Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Octavia má své ceny. Přišla o 1,2 TSI a na oko podražila
30.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftovaný liftback startuje s litrovým tříválcem na 408 tisících Kč. Standard je však vybaven klimatizací, LEDkami či 16palcovými koly.
Modernizovanou Škodu Octavia již dobře známe. Její dvojitá čelní světla však i nadále budí nemalou kontroverzi. V tomto stylu se mladoboleslavská automobilka zjevně rozhodla pokračovat také při zveřejnění prvních cen. Ty začínají nad čtyřmi sty tisíci korunami, na baťovských něco 999 se tedy tentokrát nehraje. Například u Kie můžete za obdobnou částku pořídit kombi Cee'd SW s turbodieselem a vyšší úrovní výbavy.
V případě Škody Octavia však za 407 900 Kč dostáváte litrový tříválec TSI naladěný na 85 kW/116 koní a základní výbavový stupeň Active. Na druhou stranu je ale nově možné počítat již ve standardu s prvky v hodnotě 22 tisíc korun, za které bylo dříve třeba připlácet a mezi něž patří třeba klimatizace, zadní LEDky a diody pro denní svícení, 16palcová kola a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Z výše zmíněného je navíc patrné, že alespoň pro tuto chvíli Škoda nepočítá s motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW/86 koní. Je to překvapivé, neboť původní tisková zpráva jej zmiňovala. Kromě toho faceliftovaný Seat Leon je s touto pohonnou jednotkou i nadále k mání. Díky tomu také mohou ceny španělského hatchbacku startovat na 340 tisících korun, a to i přes poměrně rozsáhlou výbavu.
Uvidíme tedy, zda Škoda přeplňovanou jedna-dvojku vrátí zpět do hry. Příliš bychom s tím ale nepočítali, ostatně koncern VW Group již mnohokrát zmínil, že tento motor již je na odchodu a posléze dojde k jeho úplnému nahrazení jak litrovým tříválcem, tak zcela novým 1,5litrovým čtyřválcem TSI Evo. Zatím ale nepředbíhejme a vraťme se k cenám.
Ještě chvilku přitom setrváme u základní výbavy, kterou je možné za 10 000 Kč rozšířit o paket Active Plus zahrnující volant či řadicí páku v kůži, přední mlhovky a palubní počítač MFA. Za dalšími položkami je třeba zamířit na úroveň Ambition, která startuje na sumě 463 900 Kč. Velmi pravděpodobně při tom opět bude motor 1,0 TSI, byť Škoda to v tiskové zprávě nespecifikuje a kompletní ceník momentálně chybí.
Na této úrovni je možné počítat s 16palcovými litými koly, všemi okny v elektrice, deštníkem pod sedadlem spolujezdce nebo zadní loketní opěrkou u liftbacku a střešními ližinami či lampičkou v zavazadelníku u kombíku. Také tato výbava doznala rozšíření standardu oproti předfaceliftované verzi o prvky v hodnotě 42 200 Kč, za 14 tisíc korun pak dostáváte paket Ambition Plus s tempomatem či vyhříváním sedadel.
Přesunout se můžeme k akčnímu modelu Fresh, který je k dispozici od 436 900 Kč a jehož výbava mimo vše výše zmíněné zahrnuje také zadní parkovací senzory, plnohodnotné rezervní kolo či multifunkční volant s ovládáním radia a telefonu. Zatímco všechny ostatní výbavy jsou oproti dřívějšku dražší o dvanácti tisíc korun, tato varianta podražila pouze o 4 000 Kč.
Dále tu máme úroveň Style, která je k dispozici od 513 900 Kč. Také v tomto případě je možné počítat se zvýhodněním oproti dřívějšku, a sice až o 48 600 Kč. Standardem jsou u ní plnohodnotné čelní LEDky, multimédia Bolero s osmipalcovým displejem, dešťový a světelný senzor či u modelů s automatem také pádla řazení pod volantem.
Na vrcholu pak trůní výbava L&K s navigačním systémem Amundsen, hlasovým ovládáním, indukčním dobíjením telefonů či detekcí aut ve slepém úhlu. Dále tu máme slot na USB i vzadu nebo ambientní osvětlení interiéru. Oproti předchozímu provedení byla tato úroveň rozšířena o prvky v o hodnotě 42 500 Kč, za motorizaci 1,8 TSI se 132 kW/180 koňmi ale dáte 679 900 Kč.
Kromě zmiňovaných pohonných jednotek je faceliftovaná Octavia dále k mání ještě s benzinovým agregátem 1,4 TSI (81 kW/110 koní a 110 kW/150 koní) nebo turbodiesely 1,6 TDI (85 kW/116 koní) a 2,0 TDI (110 kW/150 koní a 135 kW/184 koní). Jejich ceny a další detaily najdete v kompletním aktualizovaném ceníku (PDF, 998 kB), který si můžete stáhnout z webu škodovky.
Faceliftovaná Škoda Octavia startuje na 407 900 Kč
Startuje se s motorem 1,0 TSI...
...na vrcholu pak trůní agregáty 1,8 TSI a 2,0 TDI
Za 9,2palcový displej evidentně bude třeba připlácet i na úrovni L&K
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda