Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi

James Glickenhaus hodlá naplno využít zkušeností z okruhového závodění u své silniční prvotiny, která má v zatáčkách zvládnout přetížení 2 g.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi

12.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

James Glickenhaus hodlá naplno využít zkušeností z okruhového závodění u své silniční prvotiny, která má v zatáčkách zvládnout přetížení 2 g.

Pokud jste pozorně sledovali poslední příspěvky Alejandro Salomona na jeho účtu na YouTube, jež mapují především chorvatský Rimac Concept_One, nejspíše jste si všimli i černého supersportu se žlutým emblémem připomínajícím logo Ferrari. Za ním se skrývá model SCG003, který oproti předchozím kreacím, které si sběratel italských plnokrevníků James Glickenhaus nechal postavit na zakázku, nemá s maranellskou automobilkou pranic společného.

Než se tedy dostaneme k novince, vrátíme se na moment do minulosti. Konkrétně do roku 2006, kdy si bývalý filmař nechal přestavět Enzo na Ferrari P4/5 by Pininfarina. Tento krok se značka zprvu zdráhala „legitimizovat“, a to kvůli karbonové karoserii jedinečného exempláře, jež srazila hmotnost a kupé tak učinila rychlejším než tovární vůz. Nakonec sice vše skončilo mírem, ten však netrval dlouho.

Glickenhaus se rozhodl ukojit i své závodní ambice a začal chystat provedení P4/5 Competizione, které by dle Italů mohlo začít dělat problémy i továrnímu týmu Scuderie. Vykopána tedy byla válečná sekyra, načež šestašedesátiletý Američan musel sáhnout po šasí poněkud obyčejnějšího Ferrari 430. S touto přestavbou pak dokázal vyhrát i třídu GT 24 hodin Nürburgringu.

Právě zde začíná příběh modelu SCG003, který svým názvem odkazuje na firmu Scuderia Cameron Glickenhaus a číslicí na třetí zakázkovou kreaci v pořadí. Tento vůz měl vzniknout ve dvou variantách, a to jako okruhové 003C (Competizione) a silniční provedení 003S (Stradale). Nakonec však byl vyroben i jistý mezistupeň 003CS, který je de facto okruhovou verzí, ovšem s registračními značkami.

Právě tento model byl k vidění na motoristickém víkendu v Monterey, kde jej zachytil i Salomondrinův štáb. Považovat jej můžeme za plné avízo příchodu ryze silničního provedení, které se ukáže v březnu na autosalonu v Ženevě. Ve srovnání s předchozím prototypem, jenž jsme si na počítačových vizualizacích mohli prohlédnout již před dvěma roky, má ovšem dojít k několika designovým změnám.

Není zatím jasné, oč přesně půjde. Glickenhaus k tomu říká, že „jde o vyvrcholení dlouholetého snu, díky kterému můžeme konečně spatřit náš úžasný závodní vůz, jak je znovu zrozen v silniční verzi. Použijeme veškeré know-how, které jsme nabrali během závodů po celém světě, a přeneseme jej na veřejné vozovky... přičemž zachováme ducha pouličních závoďáků, jež definovaly automobilovou historii.“

Pohon zadní nápravy tohoto exota obstarat 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který bude naladěn minimálně na 750 koní. Přenos výkonu zajistí sedmistupňová převodovka Cima, se kterou sprint z klidu na stovku nezabere ani tři sekundy. Nejvyšší rychlost je odhadována na 350 km/h. Spíše než dynamikou v přímém směru chce ale SCG003S ohromit v zatáčkách.

Dle Glickenhause by kupé mělo na zakroucených pasážích silnice dosáhnout zhruba 2 g, tedy stejného přetížení jako okruhový model. Půjde tak o „nejrychlejší vůz v zatáčkách, jaký je nyní v prodeji“. Přesná cena je neznámá, nicméně k mání bude celá řada doplňků, díky nimž ani jeden exemplář z blíže nespecifikované limitované série nebude vypadat jako ten druhý.

Ruční výrobu dostane na starosti italská společnost Manifattura Automobili Torino. Pro tu je základním stavebním prvkem samozřejmě karbon. Bude z něj nejen karoserie, ale také monokok. Dovnitř se pak nastěhují dvě skořepiny, rovněž z uhlíkových vláken. Divit bychom se tedy neměli hmotnosti, jež se dle plánů nemá přehoupnout přes 1 200 kg.


Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 1 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 01Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 2 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 02Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 3 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 03Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 4 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 04Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 5 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 05Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 6 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 06Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 7 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 07Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 8 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 08Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 9 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 09Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 10 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 10Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 11 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 11Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 12 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 12Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 13 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 13Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 14 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 14Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 15 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 15Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 16 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 16Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 17 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 17Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 18 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 18Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 19 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 19Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 20 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 20
SCG003 již na veřejné komunikace zamířilo jako SCG003CS. Je to jakýsi mezistupeň mezi ryze okruhovým a silničním provedením

Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 21 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 21Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 22 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 22Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 23 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 23Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 24 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 24
Plně silniční varianta SCG003S dorazí příští rok...

Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 25 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 08Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 26 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 09Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 27 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 10Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 28 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 11Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 29 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 12Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 30 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 13Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 31 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 14Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 32 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 15Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 33 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 16Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 34 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 17Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 35 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 18Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 36 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 19Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 37 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 20
...přičemž oproti dva roky starému prototypu posílí na 750 koní a lehce změní design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.