Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Rapid ma konečně své ceny, s tříválcem výrazně zlevnila
12.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nahrazení čtyřválce 1,2 TSI tříválcem 1,0 TSI můžeme litovat, Škoda ale tuto rošádu kompenzuje snížením ceny. Docela výrazným.
Facelift Škody Rapid se naštěstí obešel bez aplikace rozdělených světel, Škoda místo nich použila prvky, které ho přiblížily ke konceptu Sport. Oproti minulosti se toho ale až tak mnoho nezměnilo, Rapid tak zůstává v podstatě stejný. Více novinek lze nalézt pod kapotou, odkud kde byl čtyřválec 1,2 TSI nahrazen litrovým tříválcem. Nemáme z toho radost, tříválec je příliš velký kompromis, vedle nějž starší 1,2 TSI neměl chybu, ne vše je ale černé.
Zatímco v případě ostatních škodováckých vozů došlo při faceliftech ke zvýšení cen, Rapid jde opačným směrem. Ještě nedávno stál sedan s motorem 1,2 TSI o výkonu 66 kW/90 koní 313 900 Kč, provedení Spaceback pak bylo o pět tisíc korun levnější. Nově vám na tuto variantu bude stačit 299 900 Kč, respektive opět o pět tisíc korun více v případě klasické Škody Rapid.
Dostanete za ně zmiňovaný tříválec 1,0 TSI se 70 kW/95 k. Výkon je tak vyšší, přesto se dá očekávat, že mnozí tento krok budou hodnotit negativně stejně jako my. Pokud nechcete tříválec, můžete sáhnout ještě pod motorech 1,4 TSI a 1,6 TDI, jediný čtyřválcový benzin je ale neodmyslitelně spojen s automatem DSG.
My ještě chvíli setrváme u tříválce, konkrétně u základní úrovně výbavy Active. Ta tedy s tímto motorem startuje na sumách 299 900 Kč, respektive 304 900 Kč, přičemž obsahuje také 15" ocelové ráfky, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, rádio Blues s konektivitou pro Apple CarPlay a portem na USB či standardní sadou airbagů a bezpečnostních systémů.
Na této úrovni lze také spojit základní tříválec s automatem (339 900 Kč, respektive o pět tisíc korun méně v případě Škody Rapid Spaceback, a to ve všech případech). Nabízena je také výkonnější verze agregátu naladěná na 81 kW/110 koní (321 900 Kč), popř. 1,4litrový turbodiesel produkující 66 kW/90 koní (364 900 Kč).
Přesunout se můžeme na stupeň Ambition, za který se připlácí vůči základu 25 tisíc korun. V rámci výbavy už jsou zahrnuta litá kola v designu Matone, multimediální systém Swing s pětipalcovým displejem a zadní kotoučové brzdy. Mimo to lze na této úrovni pořídit i výkonnější motory, kdy třeba 1,4 TSI vychází na 416 900 Kč.
Dostáváme se k vrcholným úrovním, tedy k výbavám Style, Monte Carlo a Scoutline, ta je nabízena pouze pro Spaceback. Ve všech případech je základem dnes již mnohokrát uváděný litrový tříválec, se kterým se startuje na sumách 354 900 Kč, 386 900 Kč, respektive 398 900 Kč. Výbava zahrnuje třeba automatickou klimatizaci či upravený vzhled.
Bližší informace naleznete v oficiálním ceníku (PDF, 812 kB), který lze stáhnout z webu Škody. Tak jako dříve máte přitom i nyní k dispozici kromě prvků standardní výbavy k dispozici příplatkové doplňky, a to jak jednotlivě, tak ve formě paketů.
Škoda Rapid je po faceliftu k mání od 304 900 Kč...
...respektive ještě o pět tisíc korun levněji v případě verze Spaceback
Takto se oba modely naživo předvedly na autosalonu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch