíždí s oficiálním sériovým číslem automobilky Shelby a je uveden i v oficiálním registru Shelby Worldwide. Podnik je autorizovaný také samotným Fordem, je to s trochou nadsázky taková americká Alpina.

Veškeré vozy jsou vyráběné ručně a od sériového stavu je vzdálí mnoho specifických součástek s logem Classic Recreations. Firma své dovednosti nyní náležitě předvedla na probíhající autoshow SEMA v Las Vegas, kde představila další výjimečný stroj ze své dílny.

Vznikl na bázi Mustangu Boss 429 z roku 1969, který byl do posledního šroubku rozebrán a prošel kompletní renovací. Standardní motor nahradil obří osmiválec o objemu 9,0 litru, který dává výkon až děsivých 608 kW (827 koní). Může pyšnit hlavami válců Kaase Boss 9, výfukem z nerezové oceli Magnaflow a svody Worx. Retro dělo na kolech je možná překvapivě vybaveno manuální převodovkou Tremec.

Boss 429 dostal černý lak Vengeance Black a jezdí na 18palcových discích American Racing VJ529 s pneumatikami Michelin Pilot Sport šíře 315 vzadu a 225 vepředu. Černá kola zakrývají vrtané a drážkované brzdy s šestipístovými třmeny na přední nápravě a čtyřpístky vzadu od společnosti Wilwood. Seznam modifikací je mnohem delší, týkají se celého podvozku a motoru, aby auto dokázalo výkonem nejen ohromit na papíře, ale také jej patřičně využít.

Temně černý interiér je vybaven sportovními sedadly TMI v dobovém provedení, řidič má pod rukama hliníkový volant Lecerra, zcela přestavěnou středovou konzoli s ovládáním klimatizace a zvukové soustavy Kicker Audio. Kabina svým vybavením opět dokáže člověku nadzvednout obočí, asi jako celý modernizovaný Mustang.

V době skoro všeobjímajícího downsizingu je to osvěžující novinka - motor s objemem devítinásobku základní motorizace Škody Octavia dokáže roztáhnout šibalský úsměv na tváři. Ptáte se, na kolik taková legrace přijde? Přesnou částku neznáme, podobná díla ale v minulosti přišla zákazníky na částku okolo 250 000 dolarů, tedy asi 5,8 milionu Kč. I lecjaký supersport je tedy vedle tohoto stroje levným špásem, však se mu také v některých ohledech máloco vyrovná.


Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 1 - Mustang Boss 429 foto prvni 01Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 2 - Mustang Boss 429 foto prvni 02Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 3 - Mustang Boss 429 foto prvni 03Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 4 - Mustang Boss 429 foto prvni 04Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 5 - Mustang Boss 429 foto prvni 05Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 6 - Mustang Boss 429 foto prvni 06Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 7 - Mustang Boss 429 foto prvni 07Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 8 - Mustang Boss 429 foto prvni 08Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 9 - Mustang Boss 429 foto prvni 09Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 10 - Mustang Boss 429 foto prvni 10Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 11 - Mustang Boss 429 foto prvni 11Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 12 - Mustang Boss 429 foto prvni 12Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 13 - Mustang Boss 429 foto prvni 13Extrémní motor 9,0 V8 s 827 koňmi v sexy retru je otevřený výsměch downsizingu - 14 - Mustang Boss 429 foto prvni 14
Dobový Mustang v moderním kabátě podle Classic Recreations ohromuje hlavně motorem 9,0 V8 s výkonem přes 800 koní

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše