Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi
12.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
James Glickenhaus hodlá naplno využít zkušeností z okruhového závodění u své silniční prvotiny, která má v zatáčkách zvládnout přetížení 2 g.
Pokud jste pozorně sledovali poslední příspěvky Alejandro Salomona na jeho účtu na YouTube, jež mapují především chorvatský Rimac Concept_One, nejspíše jste si všimli i černého supersportu se žlutým emblémem připomínajícím logo Ferrari. Za ním se skrývá model SCG003, který oproti předchozím kreacím, které si sběratel italských plnokrevníků James Glickenhaus nechal postavit na zakázku, nemá s maranellskou automobilkou pranic společného.
Než se tedy dostaneme k novince, vrátíme se na moment do minulosti. Konkrétně do roku 2006, kdy si bývalý filmař nechal přestavět Enzo na Ferrari P4/5 by Pininfarina. Tento krok se značka zprvu zdráhala „legitimizovat“, a to kvůli karbonové karoserii jedinečného exempláře, jež srazila hmotnost a kupé tak učinila rychlejším než tovární vůz. Nakonec sice vše skončilo mírem, ten však netrval dlouho.
Glickenhaus se rozhodl ukojit i své závodní ambice a začal chystat provedení P4/5 Competizione, které by dle Italů mohlo začít dělat problémy i továrnímu týmu Scuderie. Vykopána tedy byla válečná sekyra, načež šestašedesátiletý Američan musel sáhnout po šasí poněkud obyčejnějšího Ferrari 430. S touto přestavbou pak dokázal vyhrát i třídu GT 24 hodin Nürburgringu.
Právě zde začíná příběh modelu SCG003, který svým názvem odkazuje na firmu Scuderia Cameron Glickenhaus a číslicí na třetí zakázkovou kreaci v pořadí. Tento vůz měl vzniknout ve dvou variantách, a to jako okruhové 003C (Competizione) a silniční provedení 003S (Stradale). Nakonec však byl vyroben i jistý mezistupeň 003CS, který je de facto okruhovou verzí, ovšem s registračními značkami.
Právě tento model byl k vidění na motoristickém víkendu v Monterey, kde jej zachytil i Salomondrinův štáb. Považovat jej můžeme za plné avízo příchodu ryze silničního provedení, které se ukáže v březnu na autosalonu v Ženevě. Ve srovnání s předchozím prototypem, jenž jsme si na počítačových vizualizacích mohli prohlédnout již před dvěma roky, má ovšem dojít k několika designovým změnám.
Není zatím jasné, oč přesně půjde. Glickenhaus k tomu říká, že „jde o vyvrcholení dlouholetého snu, díky kterému můžeme konečně spatřit náš úžasný závodní vůz, jak je znovu zrozen v silniční verzi. Použijeme veškeré know-how, které jsme nabrali během závodů po celém světě, a přeneseme jej na veřejné vozovky... přičemž zachováme ducha pouličních závoďáků, jež definovaly automobilovou historii.“
Pohon zadní nápravy tohoto exota obstarat 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který bude naladěn minimálně na 750 koní. Přenos výkonu zajistí sedmistupňová převodovka Cima, se kterou sprint z klidu na stovku nezabere ani tři sekundy. Nejvyšší rychlost je odhadována na 350 km/h. Spíše než dynamikou v přímém směru chce ale SCG003S ohromit v zatáčkách.
Dle Glickenhause by kupé mělo na zakroucených pasážích silnice dosáhnout zhruba 2 g, tedy stejného přetížení jako okruhový model. Půjde tak o „nejrychlejší vůz v zatáčkách, jaký je nyní v prodeji“. Přesná cena je neznámá, nicméně k mání bude celá řada doplňků, díky nimž ani jeden exemplář z blíže nespecifikované limitované série nebude vypadat jako ten druhý.
Ruční výrobu dostane na starosti italská společnost Manifattura Automobili Torino. Pro tu je základním stavebním prvkem samozřejmě karbon. Bude z něj nejen karoserie, ale také monokok. Dovnitř se pak nastěhují dvě skořepiny, rovněž z uhlíkových vláken. Divit bychom se tedy neměli hmotnosti, jež se dle plánů nemá přehoupnout přes 1 200 kg.
SCG003 již na veřejné komunikace zamířilo jako SCG003CS. Je to jakýsi mezistupeň mezi ryze okruhovým a silničním provedením
Plně silniční varianta SCG003S dorazí příští rok...
...přičemž oproti dva roky starému prototypu posílí na 750 koní a lehce změní design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva