Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi
12.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
James Glickenhaus hodlá naplno využít zkušeností z okruhového závodění u své silniční prvotiny, která má v zatáčkách zvládnout přetížení 2 g.
Pokud jste pozorně sledovali poslední příspěvky Alejandro Salomona na jeho účtu na YouTube, jež mapují především chorvatský Rimac Concept_One, nejspíše jste si všimli i černého supersportu se žlutým emblémem připomínajícím logo Ferrari. Za ním se skrývá model SCG003, který oproti předchozím kreacím, které si sběratel italských plnokrevníků James Glickenhaus nechal postavit na zakázku, nemá s maranellskou automobilkou pranic společného.
Než se tedy dostaneme k novince, vrátíme se na moment do minulosti. Konkrétně do roku 2006, kdy si bývalý filmař nechal přestavět Enzo na Ferrari P4/5 by Pininfarina. Tento krok se značka zprvu zdráhala „legitimizovat“, a to kvůli karbonové karoserii jedinečného exempláře, jež srazila hmotnost a kupé tak učinila rychlejším než tovární vůz. Nakonec sice vše skončilo mírem, ten však netrval dlouho.
Glickenhaus se rozhodl ukojit i své závodní ambice a začal chystat provedení P4/5 Competizione, které by dle Italů mohlo začít dělat problémy i továrnímu týmu Scuderie. Vykopána tedy byla válečná sekyra, načež šestašedesátiletý Američan musel sáhnout po šasí poněkud obyčejnějšího Ferrari 430. S touto přestavbou pak dokázal vyhrát i třídu GT 24 hodin Nürburgringu.
Právě zde začíná příběh modelu SCG003, který svým názvem odkazuje na firmu Scuderia Cameron Glickenhaus a číslicí na třetí zakázkovou kreaci v pořadí. Tento vůz měl vzniknout ve dvou variantách, a to jako okruhové 003C (Competizione) a silniční provedení 003S (Stradale). Nakonec však byl vyroben i jistý mezistupeň 003CS, který je de facto okruhovou verzí, ovšem s registračními značkami.
Právě tento model byl k vidění na motoristickém víkendu v Monterey, kde jej zachytil i Salomondrinův štáb. Považovat jej můžeme za plné avízo příchodu ryze silničního provedení, které se ukáže v březnu na autosalonu v Ženevě. Ve srovnání s předchozím prototypem, jenž jsme si na počítačových vizualizacích mohli prohlédnout již před dvěma roky, má ovšem dojít k několika designovým změnám.
Není zatím jasné, oč přesně půjde. Glickenhaus k tomu říká, že „jde o vyvrcholení dlouholetého snu, díky kterému můžeme konečně spatřit náš úžasný závodní vůz, jak je znovu zrozen v silniční verzi. Použijeme veškeré know-how, které jsme nabrali během závodů po celém světě, a přeneseme jej na veřejné vozovky... přičemž zachováme ducha pouličních závoďáků, jež definovaly automobilovou historii.“
Pohon zadní nápravy tohoto exota obstarat 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který bude naladěn minimálně na 750 koní. Přenos výkonu zajistí sedmistupňová převodovka Cima, se kterou sprint z klidu na stovku nezabere ani tři sekundy. Nejvyšší rychlost je odhadována na 350 km/h. Spíše než dynamikou v přímém směru chce ale SCG003S ohromit v zatáčkách.
Dle Glickenhause by kupé mělo na zakroucených pasážích silnice dosáhnout zhruba 2 g, tedy stejného přetížení jako okruhový model. Půjde tak o „nejrychlejší vůz v zatáčkách, jaký je nyní v prodeji“. Přesná cena je neznámá, nicméně k mání bude celá řada doplňků, díky nimž ani jeden exemplář z blíže nespecifikované limitované série nebude vypadat jako ten druhý.
Ruční výrobu dostane na starosti italská společnost Manifattura Automobili Torino. Pro tu je základním stavebním prvkem samozřejmě karbon. Bude z něj nejen karoserie, ale také monokok. Dovnitř se pak nastěhují dvě skořepiny, rovněž z uhlíkových vláken. Divit bychom se tedy neměli hmotnosti, jež se dle plánů nemá přehoupnout přes 1 200 kg.
SCG003 již na veřejné komunikace zamířilo jako SCG003CS. Je to jakýsi mezistupeň mezi ryze okruhovým a silničním provedením
Plně silniční varianta SCG003S dorazí příští rok...
...přičemž oproti dva roky starému prototypu posílí na 750 koní a lehce změní design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 54 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 55 minutami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před hodinou - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 2 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 3 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva